
Javier Hurtado sailburuak nabarmendu du Euskadik nazioarteko turismoa erakartzeko apustua egin duela 25. orduko elkarrizketan.
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuari elkarrizketa egin dio Aimar Bretosek SER katearen Hora 25 programan. Arabako Errioxako programa berezia enoturismoari eta Euskadik turismoaren arloan duen egoerari buruzkoa izan da.
Sailburuak nabarmendu du Euskadik nazioarteko turismoaren aldeko apustua egin duela, batez ere distantzia luzekoa, desestazionalizazioan, fluxu-mugimenduan eta egonaldiaren luzapenean dituen ondorioengatik. Ildo horretan, sailburuak aste honetan Japoniara egindako bidaia instituzionala azaldu du. Japonia lehentasunezko merkatuetako bat da Euskadiren estrategiaren barruan.
Sailburuak azpimarratu duenez, "Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailarentzat mugarri garrantzitsua da, urtebete eman baitu nazioarteko sustapena indartzen, batez ere distantzia luzekoa. Eta nazioarteko sustapen horren emaitzak oso positiboak izaten ari dira eta fruituak ematen ari dira. Urteko lehen 9 hilabeteetan % 9,5 hazi gara 2022aren aldean. Garrantzitsuena da modu desestazionalizatuan hazten garela, % 15eko hazkundearekin urtarriletik ekainera, baina soilik % 2,8ko hazkundearekin uztaila, abuztua eta iraila kontuan hartzen baditugu ".
Sailburuaren hitzetan, «nazioarteko turismoaren alde egin dugun apustua haren hazkundea da. Nazioarteko turismoa % 16,7 hazi da, eta estatukoa % 3,8. Baina, gainera, lehenengo aldiz Euskadin 5 hilabetez jarraian, maiatzetik irailera, nazioarteko turismoak estatukoa gainditzen du ".
Era berean, sailburuak gogorarazi du azaroaren 8an eta 9an Euskadik Industria Ondarearen Europako Ibilbidearen (ERIH) Batzar Nagusia hartuko duela. Azken urteotan, Euskadik industria-turismoa bultzatzeko estrategia bat garatu du, eta, estrategia horren ondorioz, "Anchor points gehien dituen autonomia-erkidegoa da (industria-turismoaren arloan interes bereziko puntuak).