qrcode

García Chuecak Teresa Ribera Europako Batzordeko presidenteordearekin partekatu ditu mugikortasun jasangarria sustatzeko Euskadik egindako aurrerapenak

2025-01-30
  • Sailburuaren ustez, trenbideko inbertsioei emandako bultzada edo 12 urtetik beherakoek garraioa doan izateko neurria bezalakoak “guztiz bat datoz Europako deskarbonizazio-politikekin”
  • Garraioen arduradunak Riberari helarazi dio “premiazkoa” dela Frantziak herrialdearen hegoaldean abiadura handiko sarea eraikitzeko egutegia betetzea

Susana Garcia Chueca Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak aste honetan bilera izan du Europako Parlamentuan Teresa Ribera Trantsizio Garbi, Bidezko eta Lehiakorrerako presidenteorde exekutiboarekin. Bilera horretan kalitatezko mugikortasun jasangarri, irisgarri eta eskuragarriaren arloan Euskadi Europan “erreferentea” izateko eta beste eskubide batzuk justizia sozialeko baldintzetan gauzatzeko atea irekitzeko bere Sailaren funtsezko ildoak helarazi dizkio.  

García Chuecak Europar Batasuneko exekutiboko presidenteordeari eta Europako mugikortasunean funtsezkoak diren hainbat eragileri –Europako Parlamentuko Garraio Batzordea, Arku Atlantikoko Europako Koordinatzailearen taldea eta Europako Garraio komisarioa– helarazi die Euskadi inbertsio handia egiten ari dela gutxiago kutsatzen duten garraiobideen erabilera sustatzeko, eta “hori Europako deskarbonizazio-politikekin guztiz bat dator” esan die.

“Europan ere korronte negazionistak azaleratzen ari diren arren, argi eta garbi egiaztatuta dago atmosferara isurtzen den karbono dioxidoaren ehuneko handi bat errekuntzako ibilgailuetatik datorrela, eta jasangarriagoak diren garraiobide publikoen aldeko apustua egiteak lehentasuna izan behar du klima-aldaketaren aurka borroka egiteko eta trantsizio energetikoa justizia sozialaren ikuspegitik egiteko”, adierazi du Bruselan.  Eusko Jaurlaritzak 370 milioi euroko inbertsioa egiten du urtero trenbide eta tranbia sareak sortzeko eta mantentzeko, horiek handitzeko lan aipagarriak tarteko, besteak beste Donostiako Topoaren lurpeko pasabidea edo Bilboko Metroaren 5. linea, bai eta tranbia Gasteiztik Zabalganara handitzeko proiektua ere.  

“Euskadiko Mugikortasun Jasangarriaren Legeak bide-orri argia ezartzen digu, eta Euskadiko Mugikortasun Jasangarriaren Planaren bidez ari gara garatzen” adierazi du Euskadiko garraioen arduradun nagusiak. Planaren proiektua une hauetan jendaurrean jartzeko eta Eusko Legebiltzarrak aztertzeko fasean dago, eta bertan ehun bat jarduera zehazten dira, horien artean, tamaina ertaineko udalerrietan –ez bakarrik hiriburu handietan, Estatuko araudiak ezartzen duen bezala– emisio gutxiko eremuak ezartzeko ekintzak.  

Era berean, García Chuecak Riberari helarazi dio Mugikortasun Jasangarriaren Saila egiten ari den ahalegina belaunaldi gazteenetatik hasita pentsaera aldatzea sustatzeko, 12 urtera arte garraio publikoaren doakotasuna bultzatuz (autonomia-erkidego osoan 130.000 pertsona inguru). Neurri hori gaur bertan hedatuko da hiru euskal lurraldeetara, tokiko erakunde eta operadoreen konpromisoarekin. Gainera, sailburuak Europako presidenteordeari helarazi dio Euskadin aldiriko sareari eman nahi zaion bultzada, urtarrilaren 1ean eskumena bere gain hartu ondoren, eta ez bakarrik zerbitzua hobetuz estalduraren eta maiztasunen ikuspegitik, baizik eta baita “irisgarritasunaren aldeko apustu argia” eginez ere.

