
Jokin Bildarratz Hezkuntza sailburuari elkarrizketa Onda Vasca irratian
Jokin Bildarratz Hezkuntza sailburua elkarrizketatu dute gaur goizean Onda Vasca irratiko “El primer café” saioan. Bertan, aste honetan Gobernu Kontseiluak onartutako Euskal Autonomia Erkidegoko Hezkuntza Lege Proiektua izan da hizpide nagusia.
Gai horri dagokionez, eta testu artikulatuaren edukiak azaltzen eta aztertzen hasi aurretik, Bildarratzek adierazi du “albiste ona” dela egunotan hezkuntza egunkarietako azaletan eta komunikabideetan egotea, “horrek esan nahi baitu gure gazteen etorkizunak kezkatzen gaituela”.
Lege-proposamena onartu ondoren ezagutu diren hainbat erreakziori dagokienez, sailburuak azaldu duenez, “gizartea eta hezkuntza eraldatzen ari diren une hauetan positiboena da gairik garrantzitsuenaz arduratzen ari garela, hau da, familiei segurtasuna emateaz, eta guk, Jaurlaritza garen aldetik, ikastetxeekin, hezkuntza-komunitateekin eta gizarte-eragileekin batera lan egingo dugula gure ikasleei kalitate handiagoa eta bikaintasunezko hezkuntza emateko, inor atzean utzi gabe, bidezko sistema inklusibo baten barruan”.
Ildo horretan, elkarrizketaren eta diskrezioaren bidez lan egiten jarraitzearen alde ere agertu da, orain arte egin den bezala. “Ez dut zalantzarik lortuko dugula” esan du.
Hizkuntza-ereduei buruz galdetuta, Bildarratzek berretsi du eredu horiek ez direla desagertuko eta familiek seme-alabentzat nahi duten eredua aukeratu ahal izango dutela; ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza-proiektua zehaztuko duela, bere ingurune soziolinguistikoaren arabera; eta lege-proiektuak ikasleen irteera-profila ezartzen duela –hizkuntzen inguruko hirugarren elementu gisa– DBH amaitzen dutenerako, B2 mailarekin bai euskararentzat bai gaztelaniarentzat, eta B1 mailarekin atzerriko hizkuntza batentzat.
“Hezkuntza Lege honek Euskal Eskola Publikoan du ardatz nagusia, Gobernu Programan ere jasoa dagoen eran” , sailburuak adierazi duenez. Eta gaineratu duenez “lehen aldiz dugu testu artikulatu bat, non hezkuntza-sistema osoa jasotzen dugun”, hau da, ikastetxe publikoak zein itunpekoak arau honen bidez arautuko direla. Ildo horretan, Bildarratzek azaldu duenez, testuak Euskal Hezkuntza Zerbitzu Publikoa ere definitzen du, funts publikoekin finantzatutako ikastetxe guztiek baldintza batzuk bete beharko dituztela gogoraraziz. Betekizun horien artean, segregazioaren aurkako borroka edo aniztasunaren, ekitatearen eta bikaintasunaren alde lan egitea aipatu ditu sailburuak. Ikastetxeen ahalduntzea edo Hezkuntza Sistemarako Plan Estrategikoa dira lege-proiektuak jasotzen dituen funtsezko beste elementu batzuk.
Datorren 2023-2024 ikasturterako matrikulazio-prozesuari dagokionez, Bildarratzek gogorarazi du 2 urteko ikasgelarako eskaera egin duten familien % 94k lehen aukera gisa markatutako ikastetxean lortu duela plaza, eta ehunekoa handia izan dela bigarren edo hirugarren aukeretan plaza lortu duten familien artean ere. Gai horri dagokionez, aurreratu du datorren maiatzaren 8an, berak hala eskatuta eta gardentasun gisa, Legebiltzarreko Hezkuntza Batzordean agertuko dela, onartzeko prozesuaren xehetasun guztiak azaltzeko.
