
Hezkuntza sailak laguntza eskaintzen die trans ikasleei eta haien senideei ikastetxeen bidez
Hezkuntza Sailak Naizen elkartearekin bat egin du, elkartearen hamargarren urteurrena ospatzeko gaur eguerdian Amurrion antolatu den ekitaldian.
Gaur eguerdian, Begoña Pedrosa Hezkuntzako sailburuak, Lucia Torrealday Hezkuntza Politiketarako sailburuordeak eta Mikel Juaristi Aniztasunerako eta Inklusiorako zuzendariak parte hartu dute Naizen Euskal Herriko Adingabe Transexualen Familien Elkarteak antolatutako sari banaketan. Ekitaldia Amurrion izan da, eta Nafarroan LGTBI kolektiboaren alde lan egiten duten Katalingune eta Harrotu erakundeen lana aitortu eta ikusarazteko balio izan du.
Hezkuntza Sailak trans ikasleei eta haien senideei ematen dien laguntzak bide luzea egin du jada, eta duela gutxi indartu egin da laguntza-protokoloa eguneratzearekin. Hezkuntza Sailak informazioa eta prestakuntza eman die ikastetxeei, ikastetxeek ikasleen ongizatea lehenetsi dezaten eta, genero-adierazpenen arloan, ikasleen erritmoa, premiak eta eskaerak errespeta ditzaten.
“Pertsona bat jaiotzean esleitu zaion generoaz bestelako genero batekoa sentitzeak sufrimendua eragin dezake, eta ikasle horrek jasan dezakeen diskriminazioak hezkuntza-ibilbidean porrot egitea eragin dezake” adierazi du Pedrosa sailburuak. Adingabeak jaiotzean esleitutako genero-identitatearekin ados ez daudela adierazteak “zaurgarritasun bereziko” egoera ekar dezake, eta “integrazio-arazoak eta eskola-jazarpena” eragin ditzake. Trans haurrek jasan dezaketen gizarte-bazterketak, diskriminazioak edo transfobiak eskola uztera edo eskola-porrotera eraman ditzake.
Abian den protokoloa
Trans ikasleei eta haien senideei laguntzeko Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeentzako protokoloak egoera horiei erantzun nahi die, eta eskola inklusiboaren beste alderdi bat garatu nahi du, aniztasunari adierazpen guztietan erantzun behar diona. Orientabideak eta esku-hartzeko jarraibideak ezartzen dira, hezkuntza-arreta egokia eman dadin trans ikasleak edo haren familiak eskatzen duenean jaiotzean esleitu zaionaz bestelako genero-identitatea (sentitzen dena edo adierazten dena) aitor diezaioten.
Eusko Jaurlaritzak, hortaz, modu aktiboan lagundu nahi du sexu- edo genero-aniztasuna duen adingabeari edozein motatako diskriminazioaz libre dagoen hezkuntza-testuinguru seguru eta askea eskain dakion. Gizarteratzearen, ekitatearen eta justizia sozialaren printzipioetatik abiatuta, inplementatu da Bizikasi ekimena, ikastetxeak bizikidetzarako espazio seguruak izan daitezen, jazarpen-egoeren aurrean zero tolerantzia duten espazioak izan daitezen.
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2025-02-02
¿Saben las familias y las Consejeras del cuestionamiento actual que la atención educativa y sanitaria a menores con "incongruencia de género" está recibiendo por parte de numerosos organismos científicos y médicos, asociaciones feministas y de protección a la infancia, en países europeos y otros como USA, Canadá y Australia? ¿Conocen el Informe Cass realizado por el Gobierno de Gran Bretaña, las revisiones sistemáticas de la evidencia científica y las publicaciones del British Medical Journal, que cuestionan la idea metafísica de "nacer en el cuerpo equivocado" porque han conducido a que los menores reciban una atención médica y educativa que no se basa en evidencia científica de calidad? ¿Por qué países como Suecia, Finlandia, Noruega o Dinamarca tras revisiones sistemáticas de evidencia médica o Reino Unido tras su informe Cass han prohibido el uso de bloqueadores de la pubertad en niños y niñas por encontrar que el riesgo de producirles daños irreversibles en su salud e integridad física es mayor que un no demostrado científicamente beneficio o mejora del bienestar de estas criaturas que cuestionan los roles sexistas impuestos por la sociedad?
¿Por qué confunden sexo con género si no son sinónimos y nunca lo han sido? ¿Saben las Consejeras de conceptos básicos de biología? Lo seres humanos tenemos sexo, macho o hembra, como el el 95% de las especies animales y cada sexo se define por el tipo de gametos que producimos. ¿Por qué señalan a las matronas (o a obstetricia) afirmando que el "género se asigna al nacer" o que "asignan una identidad de género, sentida o expresa, distinta a la que le ha sido asignada al nacer"? Las matronas constatan el sexo del bebé recién nacido en base a los genitales, que son indicativos del tipo de gametos que producirá cada sexo, hombre o mujer. Los rasgos de la personalidad (que es lo que realmente sería el neologismo "expresión de género") que tendrán esas personas, no se asignan al nacer, tal y como creen.
Sean rigurosos con los conceptos científicos, protejan a nuestro alumnado y ayuden a sus familias con la evidencia científica y la razón, por delante. Las familias y las escuelas nos merecemos conocer la realidad y debemos saber qué está ocurriendo en otros países con este tema y cómo podemos ayudar a nuestros hijos e hijas y alumnado, cuando presenten cualquier tipo de malestar.




