0
(*) Azpititulazio-zerbitzu hau sortzen da probetako software bertsio batekiko automatizatutako eran. Barka itzazue akatsak.
Mondragon Unibertsitateko 2020-2021 ikasturteari hasiera eman dio Lehendakariak
Transkripzioa
Eusko Legebiltzarburu andrea
eta zurekin batera hemen zaudeten
herri agintari eta ordezkariok,
Sailburua, errektore jauna,
eta Mondragon Unibertsitatea osatzen duzuen
errektore ohiak,
baina baita osatzen duzuen guztiok
eta ordezkatzen duzuen guztiok
eta Mondragon Korporazioko arduradunok,
irakasle eta ikasleok egun on.
Bizi dugun momentu berezi honetan, Euskadik
Covid 19aren ondorioetara
egokitzeko erronkari aurre
egin behar dio, euskal gizarte osoaren
ekintza bateratuz.
Bizi berri Planak
gizarte ohitura-aldaketekin
sentsibilizatzeko
beharrari zor dio izena.
Ezin diogu eutsi koronabirusaren
aurreko bizimoduari
eta harremanari.
Birusarekin egokitzen,
bizitzen eta elkarbizitzen
ikasi behar dugu.
Covid19aren eraginez hezkuntzak
berebiziko garrantzia hartu du.
Hezkuntza etengabe hobetzea eguneko
eta etorkizuneko herri erronka bat da
eta momentu honetan, zalantzarik gabe,
erronka horrek segurtasuna
lehenesteak eskatzen digu.
Hezkuntza Eusko Jaurlaritza osoa
konprometitzen duen zeharkako helburua da.
Horregatik ikastaroaren eguneroko
bilakaera jarraitzen ari gara.
Ikasgeletako segurtasuna zaintzen
saiatzen ari gara egunero egunero.
Hau, lankidetza, konfidantza,
konpromisoa eta ardura giroa sortuz,
baina ez dugu lortuko.
Horrekin batera, gaurko ekitaldi honetan,
etorkizunari begiratzen diogu ere.
Mondragon Unibertsitatearen eredu
propioak, kooperazioa
eta lankidetza ditu
ardatz eta arnas bide.
Vuestra aportación ha sido
el Plan Mendeberri 2025.
Mendeberri ha demostrado
ser clave en un momento histórico
imposible de anticipar.
Esta mirada al futuro cobra gran
actualidad porque ofrece una visión
adecuada al momento que vivimos.
Comparto la visión
del aprendizaje orientado
al desarrollo de las competencias
y a los resultados del aprendizaje.
Comparto la educación universitaria
enfocada
al aprendizaje a lo largo de la vida.
Comparto la concepción de una educación
superior
con vocación de servicio al país,
a una sociedad.
Una visión que transmite
la necesidad de la mejora continua
en nuestro proyecto educativo.
Reconozco la voluntad de colaboración
y el esfuerzo realizado
por la Universidad en el marco del grupo
de trabajo del sistema universitario
vasco durante esta pandemia, así como el
trabajo también
de las otras dos universidades:
la Universidad del País Vasco
y la Universidad de Deusto, a quien
a sus rectores agradezco también su
presencia en este acto.
Reconozco esa misma voluntad
y esfuerzo en los agentes,
empresas y entidades
que trabajan en el desarrollo de la
formación en clave de colaboración.
Y el objetivo es seguir desarrollando
la misión de la Universidad
en esta situación excepcional,
con la prioridad de garantizar
la seguridad de las personas
y preservar la calidad
del proyecto de enseñanza-aprendizaje.
Auzolanaren bidez bete dugu,
eta betetzen jarraitu behar dugu
helburu hau. Etapa berri honetan,
Unibertsitatearen arloan
ditugun erronkak
oso garrantzitsuak dira:
Euskal Unibertsitate
Sistemaren plan berri bat onartzea.
Prestakuntzarako ikerketarako,
nazioartekotzerako ezagutzaren
transferentziarako
eta berrikuntzarako baliabideak
hobetzea.
Ekitatea, berdintasuna
eta euskara bultzatzea,
Euskal Unibertsitate ekosisteman.
Beken sistema, STEAM
Euskadi Estrategia eta
on line prestakuntza indartzea.
Unibertsitatea + Enpresa programa
eta prestakuntza duala indartzea.
Politika zientifikoan eta
bikaintasuneko ikerketan sakontzea.
Ikerketa eta garapenean
inbertitzea Unibertsitateko
esparru zientifikoan,
Ikerbasquen, BERC sarean
eta ikerkuntzari laguntzeko programetan.
Unibertsitate-ekosistemaren
nazioartekotzean aurrera egitea.
Ikertzen duen, nazioartekotzen den
eta produkzio sarearekin
erlazionatzen den unibertsitatea
gizartearen eragile eraldatzailea da.
Mondragon Unibertsitatearen
hain berezkoa den
eraldaketarako orientazio horrek
Unibertsitatea bereizten duen
gizartearekiko
benetako konpromisoa adierazten du.
Bide horretan,
Dorleta fakultateko espazioetan
irudikatu dituzuen ardatzak
nabarituko ditut.
Malguak, jasangarriak, irekiak, etxekoak
eta harremanetarako egokiak.
Espazioak ere formazioa baldintzatzen
du. Denon artean egin beharreko
eginkizuna da hezkuntza hobetzea
eta honen bidez gizartea
bera ere garatzen laguntzea.
Hezkuntza fakultatean ikerkuntza,
transferentzia eta berrikuntza dira
ardatz sendoak eta fakultatearen
irakaskuntzaren ereduaren oinarri.
Comparto que los proyectos de
transformación
e innovación en los centros educativos
son el eje de la educación del siglo XXI.
El modelo educativo no debe ser
entendido como único,
sino como un marco que debe dar
respuesta a las modalidades
y exigencias cambiantes del aprendizaje
y la enseñanza.
Respuestas al desarrollo
del perfil del docente y asimismo,
formar parte de los procesos de
innovación de las organizaciones.
La cooperación es consustancial
a vuestro proyecto.
Cooperación a través del programa
Universidad + Empresa, de la Formación Dual
y la conexión con el tejido económico
productivo
de forma especialmente relevante
en el ámbito industrial.
Cooperación e innovación en la
metodología "learning by doing":
aprender haciendo, aprender trabajando
y aprender cooperando.
Habéis abierto nuevos caminos.
Esta universidad cuenta
con un modelo de cooperación
que es una referencia
para el conjunto de nuestra sociedad.
Cooperar significa en la práctica,
aportar mejores capacidades
y oportunidades a la juventud.
Cooperar significa asentar
la vocación social,
la formación integral, la innovación.
Significa transformar en positivo
contribuir a construir
un futuro más justo
y mejor para toda la sociedad.
Mondragon Unibertsitateak
betidanik izan duten aitzindaritza
eta berrikuntzarako grina hori
mantendu eta areagotu behar duzue.
Hori da bizi dugun egoeraren aurrean
sustatu behar dugun
jarrera eta norabidea.
Izpiritu honekin ematen diogu
hasiera ikasturte berriari
Mondragon Unibertsitatean
Zorionerako izan dadila. Eskerrik asko!sko!