
Arriolak " Euskal Y-ak aurrera egiteko oso jauzi kualitatibo garrantzitsua" ikusten du Gasteizko Euskal Y-aren ingurumen-baimena.
- Urrats horrekin eta Gasteizen trena lurperatzeari eta Arkauteko lotuneari buruzko informazio-azterketa aurki onartzearekin, "proiektuaren administrazio- eta plangintza-faseari amaiera emango zaio eta obraren eraikuntza-fasean sartuko gara", azaldu du.
Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburu Iñaki Arriolaren ustez, Espainiako Gobernuak Arkauteko lotunerako eta Gasteizen trenbidea lurperatzeko abiadura handiko trenaren ingurumen-inpaktuaren adierazpena onartzea "oso jauzi kualitatibo garrantzitsua da euskal Y-ak aurrera egiteko".
Atzo Madrilen Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko ministro Oscar Puenterekin egindako bileran egiaztatu zenez, trenbidea Gasteizen integratzeari buruzko informazio-azterketa laster onartuko da, ingurumen-inpaktuari buruzko adierazpenean egindako aurrerapenen ondorioz. Adierazpen horrek izapidetze luzea izan du, jasotako alegazio ugarien ondorioz.
Ingurumen-izapideen arabera, 1. tartea lurraren azpitik igaroko da, tarte horren zati bat pantailen artean deituriko eraikuntza teknikarekin —Krispijana ingurutik Errekaleor ibaiaren gaineko bidegurutzeraino—, eta bigarren tartea egiteko —1. tartearen amaieratik Euskal Y-ren Arratzu-Ubarrundia-Legutio tartearekin lotzen den arte—, azkenean, Arkauteko akademiaren ekialdeko aldetik doan alternatiba aukeratuko da.
Bi urrats horiekin, Arriolak azaldu duenez, "amaiera ematen zaio proiektuaren administrazio- eta plangintza-faseari, eta obra eraikuntza-fasean sartuko da". Ildo horretan, Euskal Autonomia Erkidegoan abiadura handiko trena garatzeko Espainiako Gobernuarekin izandako "lankidetza estua" nabarmendu du, "gure erkidegoak aurrera egiteko funtsezko azpiegitura baita". Eta gogorarazi du Eusko Jaurlaritza "protagonista aktiboa" izango dela Gasteizko eta Bilboko geltokietako obretan, lan horiek Euskal Trenbide Sarearen bitartez egingo baitira. "Horrelako obretan epeak luzeak dira, baina urrats sendoak ematen ari gara AHT Euskal Autonomia Erkidegoan errealitate bihur dadin", adierazi du.
-
2024-03-09
Azpiegitura aprobetxatzea, ahal dela, trafiko astunetik askatzeko gatazkatsuak izan daitezkeen beste bide batzuk, eta garestitu egiten da azken kostua, energia-prezioaren gorabeherengatik. Azpiegitura sabotajeetatik babestea, azken prezioak aldatu ahal izateko interesak daudenean, ingurumen-inpaktu handiagoa duten beste sektore batzuen mesedetan.
-
2024-03-09
Aprovechar la infraestructura a ser posible para liberar de tráfico pesado otras vías que pueden terminar siendo conflictivas y se encarece el coste final por los vaivenes del precio energético. Proteger la infraestructura de posibles sabotajes cuando hubiera intereses en poder alterar los precios finales en favor de otros sectores con mayor impacto ambiental.