
Javier Hurtado sailburua Japoniara joan da Euskadi sustatzeko, distantzia luzeko helmugak merkaturatzeko estrategiaren barruan
Javier Hurtado sailburua Japoniara joan da Euskadi sustatzeko, distantzia luzeko helmugak merkaturatzeko estrategiaren barruan
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak eta Daniel Solana Basquetour Turismoaren Euskal Agentziako zuzendariak Basque Week Japan azokan parte hartuko dute. Industriarekin, turismoarekin eta kulturarekin lotutako jardueren astea da, Euskadi-Japonia 2023 urteko jarduera-programaren barruan. Bisita horrekin bat egingo dute Euskadiko turismo-enpresetako ordezkariek, eta Japoniako turoperadoreekin topaketak egiteko aukera izango dute.
Bidaia instituzional hori Turismo Sailaren nazioarteko sustapen-estrategiaren barruan sartzen da, eta 2023an apustu berezia egin du distantzia luzeko turismoaren alde. Turismo jasangarriaren eredurako funtsezko turismoa da; izan ere, desestazionalizatzen, lurraldean zehar fluxuak mugitzen, egonaldia luzatzen eta, halaber, gastua handitzen laguntzen du. Izan ere, 2023ko lehen 8 hilabeteetan nazioarteko turismoa % 16 hazi da, eta estatuko turismoa, berriz, % 4,1.
Bisitari japoniarra interes handiko turista da, batez ere udatik kanpo bidaiatzen duena, batez ere irailean eta urrian. Gainera, bisitari japoniarrak gastronomian interesa du, Euskadi nazioartean aintzatetsia baita eta bere egonaldia eta gastua batez bestekoa baino handiagoak baitira. 2019ra arte, Japoniako merkatuaren hazkundea handia izaten ari zen, ia 40.000 bisitari japoniarrekin. Pandemiak nabarmen eten zuen hazkunde hori, eta suspertzen ari da, baina oraindik ez da iristen aurreko mailetara. Hori dela eta, sustapen-ahalegina egiten ari dira helmuga horretan eta distantzia luzeko beste leku batzuetan, hala nola AEBetan, eta dagoeneko bigarren postua berreskuratu du nazioarteko merkatu gisa, Brasilen, Korean edo Txinan.
Turismo sailaren bisita ostiralean hasiko da, sailburuak Junichi Kumadarekin, JTB Corporationeko CEOarekin, Japoniako bidaia-agentzia liderrarekin eta munduko handienetako eta ospetsuenetako batekin egingo duen lan-topaketarekin. Bileraren helburu nagusietako bat korporazioari Euskadiko Turismoaren Kode Etikoaren antzeko kode bat ezartzen laguntzea da. Euskadi aitzindaria izan da bere Turismoaren Kode Etikoaren garapenean. Sektorearen konpromiso horrek tokiko kultura errespetatzen duten, ingurumena babesten duten eta garapen ekonomiko eta soziala laguntzen duten praktika turistiko arduratsuak sustatzen ditu.
Ostiral arratsaldean, Toshima Civic Centerren, BASQUE WEEKen Irekiera Ekitaldia egingo da, Oreka Tx eta Kukai taldeen kontzertuarekin eta Lehendakaria eta gainerako euskal ordezkariak bertan izango direlarik.
Larunbatean, Toshimako Global Ringeko standak inauguratuko dira, non karpak eta agertokiak jarri diren Basque Week sustatzeko ekintzetarako. Horien artean, Turismo Sailak Euskadiko informazio-postu bat izango du, turismo-eskaintza askotarikoa sustatzeko.
Igandean, sailburuak bilera bat egingo du Japoniara joandako euskal turismo-enpresekin, hurrengo egunean sustapen eta merkaturatze jardunaldian parte hartzeko. Asteleheneko jardunaldi hau topaketa eta workshop bat izango da Tokion, Japoniako sektore turistikoko agenteekin, eta bertan izango dira Jaime Alejandre Tokioko OETeko zuzendaria eta Hiromi Kazama OETeko sustapen arduraduna. Biek Japoniako merkatu turistikoaren aurkezpena egingo diote euskal ordezkaritza turistikoari. Espainiako Turismo Bulegoak (OET) Espainiako nazioarteko turismoa sustatzeko sarearen osagai garrantzitsua dira. Bulego horiek Turespañak kudeatzen ditu, Espainiak atzerrian turismoa sustatzeaz eta marketinaz arduratzen den agentziak, eta Basquetourrekin koordinatuta lan egiten dute hainbat helmuga estrategikotan. Eguneko egitarauak worksho bat barne hartzen du