
Gobernu Kontseiluak Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako 2030 Estrategia onartu du (Gobernu Bilera 2024-2-13)
- 1991.enetik Legealdi bakoitzean egin diren berdintasunerako aurreko zazpi planak baino denbora-tarte zabalagoa duen estrategia aurkezten du
- Plangintza-tresna bat da, eta 11 jomuga zehatz ezartzen ditu 2030erako
Gobernu Kontseiluak EAEko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako 2030erako Estrategia onartu du. Dokumentu hori euskal botere publikoek jarraitu beharreko ibilbide-orria da, gure gizartean emakumeen eta gizonen berdintasunerako eskubidea eraginkortasunez aplikatu ahal izateko.
Nerea Melgosa, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketarako sailburuak azaldu duenez, estrategia erakunde bakoitzak bere eskumenen eta lehentasunen arabera autonomiaz eta malgutasunez landu behar duen erreferentziazko esparru estrategikoa da.
2030era begira dagoen estrategia hori onartuta, Eusko Jaurlaritzak, lehen aldiz, legealdi bakoitzean berdintasunerako plan bat egiteko logika hausten du (1991tik, berdintasunerako zazpi plan egin dira etengabe), eta izaera estrategikoagoa eta, koherentziaz, denbora-horizonte zabalagoa duen proiekzio baten aldeko apustua egiten du. Horrela, bat egiten du 2030 Agendarekin eta Garapen Iraunkorreko Helburuekin, eta eraginkortasuna ematen dio emakumeen eta gizonen berdintasunerako eta emakumeen aurkako indarkeria matxistarik gabeko bizitzetarako Legeari.
Horrela, emakumeen eta gizonen berdintasunerako 2030 Estrategia plangintza-tresna da, 2030ean Euskadin honako 11 helburu zehatz hauek lortzeko:
- Euskadin gaur egun dagoen Genero Berdintasunaren Indizea 75 puntutik gorakoa izatea.
- Euskal herri-administrazioen aurrekontuaren % 1,5, gutxienez, berdintasun-politikak garatzeko erabiltzea.
- Euskal erakunde publiko guztiek beren helburuak betetzeko langile eta aurrekontu-zuzkidura nahikoak dituzten berdintasun-zerbitzuak eta -unitateak izan ditzaten lortzea.
- Euskal administrazio publikoetako langile guztien oinarrizko, mailakako, etengabeko eta nahitaezko prestakuntza bermatzea.
- EAEko enplegu-tasarekiko genero-aldea gutxienez erdira murriztea.
- Euskadin generoko soldata-arrakala 5 puntu murriztea.
- Euskal hezkuntza-sistemako ikastetxe guztiek hezkidetza-plan propioa izan dezaten lortzea, egoeraren diagnostikoari erantzun eraginkorra emateko.
- Etxeko lanetan eta zaintza-lanetan EAEn dagoen genero-aldea gutxienez erdira murriztea.
- EAEn bizi diren pertsona guztiek emakumeen aurkako indarkeria matxista onartezintzat jotzea.
- EAEn babes-sistemaren barruan eraildako emakumeak zerora murriztea.
- EAEko Administrazio Orokorretik bermatzea indarkeria matxistaren biktimek laguntza ekonomikoak jasotzen dituztela kalte-ordainak ordaintzen ez direnean.
11 helburu horiek lortzeko, 2030erako Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Estrategiak lau ardatz ditu: Gobernu ona, Emakumeen ahalduntzea, Antolaketa sozial iraunkorra eta ekitatiboa eta Indarkeria matxistarik gabeko bizitzak. Era berean, 13 helburu estrategiko, 31 lan-ildo eta 128 berariazko ezarri dira lau gai nagusien inguruan.
Gobernu Onari dagokionez, emakumeen eta gizonen berdintasunarekiko konpromiso politikoa bermatu nahi da, administrazio-jardueran txertatu, eta gobernantza instituzionalaren eredua eraldatu.
Dokumentuak administrazio publikoetan emakumeen ahalduntzea bultzatzea aurreikusten du, ikuspegi intersekzionalaren bidez eta ikuspegi feminista duten lidergoekin.
