qrcode

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok Merkataritzaren Astea inauguratu du, eta sektorearen egokitzapena eta erresilientzia nabarmendu ditu

2023-06-14

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok merkataritzaren astea inauguratu du gaur. Ekitaldi honek asoziazionismoaren, administrazio publikoen eta sektorearen ordezkaritza bat izango du. Sailburuak, hasteko, gure merkataritza-sektorea nabarmentzen duten elementu positiboak azpimarratu ditu. Hala, sailburuak adierazi du Enfokamer Behatokiak egindako Euskal Merkataritzaren Barometroak adierazten duela, esperientzia eta beteranotasuna gorabehera, Euskadiko merkataritzan ere belaunaldi-erreleboa eta etengabe hazten ari den espiritu ekintzailea ikusten direla.

Azterlanak erakusten duenez, EAEko merkataritza-sektoreak 24 urteko batez besteko antzinatasuna badu ere, azken 5 urteetan sortu diren saltokien % 14,6 daude. Gainera, 2020an Covid-19aren osasun-krisia hasi zenetik, saltokien % 6,5ek beren jarduerari ekin diote, erronkei aurre egiteko egokitzapen- eta erresilientzia-gaitasuna erakutsiz.

Berrikuntzak ere berebiziko garrantzia du euskal merkataritzan. Establezimenduen % 87,2k Interneteko konexioa dute, % 65,5ek kudeaketarako softwarea dute, eta ia % 70ek salmentatik haratagoko zerbitzu gehigarriak eskaintzen dituzte, hala nola telefono edo posta elektroniko bidezko erosketa edo erreserba, WhatsApp bidezko komunikazioa eta etxez etxeko banaketa edo bidalketa.

Sailburuak nabarmendu du euskal merkataritza-sektorearen aktibo handienetako bat giza kapitala dela. Gure saltokiak eskarmentu handiko eta bezeroari zuzendutako profesional handiak ditu, produktu eta zerbitzu originalak, hurbilak eta kalitatezkoak eskaintzen dituztenak. Ezaugarri horiek dira sektorearen funtsezko indarguneak.

Sektorearekin lankidetzan, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak Merkataritza 2030 Merkataritzaren Euskal Estrategia garatu du azken hilabeteetan. Estrategia horren helburua berrikuntza sustatzea eta aldaketaren aurrean jarrera proaktiboak hartzea izango da. Berrikuntza merkataritzaren kudeaketan zein politika publikoetan aplikatu nahi da.

2030eko Merkataritza Estrategiaren xedea da merkataritza-politika berrituak ezartzea eta arian-arian garatzea, merkataritza-egoera berri batera egokituta. Agertoki hori eraldaketa teknologikoak, hiri-agenda berriak eta merkataritzaren eta zerbitzuen arteko muga gero eta lausoagoek markatzen dute. Gainera, kontsumo-ohituren aldaketei eta kontsumitzaileek gero eta itxaropen handiagoei egin behar die aurre, erosketa-esperientziari, omnikanalitateari eta iraunkortasunari dagokienez.

Javier Hurtado sailburuak amaitu du hitzaldia, eta nabarmendu du Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak aparteko erresistentzia-laguntzen programak hedatu dituela, eta, programa horien ondorioz, ezohiko 150 milioi euro txertatu direla gure sektoreetan. Horri esker, establezimendu askok pandemiaren eta gerraren krisien erasoari eta lotutako kostuen gorakadari aurre egin diete, baina, gainera, sektorearen lehiakortasuna hobetzeko politikekin jarraitzen dute. Hala, Sailak bi laguntza-programa onartu ditu aste honetan, sektorearen jarduera sustatzeko. Alde batetik, "Hirigune" programak 1.850.000 euro bideratuko ditu guztira hiri-merkataritzaren lankidetza, dinamizazio eta lehiakortasunerako estrategiak sustatzeko. Bestalde, "MEC 2023" programa berriaren helburua merkataritza- eta zerbitzu-establezimenduen modernizazioa bultzatzea da, eta edizio honetan bere aurrekontua 4.050.000 eurora arte handitu da, hau da, legegintzaldi honetan zehar ekintza zehatz honetan ia 3 milioi euroko igoera izan da.

Iruzkin bat
  • Argazkia SN Robot
    @BaGeraComercio
    2023-06-15

    Comentario de Twitter:
    El Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, Javier Hurtado, ha inaugurado la Semana del Com... https://t.co/PBYM4WTaeN

Iruzkinak itxita daude dokumentu honetan
Komunikabideek behera kargatzeko
Ekitaldiko kargudunak