Berriak Ingurumena eta Lurralde Politika
Eu

Mugikortasun jasangarria

2016.eko apirilak 22

Oinezkoen eta bizikleten mugikortasuna

1. EAEko lurraldea egituratzea, oinezkoentzako eta  bizikletentzako azpiegituren EAEko sarea eratuz, hiriarteko eta eskualdearteko motorrik gabeko mugikortasuna garatzeko. Horrekin, barne-ibilbideak eta mugakide diren eskualdeekiko loturak finkatuko dira.

2. EAEko zatian, Donejakue bidea finkatzea, lurraldea egituratzeko duen ahalmenagatik; eta, orobat, EAE zeharkatzen duten Inaziotar bidea,  Itsasibilbidea (eta haren jarraipena Frantziatik eta Kantabriatik), Ardo eta Arrain bidea, eta Bidezidor historikoa sustatzea.

3. Bizikletaren erabilera garraiobide publiko moduan sustatzea, egunero erabil daitezen laguntzea eta garraio moduen gaur egungo banaketan eragitea, sare seguru, eroso eta konektatu bat oinarri hartuta.

4. Irizpideak zehaztea bizikleta-sareak udal-plangintzekin bat igaro ditzan udalerriak.

 

Bide-mugikortasuna

1. Mugikortasun jasangarriko testuinguru integratu baten baitan, garraiobide bakoitzari dagokion eginkizun espezifikoa zehaztea eta, bereziki, bide- sistemari dagokiona.

2. EAEko errepide-mapa ia osorik amaituta dagoela jotzea, foru-aldundien lurralde-plan partzialetan edo lurralde-plan sektorialetan garatu beharreko proposamen zehatz batzuk gorabehera. Dena dela, bide-azpiegitura Europan zeharreko azpiegitura denez, mota horretako azpiegiturei dagokien kudeaketa izan beharko du.

3. Aurrekontu-aurreikuspenetan, lehentasuna ematea egun dauden azpiegituren mantentze-lanei azpiegitura berriak egitearen aurrean.

4. Salgaien distantzia luzeetarako errepide bidezko garraioaren egoera gero eta jasanezinagoa denez, horri erantzun integratua ematea.

 

Trenbide-, portu-, eta aireportu-mugikortasuna

1. Abiadura handiko trenbide bidezko Europa barneko sarea sustatzea.

2. Trenbide-mugikortasunak sistema global integratu batean, mugikortasun jasangarrian eta EAErena bezalako dentsitate handiko hiri-egitura batean duen eginkizun nagusia finkatzea.

3. EAEko portu-sistema eta itsasoko salgaien garraioa sendotzea.

4. EAEko Aireportu Sistema sustatu eta haren ahalmenak optimizatzea.

 

Mugikortasun kolektibo multimodala

1. Garraio publikoaren erabilera sustatzea.

2. Garraio publikoaren bidez irisgarritasun integrala erraztea.

3. Berotegi-efektuko gasen emisioa murrizten laguntzea, garraiobide publiko garbiak erabiliz.

 

Eredu logistikoa

1. EAE salgaien nazioarteko garraiorako nodo logistikoa bihurtzeko erronkari aurre egitea, eta plataforma logistikoen sare bat osatzea.

2. Jundiz-Foronda, Arasur eta Lezo-Gaintxurizketa plataforma logistikoek Europar Batasunaren garraio-sarean duten kokapen estrategikoa agerian jartzea, multimodalitaterako aukera handiak eskaintzen dituzte eta.

3. Eginda dauden eta eskura dauden azpiegitura logistikoak optimizatzea.

5 iruzkin
  • Faceless avatar thumb 70
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  • @Lurraldea_Eus
    2016.eko urriak 05

    Comentario de Twitter:
    @IriaEpaltza Mila esker! Mugikortasun eztabaida habian da @Irekia, sakondu nahi ezkero https://t.co/XcGUhYYkiz
    GAUR… https://t.co/SvBfJSl3P7

  • 2016.eko urriak 04

    Habría que analizar el crecimiento experimentado por estos tipos de movilidad en el interior de las tramas urbanas especialmente en Bilbao, Vitoria /Gasteiz y Donosti.

  • @Lurraldea_Eus
    2016.eko urriak 03

    Comentario de Twitter:
    .@FuntsProject Muy interesantes aportaciones :) Puedes aportar + ideas sobre #movilidad en debate temático d @Irekia https://t.co/SW4xgnPFgL

  • 2016.eko irailak 26

    Movilidad

    La bicicleta, las redes de infraestructuras ciclistas, deben entrar como otro modo de movilidad al mismo nivel que la red viaria o ferroviaria, con una red propia integrada dentro del sistema general de movilidad de la CAPV. Soy consciente de que a esta escala no es lógico esperar un trasvase de movilidad en recorridos medios o largos. No creo que nadie vaya a trabajar de Donostia a Bilbao todos los días en bicicleta. Pero sí pienso que esta red de infraestructuras ciclistas territoriales puede dar una coherencia y generar dinámicas de desarrollo para las redes locales, dotándolas de un sentido más global y abriendo nuevas posibilidades de movilidad activa entre diferentes municipios.

    Las estaciones ferroviarias deben ser centros intermodales que contemplen también las redes peatonales y ciclistas locales. Los centros de movilidad incluyen grandes zonas de aparcamiento para coches, pero los aparcamientos para bicicletas, las vías ciclistas y las redes peatonales hasta ellos suelen ser escasamente considerados. Si queremos que esos centros sean realmente intermodales debe incluir todos los modos de movilidad, también la ciclista y la peatonal.

    Red de caminos y senderos. Está más dirigida a las actividades de ocio como parte de la calidad de vida de la población. Las DOT podrían incluir consideraciones sobre esta red de caminos y senderos a nivel territorial. Creo que es necesario una mejor definición de la red, pero sobre todo, de una mejora en los mecanismos para su gestión. En muchos casos la delegación de responsabilidades en su mantenimiento, produce importantes deficiencias en los distintos niveles de las redes de senderos. Un buen número de Ayuntamientos delegan este mantenimiento en asociaciones locales (clubes de montaña en muchos casos), la cortan en cuanto encuentran limitaciones presupuestarias o se olvidan directamente de que estos caminos requieren un mantenimiento. Esta situación genera grandes deficiencias y en muchas ocasiones no podemos hablar de un red en sentido estricto, sino en un “cosido” de caminos.

    En los dos casos, la red ciclista y la de senderos, debemos tener en cuenta la capacidad de la linealidad para generar redes a lo largo de la misma. Pensemos en el Camino de Santiago, cómo su linealidad genera actividad y el desarrollo de otras redes a lo largo del mismo y cómo tiene capacidad de dotar de coherencia a todo un recorrido a lo largo de muchos kilómetros. La linealidad, la generación de ejes principales, ya sean ciclistas o caminables, facilita la expansión a lo largo de todo su recorrido.

    Texto Original: https://economiaenchandal.com/2016/09/25/territorios-activos-ideas-para-las-dot/

  • @Lurraldea_Eus
    2016.eko irailak 26

    Comentario de Twitter:
    .@juanmamurua Sería genial si tb volcases la "chapa" en los debates temáticos de @Irekia: #Movilidad https://t.co/JwO7mF53bk #DOT_Euskadi