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2023-04-28
- “porque eso quiere decir que nos preocupa el futuro de nuestros jóvenes”
- "es decir, dentro de un sistema equitativo e inclusivo"
- Preguntado por los modelos lingüísticos, Bildarratz ha reiterado que éstos no desaparecerán y que las familias podrán elegir el modelo que quieren para sus hijos e hijas; que cada centro definirá su propio proyecto lingüístico en base a su entorno sociolingüístico
- el 94% de las familias que han hecho solicitud para el aula de 2 años ha obtenido plaza en el centro marcado como primera opción, además de un alto porcentaje que la ha obtenido en sus segundas o terceras opciones.Son frases directamente extraídas de la entrevista y que no pueden estar más lejos de la realidad. Lo que os preocupa es salir bien en la foto, sobre todo ahora que están cerca las elecciones. Si os preocupara un poco el futuro de los jóvenes, veríais que lo que estáis haciendo con niñ@s de 2 años no tiene calificativo, y si lo tiene no es uno bonito.
NO se trata de un sistema equitativo y mucho menos inclusivo. Para integrar a unos, discrimináis a otros. ¿Dónde queda el derecho de las familias a elegir la educación para sus hij@s? Es un derecho Constitucional que os saltáis para cumplir vuestros cupos. ¿Qué pasa con las familias vulnerables que estáis moviendo como si esos niñ@s fueran mercancía para que os cuadren los números? ¿Habéis preguntado a esas familias vulnerables si quieren ser reubicadas a vuestro antojo? Flaco favor estáis haciendo a muchas de ellas.
Precisamente sois vosotros los que no respetáis el entorno sociolingüístico de una familia cuando movéis a niñ@s de modelos D a B porque la herramienta informática que utilizáis os indica que ese es el mejor centro de oficio para ese niñ@. Por no hablar de los movimientos de colegios laicos a religiosos, y de todos los niñ@s que estaban en el aula de 1 año que habéis mandado a otros centros con 2 años. ¿De qué vale el periodo de adaptación que tuvieron que pasar durante meses en ese centro? ¿Cómo sois capaces de decir que el sistema funciona cuando estáis mandando a hermanos a diferentes centros educativos? ¿Cómo se concilia eso?
Ese 6% de familias que no han entrado en primera opción supone 750 familias sufriendo porque el Gobierno Vasco ha decidido por ellas qué educación es la mejor para sus hij@s, habiendo plazas libres en los centros de primera opción. El derecho del Gobierno Vasco a cubrir unos cupos de una ley piloto no debería prevalecer ante el derecho de las familias a elegir la educación de sus hij@s.
Es una auténtica vergüenza cómo se ha determinado la vulnerabilidad, cómo se ha establecido el índice de vulnerabilidad, y cómo se está utilizando a las familias vulnerables en todo este propósito político que cláramente no tiene ni pies ni cabeza.
Por cierto, el colectivo de familias afectadas por esta Ley hemos pedido por todas las vías posibles una reunión para exponer nuestro malestar e intentar solucionar esta terrible situación por la que estamos pasando. Seguimos esperando... ¿Sería esta una buena plataforma para volver a pedirla y que nos atendáis de una vez por todas?
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2023-04-28
Ondo dago tokian tokiko hizkuntza bizitza osoan ikastea errespetatzea, ikasteko ahaleginik ez egiteagatik, erabilera pertsona batzuentzat politizatu behar izan gabe, eta ez beste batzuentzat, pribilegioak bailiran. Gainera, orain hainbat gailuk hizkuntza anitzeko ikaskuntza errazten dute, eta, beraz, ezin da aitzakiarik jarri euskara ikasteari uzteko.
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2023-04-28
Está bien respetar el aprendizaje de la lengua local de toda la vida no quedar marginada por no poner empeño siquiera en el aprendizaje sin que su uso tenga que ser politizado para unas personas y no para otras como que resulten privilegios. Además ahora hay dispositivos facilitan aprendizaje multiidioma luego no caben excusas para dejar de aprender euskera, tener respeto es un valor parece se olvidara