Berriak Hezkuntza
qrcode

Hezkuntza Sailak eta Atzegik desgaitasun intelektuala duten pertsonei ikastetxeetan lan-aukerak eskaintzea adostu dute

2023-10-11
  • Hezkuntza Sailaren eta Atzegiren arteko lankidetzak helburua du desgaitasun intelektuala duten 30 pertsona kontratatzea hiru ikasturtetan, Euskadiko ikastetxeetan
  • Esperientzia honek lanerako aukera emango die desgaitasun intelektuala duten pertsonei, eta ikasleen artean inklusioa eta aukera-berdintasuna bezalako balioak sendotuko ditu

Jokin Bildarratz Hezkuntza sailburua, Begoña Pedrosa sailburuordearekin batera, Donostian izan da gaur goizean, desgaitasun intelektuala duten pertsonen aldeko Gipuzkoako Atzegi Elkartearen egoitzan, Euskadiko ikastetxeetan desgaitasun intelektuala duten pertsonak laneratzeko eta gizarteratzeko bi erakundeek duten lankidetzaren harira. Josean Idoeta eta Mitxel Lakunza, Atzegiko presidente eta zuzendaria lagun zituela Atzegira egin duen bisitan, Bildarratz sailburuak bertatik bertara ezagutu du elkarte horrek duela 60 urte baino gehiagotik egiten duen lana, desgaitasun intelektuala duten pertsonen eta haien familien bizi-kalitatea hobetzeko.

Hezkuntza Sailaren eta Atzegiren arteko lankidetza-hitzarmenean, datozen hiru ikasturteetan desgaitasun intelektuala duten 30 pertsona Euskadiko ikastetxe publiko zein itunduetan laneratzen laguntzeko helburua ezartzen da. Horrela, ikastetxeak desgaitasunen bat duten pertsonak gizarteratzeko leku bihurtuko dira, haiek lan-munduan integratuz. Lehen 10 kontratazioak 2023-2024 ikasturte honetan egingo dira Gipuzkoako beste hainbeste ikastetxetarako (5 ikastetxe publikoak eta 5 itunpekoak), ekimena aurrerago Arabara eta Bizkaira hedatzeko asmoz. Pertsona horiek sinatuko dituzten kontratuak lanaldi partzialekoak izango dira, eta egunean 4 ordu egingo dute lan. Ordainsaria ez da inoiz izango lanaldi osoko langile batentzat indarrean dagoen lanbide arteko gutxieneko soldataren % 50 baino txikiagoa.

Antzeko ekimenetan bildu duen esperientzian oinarrituta, Atzegi arduratuko da kontratu horietarako hautagai diren eta desgaitasun intelektuala duten pertsonak hautatzeaz —pertsona horien baldintzek aukera emango diete ikastetxeetan askotariko lanak egiteko—, baita programan parte hartzeko ikastetxe egokienak aukeratzeaz ere. Kasu guztietan, hautatutako pertsonek 234 orduko berariazko prestakuntza jasoko dute zerbitzu anizkoitzen laguntzaile espezialitatean. Prestakuntza hori beharrezkoa izango da ikastetxeetan esleituko zaizkien eginkizunak betetzeko. Era berean, elkartea arduratuko da kontratatutako pertsonen jarraipena egiteaz eta haiei laguntzeaz. Hezkuntza Sailaren ikuskapen eta lankidetzarekin egingo du hori guztia.

Pertsona hauek beteko dituzten eginkizunak eta zereginak haien gaitasunetara egokituko dira, eta ikastetxe batetik bestera desberdinak izan litezke, ikastetxe horietan identifikatu diren zerbitzu-beharren arabera.

Araba eta Bizkaia

Hezkuntza Sailaren eta Atzegiren arteko lankidetza hau elkarte honek Gipuzkoan desgaitasun intelektuala duten pertsonen inklusio-programetan duen esperientzia luzearen ondorio da. Beraz, lurralde horretan metatutako aurretiazko esperientzia Arabako eta Bizkaiko ikastetxeetara zabalduko da pixkanaka, esperientzia hori transmitituz eta gainerako lurraldeetan lan egiten duten antzeko elkarteei beharrezko prestakuntza emanez.

