Berriak Turismoa, Merkataritza eta Kontsumoa
qrcode

Javier Hurtado sailburuari elkarrizketa Onda Vascan

2023-06-15

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburua elkarrizketatu dute gaur Onda Vascan, Merkataritzari Laguntzeko Astea dela eta. Bere sailak sektorean egiten duen diagnostikoari buruz galdetuta, sailburuak merkataritza jasaten ari den hiru trantsizioei buruz hitz egin du: digitalizazioa, ingurumen-trantsizioa eta biztanleriaren zahartzea, lana, mugikortasuna, hiri-habitata  ulertzeko modua aldatzen ari dira. Aldaketa horiek premia, gustu eta bizimodu berriak sortzen ari dira, eta horrek merkataritza-agertoki berri batera garamatza.


Sektorearen etorkizuna baldintzatzen duten eraldaketa handien artean, sailburuak funtsezko bost joera nabarmendu ditu: gizarte mosaikoa, digitalizazioa eta omnikanalitatea, etengabe eboluzionatzen ari den teknologia, hiri-habitat berria eta iraunkortasuna.
Datozen urteetarako, berrikuntza, digitalizazioa, lehiakortasuna eta iraunkortasuna helburu dituen merkataritza-estrategia bat planteatzen du Eusko Jaurlaritzak. Hurtado sailburuak 2030eko Merkataritza Estrategiaren puntu nagusiak deskribatu ditu. Enpresa eta hiri-espazioa merkataritza-politiken ardatz gisa hartzen ditu, hiri-ekonomia iraunkorra eta adimentsua sustatuz.
Hiri-ikuspegia merkataritza-ereduarekin integratzearen garrantzia nabarmentzen du estrategiak, hiri-ekosistema optimizatzeko eta gizarte-kohesioa sustatzeko. Giza kapitala, enpleguaren kalitatea eta gobernantza ere azpimarratzen dira. Helburua da merkataritzako esparru juridikoa eguneratzea, merkataritza-berrikuntzako hub bat ezartzea eta merkataritza-zuzendaritzaren egitura indartzea. Laburbilduz, estrategiak euskal merkataritza-sektorearen eraldaketa sendo eta handinahia bilatzen du, tokiko merkataritza babestuz eta berrikuntza eta eraldaketa sustatuz.


Sailak Euskadiko merkataritzari ematen dizkion laguntzei buruz galdetuta, sailburuak ezohiko laguntzak eta egiten ari diren planak aipatu ditu. Pandemiak eta krisiak sortutako beharrei erantzunez, 150 milioi euroko Erresistentzia Plana ezarri genuen turismoaren, ostalaritzaren eta merkataritzaren sektoreentzat. Gainera, baliabide garrantzitsuak bideratzen ditugu merkataritzara laguntza-programen bidez, hala nola, merkataritza-saltokiak modernizatzeko programaren bidez, edo aste honetan onartutako Hirigune programaren bidez, edo Europatik Next Generation direlakoen finantzaketarekin iristen diren ekarpenekin, hala nola Hiri eta Landa Merkatu Jasangarrietarako eta Funts Teknologikorako laguntzen bidez, zeinak garrantzi handia izango baitu euskal merkataritzaren trantsizio digitalerako. 

Oraindik ez dago iruzkinik
Iruzkinak itxita daude dokumentu honetan
Komunikabideek behera kargatzeko
Ekitaldiko kargudunak
(XII legealdia 2020 - 2024)