Javier Hurtado: Eusko Jaurlaritzak 20 milioi euro bideratu ditu aparteko funtsetatik tokiko merkataritzarako.
-
Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok balioa eman dio Gipuzkoako Merkataritza Federazioaren 90. urteurreneko lanari, eta euskal merkataritzarako ibilbide-orri berria azaldu du.
Javier Hurtado sailburua Gipuzkoako Merkataritza Federazioaren 90. urteurrena ospatzeko Donostiako Reale Arenan egin diren ekitaldietan izan da gaur goizean. Sailburuak eskerrak eman ditu elkarte horrek Gipuzkoako merkataritzaren alde egindako lanagatik, eta euskal retailaren egoera eta bere saila kudeatzen ari den sustapen-neurriak zehaztu ditu.
Javier Hurtadok azaldu duenez, euskal merkataritza eredua aldatzen ari da, eta, beraz, aldatu, egokitu eta berrasmatu egin behar du, digitalizatutako eta ohitura berrietara egokitutako agertoki bati aurre egin ahal izateko. Sailburuak arreta jarri du kontsumitzaileek kontsumoan duten erantzukizunean eta beren erosteko ohituretan, tokiko merkataritzaren ezarpenean. Administrazio publikoez ere hitz egin du, eta administrazio horiek eraldaketa hori bultzatzeko duten eginkizunaz ere hitz egin du, enplegua eta jarduera mantentzeko laguntzekin, bere Sailak pandemian garatutakoen antzera, eta, orain, baita estimulu- eta dinamizazio-programa berriekin ere.
Sailburuak azaldu duenez, orain arte laguntza hori laguntzetan, kontsumo-bonuetan eta hainbat neurritan gauzatu dugu turismoaren eta merkataritzaren sektorearen erresistentzia-plan batean, 150 milioi eurora iritsi baita. Gainera, tokiko merkataritzarako aparteko funtsetatik 20 milioi euro bideratuko ditugu, zuzeneko laguntzetan 15 milioi euro eta kontsumo-bonuetan 5 milioi euro. Horiei 1,4 milioi gehiago gehitu zaizkie atxikitako erakundeek. Ostegun honetan bertan, ekainaren 2an, abian jarri den deialdi berri batek uztailaren 3ra arte iraungo du.
Topaketak, halaber, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila buru duen 2030erako Euskal Merkataritzaren Estrategiak markatutako ibilbide-orri berria aurkezteko balio izan du. Sektorearekin komunean jarri den diagnostikoak adierazten duenez, joerek adierazten dute 5 belaunalditara arte bizi direla kontsumitzaileak, belaunaldi-eten digital oso altuak dituztela eta merkataritza-portaera oso desberdinak dituztela. Horrek digitalizazioaren eta orojakintzaren beharra ekarriko du saltoki txikientzat. Era berean, hiri-inguruneko aldaketak hiri lagunkoiagoak lortzera eta pertsonentzako espazio publikoa birkonkistatzera bideratuko dira, ingurumenarekiko eta sozialki kontzientea den merkataritza-eskaera baten aurrean.
Ildo horretan, Javier Hurtado sailburuak administrazioek merkataritza-ereduetaranzko aldaketa bultzatzeko duten eginkizunaz hitz egin du, hurbiltasuna eta kontsumo arduratsua nagusi diren ereduetarantz, aste honetan Hemen duzu dena leloarekin abiarazi den tokiko merkataritzari laguntzeko kanpainaren moduko ekintzen bidez. Euskadiko tokiko merkataritzak gizarte-kohesioan duen eginkizunaz eta gure kaleak dinamizatzeko duen eginkizunaz sentsibilizatzea da gure helburua.