Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak garraio publikoaren erabilpenean marka berriak hausteko deia egin die herritarrei, klima-aldaketaren aurka borroka egiteko
- Euskadin egiten diren lau desplazamendutatik bat oinez egiten da, baina % 39 oraindik ere ibilgailu pribatuan
- Euskotrenek erakusketa baten bidez erakutsiko du Zazpikaleak geltokian, trenbide- eta tranbia-azpiegiturek nola hobetzen dituzten hiriak
Susana García Chueca Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak asteazken honetan herritar guztiei dei egin die datorren astean, Mugikortasunaren Europako Astearen esparruan, autonomia-erkidegoko hiri eta herrietan mugikortasun jasangarriaren alde egingo diren ekimenetan parte har dezaten. Bilbon egin den ekitaldian hiriko jarduera-programa gainbegiratu dute, eta sailburuak “erne egoten jarraitzeko, garraio publiko jasangarriaren, mugikortasun aktiboaren, oinez edo bizikletan ibiltzearen, aldeko apustua egiteko eta ibilgailu kutsatzaileak gutxiago erabiltzeko” deia egin du.
Nora Abete Bilboko Mugikortasuneko eta Jasangarritasuneko zinegotzia eta Sonia Pérez Mugikortasun, Garraio eta Turismoko foru-diputatua bertan zirela, García Chuecak, pertsonen inplikazioari eta 2022ko irailetik indarrean dauden % 50eko deskontuek emandako bultzadari esker, garraio publikoan lortutako errekorren bideari jarraitzeko deia egin die herritarrei. Zehaztu duenez, Euskadin hamar bidaiatatik lau egiten dira oinez, baina oraindik ere ia proportzio bera mantentzen dute ibilgailu pribatuan egiten diren desplazamenduek.
Sailburuak adierazi du Euskadik orain dela urtebete inguru onartu zuela Mugikortasun Jasangarriaren Legea, garraio publikoa izatea pertsonen eskubidea dela jasotzen duena. Hori praktikan jartzeko, García Chuecak azpimarratu du Eusko Jaurlaritza, Euskal Trenbide Sarearen (ETS) bidez Euskadiko trenbide- eta tranbia-sarea hobetzeko eta zabaltzeko proiektu ugaritan ari dela lanean une hauetan.
Bizkaiaren kasuan, adibidetzat jarri du Bilboko metroaren 5. linea eraikitzeko proiektua, bost geltokiko ibilbide baten bidez Etxeberriko metroaren linearen amaiera Usansoloko ospitalearekin lotuko duena. Aipatu du Bilbotik Zorrozaurrerainoko tranbia-sarea zabaltzeko alderdi administratiboa izapidetzen ari direla, eta aurreratuta daudela Busturialdeko trenbide-sareko hobekuntzak.
Trenbide-azpiegiturak sortzeak, “alde batetik, pertsonak euren lantokiak, ikastetxeak, zaintza-lanak edo aisialdiko guneak dituzten lekuekin modu jasangarriagoan eta hobean lotzeko helburua betetzen dute, eta, bestetik, hiriak hobetzeko benetako aukera dira, eta Bilbo horren adibide argia da”, esan du sailburuak. Zazpikaleak geltokiak Euskotrenek sortutako argazki-erakusketa baten bidez erakutsiko du Bizkaiko hiriburuak tren- eta tranbia-lineen bidez izan duen bilakaera.
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2024-09-12
De nuevo música para los oídos de los y las habitantes de Elgoibar, y en especial de Altzola.
La consejera ha apelado a “no bajar la guardia, a apostar por el transporte público sostenible, por la movilidad activa a pie o en bicicleta y a utilizar menos vehículos contaminantes”. Perfecto. Llevamos más de un año diciendo lo mismo.
La consejera ha puesto en valor “que Euskadi cuenta desde hace cerca de un año con una Ley de Movilidad Sostenible en la que se recoge el acceso al transporte público como un derecho de las personas".
Es importante recordar que dicha ley establece la necesidad de impulsar el transporte multimodal, fomentando el transporte por ferrocarril.
Y considera que la red ferroviaria debe ser el eje estructurante de la oferta del transporte público, siendo el transporte por carretera complementario a aquel.
La ley también considera, como principio de actuación, que se debe dar importancia a participación pública en la toma de decisiones que afecten a la movilidad sostenible.Y la ley sigue:
Las administraciones públicas y los demás entes pertenecientes al sector público promoverán y garantizarán el correcto ejercicio del derecho de participación, real y efectiva, en los procedimientos para la toma de decisiones sobre asuntos que incidan directa o indirectamente en la planificación de la movilidad. En particular, las administraciones públicas de la Comunidad Autónoma del País Vasco, promoverán y garantizarán la participación de las personas interesadas y del público en general.
Y concluye: las personas interesadas y el público en general podrán hacer uso de su derecho de participación en los citados procedimientos antes de que se adopte cualquier decisión.Pues bien, hasta ahora esta ley es papel mojado en lo que respecta a la estación de tren de Altzola-Elgoibar:
https://www.youtube.com/watch?v=YQnZVcUEsjQ.
En unos días veremos si la Sra. Garcia Chueca es consecuente, o no, con lo que expone en este acto celebrado en Bilbao. Y si es consecuente con lo que su partido (PSE) prometió y firmó en 2012:
Resolución del 4 de julio de 2012, del Director de Infraestructura del Transporte, el Sr. J. M. Benaito (PSE) por la que se aprueba definitivamente el «Estudio Informativo de variante de Altzola de la línea férrea Bilbao-Donostia»
Con el nuevo trazado se obtienen las ventajas de: reducir el recorrido en casi 500 metros, facilitar el cruzamiento de trenes, suprimir dos pasos a nivel y conseguir accesibilidad en la nueva estación de Altzola-Elgoibar.