Berriak Justizia eta Herri Administrazioa
Eu

Administrazio Elektronikoari buruzko Dekretu berria (2012-02-21(e)ko Kointseiluan hartutako erabakia)

2012.eko otsailak 21

Dekretua, Administrazio Elektronikoari buruzkoa

Jaurlaritzaren Kontseiluak Administrazio Elektronikoari buruzko Dekretu berria onartu du. Dekretu hau Eusko Jaurlaritzak administrazio elektronikoaren arloan duen estrategiaren barruan dago, hori baita iaz onartutako Berrikuntza Publikoaren Planaren (PiP) ardatz estrategikoetako bat. Azken honen helburua da Eusko Jaurlaritzak ematen dituen zerbitzuen % 100 Interneten bidez herritarren eskura jartzea eta, aldi berean, herritarrek eta enpresek jasaten dituzten administrazio-kargak % 30 murriztea.

Gaur onartzen dugun dekretu honen helburu zehatzak honako hauek dira:

  • Euskal Autonomia Erkidegoa Administrazio Elektronikoaren eta Berrikuntzaren erreferentzia bihurtzea.
  • Administrazio-izapideetan, baliabide elektronikoen erabilpena sustatzea.
  • Administrazioen arteko lankidetza eta elkarreragingarritasuna bultzatzea.
  • Herritarrek Administrazio Publikoarekin dituzten harremanetan, haien eskubideak bermatu eta zorrotz errespetatzea.

EAEko administrazio orokorrean baita erakunde publikoan eta alor publikoko gainontzeko erakundeetan ere aplikagarria den dekretu honek, testu-arauemaile bakar batean biltzen ditu Administrazio Elektronikoa funtzionatzeko beharrezkoak diren tresnen araudia eta herritarrek zerbitzu publikoetan sarbide elektronikoa izateari buruzko ekainaren 22ko 11/2007 Legean, eta honen ondorengo garapenean, ezarritako oinarri juridikoak garatu egiten ditu.

Aurreko dekretu batek, 2007. urtekoak, administrazio-prozeduretan bitarteko elektroniko, informatiko eta telematikoen erabilera arautzen zuen, baina ez zien heltzen arau honetan orain sartzen diren funtsezko gaiei, hala nola: egoitza elektronikoa, ohar-taula elektronikoa, ordezkarien erregistroa, dokumentu elektronikoa edo artxibo elektronikoa. Dekretu honek duen beste berrikuntza bat herritarren jarduerak identifikatu eta kautotzeko sinadura-sistemak malgutzen dituela da.

Dekretu honek indarrean sartzen denetik, herritarrek ez dituzte aurkeztu behar izango datuak egiaztatzeko zerbitzuaren bitartez kontsultatu daitezkeen datuak eta dokumentuak. Hau da, NANa, erroldatze-ziurtagiria, zerga-betebeharrak edo Gizarte Segurantzaren ordainketetan egunean egotearen ziurtagiriak.

Gainera, beharrezkoak diren baliabideak dituzten erregistro-bulegoek aurkeztutako dokumentuen kopia elektronikoa egin beharko dute eta jatorrizkoak itzuli. Hau da konpultsa elektronikoa deritzoguna.

Era berean, prozedura eta zerbitzu guztiak egokituko dira, herritarrek beraien izapideak baliabide elektronikoen bitartez egiteko aukera eduki dezaten. Egokitze-egutegia egoitza elektronikoan argitaratuko da eta bertan egongo da eguneratuta. Dena den, dekretua indarrean sartzen den unetik, kontuan hartu beharko da laguntzen eta hautaketa-prozesuen deialdietan baita Herri Administrazioaren kontratazioan ere.

Iruzkin bat
  • @inigorobredo
    2012.eko otsailak 22

    Comentario de Twitter:
    Nuevo Decreto de Administracion Electronica (Acuerdo del Consejo de Gobierno del 21-02-2012) http://t.co/u9faG3X9

Iruzkinak itxita daude dokumentu honetan