Atotxako behin-behineko geltokia azaroaren 28an, astelehenean, hasiko da zerbitzua ematen
- Zerbitzua martxan jartzeak, jatorrizko geltokiko eraikinean jardutea eskatzen duten ondorengo eraikuntza-faseak gauzatzea ahalbidetuko du, bai eta gaur egun zerbitzuan dauden trenbideen eta nasen eremuan ere
- Iñaki Arriola Garraio sailburuak eta Isabel Pardo de Vera Estatuko Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako idazkariak “in situ” egiaztatu dute Atotxa, Euskadiko hiriburuetan eraikiko diren Euskal Y-aren hiru terminaletako lehena bihurtuko duten obren aurrerapena
Iñaki Arriola Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio sailburuak gaur goizean baieztatu du Atotxako behin-behineko geltokia azaroaren 28an, astelehena, hasiko dela zerbitzua ematen. “Horri esker, eraikuntza-fase berriak hasiko ditugu jatorrizko eraikinaren eremuan, baita gaur egun martxan dauden trenbideetan eta nasetan ere”.
Arriolak, Estatuko Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako idazkari Isabel Pardo de Verarekin, Gobernuaren ordezkari Denis Itxasorekin eta Pedro Marco Azpiegitura eta Garraio sailburuordearekin batera, obren aurrerapena “in situ” egiaztatu du, baita proiektu bat Renfeko operadorearen aldiriko, distantzia ertaineko eta luzeko zerbitzuen egunerokotasunarekin batera gauzatzeak dakarren konplexutasun erantsia ere.
Behin-behineko geltokia, zerbitzuan jartzeko erremateen faltan, egungo geltokiaren eraikinaren parean dago, Frantzia pasealekuan. Sarbidea Nestor Basterretxea plazatik egingo da, Tabakalerako eraikinaren ondoan. Geltokiak bi nasa ditu gainazalean bi trenbide orokorrekin, eta lurpeko atari bat, oinarrizko zerbitzuekin, txartelen aurrez aurreko eta makina bidezko salmenta, makina balioztatzaileak, merkataritza-lokalak eta igogailuak, erabiltzaileak goiko nasetara heldu ahal izateko.
1.200 m2 inguruko azalera du, eta azalera hori obren ondorengo faseetan berrerabiliko da geltoki berriaren behin betiko lurpeko atariaren parte gisa, 7.200 m2-ko azalera osatu arte. Soluzio horrek, halaber, Egiako beheko igarobidea zabalago berreskuratuko du, izan ere, aurretik 4,5 metro zen zabal, eta etorkizunean 12,5 metro izango ditu tarterik estuenean.
Gaur egun behin-behineko geltokiak hartzen duen azalera trenen trafikotik eta aparkalekutik libre geratu zen, geltoki nagusiko jatorrizko sortatik lau trenbide kendu ondoren, horietako bi erabileraz kanpo, eta inguru horretako trenbide instalazioak desbideratu eta gero. Horri esker, iazko abuztuaren amaieran geltoki berriaren egitura perimetrala osatzen duten pantaila-hormak egiteko lanak hasi ahal izan ziren.
Behin-behineko geltokia zerbitzua ematen hasteak jatorrizko geltokiaren eraikinaren eremuan eta gaur egun zerbitzuan dauden trenbideetan eta nasetan jardutea eskatzen duten obren eraikuntza-faseak gauzatzeko aukera emango du. Bien bitartean, geltoki zaharra itxita egongo da eta, alternatiba gisa, Terminus Hotelaren ondoan dagoen Frantzia Pasealekuko 21. zenbakian dagoen trenbidearen gaineko aldi baterako metalezko igarobidetik sartu beharko da behin-behineko geltokira.
Arriola sailburuak azaldu duenez, “lanak amaitzen direnean, geltoki berri bat izateaz gain, Donostiak Egia inguruaren eta erdigunearen arteko lotura hobetuko du, igarobide zabalagoarekin. Aldi berean, igarobide hori trenen eta autobusen terminalerako sarbidea izango da, eta geltokiaren estalkiaren gainean espazio berri bat izango du, herritarrek erabiltzeko eta gozatzeko plaza publikoa, Tabakalerako lehen solairuaren kotan, 5.723 m2 naturaleko azalerarekin”.