Abiadura handiko trenbidea

Azkenik, García Chuecak helarazi dio Euskadik egin duen apustua Europako Korridore Atlantikoko funtsezko nodoa izateko, eta Euskal Y-aren, pertsona eta salgaientzako abiadura handiko trenbide-sarearen, eraikuntzan egiten ari den aurrerapenen berri eman dio. “Gobernu zentralarekin lankidetzan ari gara kudeaketa-gomendioen bidez, bai Gipuzkoako adarreko plataforma eraikitzen, eta ia amaituta dago, bai hiriburuetarako sarbideak eraikitzeko lanak arintzen. Beste autonomia-erkidego batzuetan baliatzen ez den eredu propioa da, eta Eusko Jaurlaritzatik, Euskal Trenbide Saretik, ahalmen profesional handia eskatzen du, bai eta finantzazioa ere konpromisoei aurre egiteko”.   

Alde horretatik, presidenteordeari jakitera eman dio, Imanol Pradales lehendakariarekin batera egindako bilera batean Anton Tzitzikostas Garraio komisarioari bezala, “premiazkoa” dela Frantziako erakundeek herrialdearen hegoaldean abiadura handiko azpiegitura eraikitzeko epeak betetzea, Arku Atlantikoko trenbideari jarraipena emateko.   “Funtsezkoa da baldin eta pertsonek eta enpresek trenbidearen alde egitea nahi badugu errepide bidezko errekuntzako formulak alde batera utzita”, azpimarratu du.

 

2 iruzkin
  • Argazkia SN Robot
    @geltokiabai
    2025-02-06

    Comentario de X:
    https://t.co/sJKMKixoeU

    Con que facilidad se dice una cosa, pero se hace exactamente lo contrario. En esto @Gob_eus, con el Dpto. de Movilidad Sostenible a la cabeza, y @ETS_RFV de sujeta velas, son expertos en la materia.

    https://t.co/rJgXHvsHPl

  • 2025-02-03

    1) “Euskadi está realizando una importante inversión para fomentar el uso de medios de transporte menos contaminantes”.

    Falso. El Dpto. de Movilidad del Gobierno Vasco quiere eliminar la estación de tren de Altzola-Elgoibar, pese a aprobar su continuidad en 2012, expulsando del transporte público por ferrocarril a los y las habitantes de un Área Degradada.

    2) La Sra. García Chueca dice que “Euskadi pretende ser un referente en Europa en materia de movilidad sostenible de calidad, accesible, asequible y que abra la puerta a ejercer en condiciones de justicia social otros derechos”.

    ¿Referente en accesibilidad? Así, ¿subiendo y bajando 47 escalones para acceder a la estación?

    https://www.youtube.com/shorts/VLockEAXKw8

    https://i.postimg.cc/wj1vgNpm/47-Escalones.jpg

    ¿Justicia social? ¿Castigar así a los colectivos más vulnerables, ¡y en un área degradada! es justicia social?

    3) La Sra. García Chueca continua diciendo “está ampliamente demostrado que las emisiones de dióxido de carbono a la atmósfera provienen en un gran porcentaje de los vehículos de combustión”.

    Si, ya lo sabemos. ¿Por qué entonces nos obliga usted a utilizar el vehículo privado? Hay que ser congruente con lo que se dice, y no hacer exactamente lo contrario. Ya está bien de palabras vacías.

    4) “La Ley vasca de Movilidad Sostenible nos marca una hoja de ruta clara, que estamos desarrollando a través del Plan de Movilidad Sostenible de Euskadi”.

    Falso. Ustedes no están desarrollando la Ley, la están incumpliendo.
    La Ley de movilidad sostenible está enfocada a proteger y potenciar el transporte público por ferrocarril. De nuevo exactamente lo contrario de lo que hace el Dpto. de Movilidad Sostenible.
    Esto dice la ley, en su articulo 3.1.E:
    La consideración de la red ferroviaria como eje estructurante de la oferta del transporte público, siendo el transporte por carretera complementario a aquel.

    Y en el Artículo 23.1:
    Las administraciones públicas y los demás entes pertenecientes al sector público promoverán y garantizarán el correcto ejercicio del derecho de participación, real y efectiva, en los procedimientos para la toma de decisiones sobre asuntos que incidan directa o indirectamente en la planificación de la movilidad.

    Su Dpto. ningunea a los habitantes de Euskadi, no poniendo en marcha procesos de participación. Cero fue la participación a la hora de eliminar la estación. Ni una consulta, ni nada de nada. Todo se hizo por la puerta de atrás ¡Y sin publicar en el BOPV!

    https://www.diariovasco.com/bajo-deba/elgoibar/ararteko-trabajara-intentar-gobierno-vasco-marcha-atras-20241022201425-nt.html

Iruzkinak itxita daude dokumentu honetan
Komunikabideek behera kargatzeko
Ekitaldiko kargudunak
Beste gonbidatu batzuk
  • Teresa Ribera, vicepresidenta de la Comisión Europea