Esperientzia honek aukera emango die desgaitasuna duten pertsonei, eta beste urrats bat izango da gizartean dibertsitate funtzionala ikusarazteko, bereziki eskoletan. Ikasleek zuzenean ezagutuko dituzte desgaitasun intelektuala duten pertsonen gaitasunak eta gizarteari egiten dioten ekarpena, eta, aldi berean, inklusioa eta aukera-berdintasuna bezalako balioak sendotuko dituzte. Era berean, desgaitasuna duten pertsonak gizarteratzeari buruzko aurreiritziak eta joerak ezabatzen lagunduko du.

Atzegi

Desgaitasun intelektuala duten pertsonen aldeko Gipuzkoako elkartea 1960an sortu zen, desgaitasun intelektuala zuten pertsonen eskubideen alde egiteko elkartu zen familia talde baten eskutik. Gaur egun, desgaitasun intelektuala duten pertsonen eta haien familien bizi-kalitatea hobetzeko lan egiten du, topaleku bat eskainiz, eta haien parte-hartze soziala erraztuko duen ingurune lagunkoi bat sustatuz; horrela, elkarteak gizarte inklusiboagoa, bidezkoagoa eta solidarioagoa eratzen laguntzen du.

Iruzkin bat
  • Argazkia malou
    2023-10-15

    Quisiera mostrar apoyo a este tipo de iniciativas sociales y laborales tan necesarias y quiero también mostrar mi rechazo con que desde el ámbito de la comunicación, medios de comunicación sobre todo, pero también desde la política y desde la academia (universidades) se utilice el término “diversidad funcional”, que es un neologismo inventado por Javier Romañach y empezado a usar a partir del año 2005.
    Dicho término carece de validez legal al no encontrarse definido en los textos normativos que protegen a las personas con discapacidad. El término que está amparado por la ONU es “personas con discapacidad”.
    Además esta terminología provoca el rechazo también de organizaciones no gubernamentales dedicadas a la defensa de este colectivo, como el CERMI (Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad) constituido por las principales organizaciones estatales de personas con discapacidad, que el 2 de febrero de 2023 publicó un texto, que se puede consultar en su página web, en el que indica que: “Las personas con discapacidad exigen ser denominadas como "personas con discapacidad". Rechazan absolutamente otras fórmulas como "diversidad funcional" o "capacidades diferentes", las cuales se han puesto de moda en los últimos años, pero que el propio sector y las entidades que representan su voz consideran "una corrección política extrema" y denostan por ser "eufemística" y "perifrástica"”.
    El propio CERMI en el año 2017 publicó un documento que recoge las normas de estilo de la organización donde se indica: 3.2.- El movimiento social organizado de la discapacidad a escala global (mundial, europea, nacional y territorial) defiende el uso de la terminología exclusiva personas con discapacidad. 3.3.- Debe respetarse la opinión individual y colectiva de la inmensa mayoría de personas con discapacidad y de su movimiento social, que rechaza la utilización de la expresión “diversidad funcional” por las razones expresadas con anterioridad, y por no sentirse identificadas con un léxico sin legitimidad ni respaldo social amplio que no solo no describe la realidad sino que resulta confuso e incluso en ocasiones pretende ocultar esa realidad, atacando el enfoque inclusivo y de defensa de derechos,”
    En igual sentido es rechazado por: el Comité Catalán de Representación de las Personas con Discapacidad (Cocarmi) indicando que "hace invisible al colectivo, puede generar confusión e inseguridad jurídica y rebajar la protección que todavía necesitamos", por la asociación Down España, por COCEMFE (Confederación Española de Personas con Discapacidad Física y Orgánica) o por Plena inclusión (organización que representa en España a las personas con discapacidad intelectual o del desarrollo), entre otros.
    ¿Por qué entonces se usa el término "diversidad funcional" desde administraciones públicas como el Gobierno Vasco? Por favor, respeten a las personas con discapacidad y a sus organizaciones.

Iruzkinak itxita daude dokumentu honetan
Ekitaldiko kargudunak