Garamendik azpimarratu du Kidegoen eta Eskalen Lege Proiektuak bitartekoen egonkortasuna arinduko duela

2020-12-02
  • Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailburuak egungo talde eta azpitalde profesionalen kopurua sinplifikatzearen eta Administrazio Orokorreko bitartekotasun handiari eta behin-behinekotasunari amaiera ematearen alde egin du
  • Lurralde Politikako Ministerioarekin harremanetan dagoela iragarri du, egiteke dauden transferentzien egutegia betetzen joateko lan-metodologia bat prestatzeko

Olatz Garamendi Eusko Jaurlaritzako Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailburuak azpimarratu duenez, etorkizuneko Kidego eta Eskalen Lege Proiektuak langile publikoen egonkortasuna erraztuko du, eta Administrazio Orokorraren antolaketa eta egitura eguneratzea eta arrazionalizatzea ahalbidetuko du. Gobernu Kontseiluak atzo onartutako lege-proiektuak egungo talde eta azpitalde profesionalen kopurua sinplifikatu nahi du, eta bitartekotasun edo interinitatea handiari amaiera eman nahi dio. Horretarako, etorkizuneko arauak bi xedapen gehigarri aurreikusten ditu, bitarteko langileentzat lan-eskaintza publikoetan sartzeko txanda bereziak sortzea ahalbidetuko dutenak.

Euskadi Irratiko ‘Faktoria’ programari emandako elkarrizketa batean, Garamendik nabarmendu du arauak giza baliabideen “arrazionalizazioan” aurrera egiteko balioko duela, titulazioak egokituz, Administrazioak eskatzen dituen lanbide-profilei hobeto erantzun diezaieten. Gaur egungo bitartekotasun-tasa handiaren aurrean -langile publiko guztien erdiak baino gehiago- sailburuak azpimarratu du “enplegatu publiko horien egonkortze-prozesua bideratzeko” balioko duela.

Ildo horretatik, zehaztu du sartzeko txanda berezietan bitartekoen %60 sartu ahal izango dela, eta “gutxienez zortzi urteko antzinatasuna egiaztatu beharko dute deitutako lanpostuak dauden kidego eta eskaletan”, betiere bitartekotasunak Kidego eta Eskala horien %40 gainditzen badu.

Sailburuak zehaztu du bide hori aukeratzen duten bitartekoek ez dutela bi azterketa egingo, bakarra baizik, praktikoa eta baztertzailea izango dena, “eta beti beren ohiko zereginean egindako lanarekin zerikusia duten gaiei buruzkoa”. Alde horretatik, Garamendik azpimarratu du langile horiek, kasu askotan, ibilbide luzea dutela eta beren irakasgaia ondo ezagutzen dutela. Horregatik, Garamendik uste du “nahikoa” dela proba praktiko bakar batekin. Kidego eta eskala bakoitzean lan-eskaintza batean lehiaketara aterako diren plazen %60ra arte txanda bereiziko modalitate horretarako erreserbatuta egongo dira, eta gainerakoak libreak izango dira.

Halaber, nabarmendu du txanda berezituaren bideak “beharrezko berme juridiko guztiak” dituela, besteak beste, Funtzio Publikoak beti izan behar dituen “berdintasun, meritu eta gaitasun” printzipioetan oinarritzen delako. Laster Eusko Legebiltzarrera bidaliko den lege-proiektu honen aplikazio-eremuari dagokionez, Gobernantza Publiko eta Autogobernuko Sailburuak adierazi du etorkizuneko legea Administrazio Orokorreko eta erakunde autonomoetako langileei aplikatzeko pentsatuta dagoela, baina zehaztu du arauak “bi xedapen gehigarri” dituela, “beste erakunde edo sektore publiko batzuei bide beretik jotzeko ateak irekitzen dizkietenak”.

Sailburuak adierazi du dagoeneko izan dituela harremanak sindikatuetako ordezkariekin, lege-proiektua egiteko lanak “bere ibilbidea izan baitu eta mahai sektorialetan eta Funtzio Publikoaren Kontseiluan eztabaidatu baita”. Era berean, azaldu du oraindik ez duela gai horri buruz hitz egin talde politikoekin, eta esan du espero duela “ahalik eta azkarren izatea lege-proiektuaren xehetasun guztiak haiekin partekatzeko aukera, garrantzitsua izango litzatekeelako ahalik eta adostasun-maila handiena lortzea”. Honen ildotik aurreratu du agerraldia eskatu duela Legebiltzarrean taldeekin ekimenaren ingurukoak partekatzeko.

Transferentziak

Espainiako Gobernuak Euskadira eskualdatzeke dituen transferentzien egoerari buruz ere hitz egin du Garamendik. Bere Sailaren “erronka nagusia” Gernikako Estatutua betetzea dela azpimarratu ostean, Pedro Sanchezen gobernuarekin etengabe hitz egiten ari dela esan du sailburuak, bi aldeek onartutako transferentzien egutegia gauzatzeko. “Ministerioarekin hitz egiten ari gara eta aste honetan berriro hitz egingo dugu”, esan du Garamendik, eta uneotan negoziazioaren formatua diseinatzen ari direla esan du, baita “mahai teknikoak eta metodologia”.

 

Kartzelen transferentziari dagokionez, egutegiaren arabera martxorako gauzatuko dela aurreikusten baita, Garamendik errepikatu du mahai teknikoaren diseinuan ari direla lanean, eta esan du ahalik eta gehien ahaleginduko dela hori eta transferitzeko dauden gainerako hogeita hamar eskumenak bete daitezen. “Gernikako Estatutua duela 41 urte onartu zen, eta osorik bete behar da, baita transferentziei dagokienez ere, espetxeena barne”, gogorarazi du. Nolanahi ere, zehaztu du eskumen horrek EAEko espetxeen (Martutene, Zaballa eta Basauri) kudeaketari egiten diola erreferentzia, “ez espetxe politikari, hori Espainiako Estatuari dagokion gaia baita”.

Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuak martxoaren 31rako adostutako Bizitzeko Gutxieneko Errentaren (IMV) transferentziaren atzerapenari buruz galdetu diotenean, esan du eskualdatze konplexua dela teknikoki eta pazientziaren alde egin du “gauzak ondo egin nahi ditugulako eta beharrezkoak diren gai tekniko guztiak ondo eginda egon daitezen”, transferentziak segurtasun juridikoa eta ekonomikoa bermatuta izan ditzan.

Iruzkin bat
  • 2020-12-02

    Entiendo que es necesario consolidar puestos en la Administración pero considero que debería darse en un proceso de equidad para toda la población, tanto la que posee experiencia como la que carece de la misma.
    Comenzando porque sería suficiente con que fuera un reparto del 50% de las plazas para las personas que acceden por el procedimiento especial y el otro 50% para el resto de la población.
    También porque tratándose de una única prueba esta se baremara de manera diferente al igual que ocurre con las personas que acceden por promoción interna.
    Por otro lado y el que a mi parecer es más importante es que puede ocurrir que en origen dicha experiencia acumulada no ha venido derivada de un proceso selectivo en el marco de una oferta pública de empleo sino de una contratación de Lanbide lo cual no ha tenido origen en un proceso que garantice la equidad e igualdad en el acceso al empleo público.
    ¿No sería más justo seguir baremando cómo mérito la experiencia adquirida? ¿Y con un cupo de plazas equitativo tanto para los interinos que acumulen más de ocho años como para el resto de la población?

Iruzkinak itxita daude dokumentu honetan
Ekitaldiko kargudunak