
Mugikortasun Jasangarriaren Sailak atondoa eta aparkalekua izango dituen geltoki bihurtuko du Bediako geralekua
- Lanen barruan nasen arteko trenbide-pasagune bat kentzea, eta horren ordez igogailuak izango dituen gaineko pasabide bat jartzea sartzen da
Bediako geralekua geltoki bihurtuko duten disuasio-aparkalekuaren eta atariaren eraikuntza-lanak azken txanpan daude. Ataria izango denaren egitura jadanik altxatuta dago eta aparkalekua konfiguratuta dago. Era berean, nasen arteko trenbide-pasagunea ordezkatuko duen pasabidea oso aurreratuta dago.
Susana García Chueca Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak, Miguel Ángel Páez Azpiegituretako sailburuordeak, Rafael Marcano Euskal Trenbide Sareko eraikuntza zuzendariak eta Aitor Sorriketa Bediako alkateak lekuan bertan egiaztatu dute gaur goizean obren garapena. Nasetara sartu ondoren, 2.150 metro karratuko azalera duen aparkalekura hurbildu dira.
Aparkalekua nasen kota berean dago proiektatuta, geltokirako irisgarritasuna hobetzeko. 43 plaza izango ditu guztira, ibilgailu elektrikoak kargatzeko prestatutako bi plazarekin eta mugikortasun urriko pertsonentzat prestatutako beste horrenbesterekin. Era berean, bizikletak, ohikoak zein elektrikoak, aparkatzeko espazio bat egongo da.
“Disuasio-aparkalekuaren helburua hirigunetik pixka bat urrun dagoen geltokirako sarbidea erraztea eta inguruko beste udalerri batzuetako pertsonak trenera erakartzea da”, zehaztu du García Chueca sailburuak, “Bizkaiko eremu horrek hobekuntza handiak izango ditu trenbidearen arloan Usansolora eta Bediara helduko den 5. linearekin, eta garai berriekin bat datorren geltoki bat izatea merezi du, bere egunerokoan gero eta jende gehiagok trenbidea erabil dezan”.
Bidaiarien eraikinak solairu bakarra du, bi isurkiko teilatua eta 110 metro karratu baino zertxobait gehiagoko azalera, eta hiru gune izango ditu: atari nagusi bat eta, alde bakoitzean, 9 metro karratuko gela bat, bata geltokiko buruarentzako, eta bestea terminaleko instalazioetarako. Bertan egongo dira behe-tentsioko koadroa, komunikazio-armairua eta teleaginteko beste ekipo batzuk. Atarian txartelak saltzeko eta balioztatzeko makinak egongo dira.
Nasen arteko trenbide-pasagunea kentzeko, Bilborantz joateko hegoaldeko nasara iristeko trenbidearen gainetik joango den oinezkoentzako pasabide bat jarriko da. Egituraren taula nasaren sestratik 5 metro inguruko kotan dago, eta gehiena altzairuz egina dago.
Igogailuen dorreak metalezko profil laminatuzko egitura batekin daude diseinatuta. Jasogailuen ontziratzeak dauden fatxadak kristalezkoak dira. Donostiarantz joateko iparraldeko nasako igogailura zuzenean sartuko da atari barrutik.
Pasabidera sartzeko, baranda eta bi altuerako eskubandak dituzten metalezko zutoinak izango dituzten bi eskailera ere erabili ahal izango dira. Nasetako markesinak eta argiztapena erabat berrituko dira.
-
2025-10-15
“El objetivo del aparcamiento disuasorio es facilitar el acceso a la estación, algo alejada del casco urbano, atraer personas al tren de otros municipios cercanos”, ha precisado la consejera García Chueca, “esta zona de Bizkaia va a vivir importantes mejoras en materia ferroviaria con la Línea 5 hasta Usansolo y Bedia se merece contar con una estación a la altura de los nuevos tiempos, para que cada vez más personas utilicen el ferrocarril en su día a día”.
Que bien. Nos alegramos por los usuarios de esa estación.
Ahora bien, hay millones de euros para unos ciudadanos y no hay 254 mil euros para otros? Especialmente si esos "otros" viven abandonados a 3km del casco urbano más cercano.
Es una discriminación de libro lo que este departamento está haciendo con el barrio de Altzola de Elgoibar. Barrio declarado en 1999 Área Degradada por el Gobierno Vasco.
Aprueban en 2012 el mantenimiento del servicio de Euskotren, y lo eliminan, sin ninguna explicación, un año después.
¡¡¡Que vergüenza!!!