Gizarte-antolaketa jasangarri eta ekitatiboari dagokionez, estrategiak honako hauek proposatzen ditu: demokrazia zaintzailea eraikitzeko bidean aurrera egitea, erakundeen kulturan eta Euskadi modernizatzeko prozesuan berdintasuna sartzea, bai eta antolaketa-eredu justu, berdintasunezko eta iraunkor bat garatzeko konpromisoa indartzea ere.
Indarkeria matxistarik gabeko bizitzak izeneko laugarren ardatzak hiru helburu estrategiko ezartzen ditu: ikerketa, sentsibilizazioa, prebentzioa eta prestakuntza espezializatua bultzatu, emakumeen eskubideak bermatzeko eta indarkeria matxistari erantzuteko ahalduntzea bultzatu eta erakundeen arteko esku-hartze koordinatua sustatu.
Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako 2030 Estrategia oso dokumentu landua da Emakunderen barruan, eta Erakundetik kanpo ere kontraste handia egin da. Emerjenteak diren gaiak jorratzen ditu, hala nola intersekzionalitatea, gizonen inplikazioa edo zaintzak.
-
2024-02-13
Esta loable iniciativa, con un excelente diagnóstico y que buscaría combatir la desigualdad entre mujeres y hombres, presenta graves errores conceptuales que van en detrimento de la protección de los derechos de mujeres y niñas.
Además, no tiene tanta visión feminista, como pretende. Ya lo dijo la feminista Celia Amorós (que citan en su texto): "si conceptualizamos mal, politizamos mal". Y eso mismo se plantea en la estrategia.
En su texto se confunde gravemente sexo con género. El género no es una categoría real, con valor normativo y estadístico, puesto que es una construcción social, de opresión e impuesta a las mujeres, tal y como ha definido el feminismo en todo el mundo.
Si el género no es real ¿por qué usan en la estrategia conceptos subjetivos e inventados por grupos de activistas y carentes de consenso normativo internacional como "identidad sexual o de género, expresión de género"? Conceptos que nunca han sido recogidos en ninguna normativa ni convenio internacional de protección a las mujeres, como puede comprobar cualquiera.
Como tampoco el de masculinidades, un concepto de moda, subvencionado, carente de una definición concreta e inventado por una persona con posiciones ideológicas contrarias a la defensa de los derechos de las mujeres y a las ideas feministas.
Una vez más, se aprovechan leyes que buscan la igualdad y la seguridad de las mujeres para colar preceptos ideológicos que resignifican la palabra género y que han sido importados del mundo anglosajón, inventados por la academia de esos países y promocionados por grupos mediáticos y de activistas con intereses ajenos a la igualdad entre hombres y mujeres y a la emancipación de las mujeres, y que contribuyen aún más a perjudicar a las mujeres y niñas.
¿Cómo desaparece la desigualdad que sufre una mujer, por ser mujer, o la opresión y violencia que ejercen hombres sobre ellas si el sexo, según la estrategia, no es una realidad y puede ser sentido, autodeterminado o elegido a voluntad?
¿Por qué no autodeterminar la edad o un rasgo fenotípico o el nivel de conocimiento de euskera o el nivel económico o la discapacidad?
¿Con esta estrategia dejará Osakidetza de invisibilizar y deshumanizar a las mujeres denominándolas personas con cuello de útero o personas embarazadas, para hablar de procesos biológicos que son propios y únicos del sexo mujer? ¿O dejará Emakunde de añadir en sus cuestionarios la categoría "otro" a la variable sexo, que en nuestra especie solo tiene dos categorías hombre y mujer? ¿O dejará el profesorado de la Universidad del País Vasco de denominar formas de vestir tradicionales a las mujeres invisibilizadas bajo un burka?
Por cierto, en el texto de la estrategia hay faltas ortográficas como escribir de manera sistemática e incorrectamente en minúscula la palabra igualdad al citar la "Ley para la Igualdad". -
2024-02-13
Comentario de Twitter:
✅ Constituye el marco estratégico de referencia que cada institución ha de abordar con autonomía y flexibilidad en función de sus competencias y prioridades y establece 11 metas concretas para 2030 -
2024-02-13
Comentario de Twitter:
🆕🟣Gobernu Kontseiluak #Emakumeen eta #Gizonen Berdintasunerako 2030 Estrategia onartu du#Berdintasuna #Igualdad 🧵👇1