
Eusko Jaurlaritzak abian jarri du Arabako Lautada zeharkatuko duen Miranda de Ebro eta Altsasu arteko tren zerbitzu berria
- Zerbitzua gaur egungo tren-trazaduratik egingo da, eta astean 137 zirkulazio izango dira. Manzanos, Argantzun, Iruña Oka, Gasteiz, Dulantzi, Agurain eta Araiako geltokietan geldituko da
- “Arabarekiko konpromiso argia da, lurraldean zerbitzu publikoak eta azpiegiturak indartzeko”, adierazi du lehendakariak
Imanol Pradales Lehendakariak eta Susana García Chueca Mugikortasun Jasangarriko sailburuak Arabako aldiriko zerbitzu berria martxan jartzen ikusi dute ostiral honetan. Hain zuzen, Arabako lurralde historikoko hiri arteko garraio publikoa izan zen Eusko Jaurlaritzak, Espainiako Gobernuarekin aldirietako zerbitzuen eskumena transferitzeko garaian, identifikatu zuen hobekuntzetako bat. Urrats horrekin, Arabak, Bizkaiak eta Gipuzkoak aldiriko zerbitzu publikoa dute, eta Eusko Jaurlaritzak Euskadi kohesionatu baten alde duen konpromisoa bermatzen da, gogorarazi du Lehendakariak.
“Ez da bi abiaduratan eraikitako Euskadi izango, baizik eta lurralde-orekatik eraikitako Herria. Aukera ugari eskaintzen duten bizitzaz betetako eskualdeak, landa-eremuak eta udalerri txikiak ditu, non pertsona guztiek zerbitzu publiko eta ekipamendu onak izango dituzten. Konektibitatea funtsezkoa da helburu horiek lortzeko. Eta gure apustua argia da: Garraio Publikoko Sistema modernoa, kalitatezkoa, irisgarria eta jasangarria lortzea, trena funtsezko pieza duena”, azpimarratu du Lehendakariak.
Era berean, Imanol Pradalesek nabarmendu du zerbitzu berria Arabarekiko konpromisoa dela, Araban ere zerbitzu publikoak eta azpiegiturak indartzeko. Horretarako, gogorarazi du mugikortasun iraunkorraren arloan 272 milioiko inbertsioa dagoela abian, eta jarduera garrantzitsuak egin direla, hala nola AHT edo Zabalganara iritsiko den tranbia.
Susana García Chueca Mugikortasun Jasangarriko sailburuak ere Eusko Jaurlaritzak lurraldearekin duen konpromisoa nabarmendu du, eta gogorarazi du Eusko Jaurlaritzak, Euskadiko aldirietako zerbitzuaren eskumena bere gain hartu eta hilabete gutxira, “Arabako eskaera historiko” bati erantzuten diola, eta herritarrei dei egin die zerbitzua erabil dezaten “zerbitzu publikoak defendatzeko eta legitimatzeko” modurik onena baita. “Lehendik dagoen zerbitzua ibilbide berriekin eta tarifa merkeagoekin indartu dugu”, adierazi du, “zerbitzua erabilgarria eta kalitatezkoa izatea nahi dugu, errekuntzako ibilgailu pribatuarekin lehiatu dadin eta Arabak Euskadin salbuespen izateari utz diezaion eta aldiriko trena izan dezan”.
Gasteizko tren-geltokian bertan egindako ekitaldian, erakundeetako hainbat ordezkari ere izan dira, besteak beste, Ramiro Gonzalez Arabako ahaldun nagusia, Maider Etxebarria Gasteizko alkatea eta Arabako Lautadako beste alkate batzuk.
Zerbitzu berria
Astero 137 zirkulaziorekin, Arabako aldirietako zerbitzuak dakar orain arte distantzia ertain gisa Arabako Lautada zeharkatzen zuten 71 treni eustea —prezioa % 30era arte jaitsita, aldiriko tarifa bateratuekin— eta beste zirkulazio batzuk sortzea (25 tren) edo luzatzea (41 tren). Horrela, zirkulazioen % 48 berriak izango dira edo orain arte baino ibilbide luzeagoa izango dute.
Zerbitzua trenbidearen egungo trazaduratik egingo da —Estatuko Adif administratzailearen kudeaketapean—, eta Miranda de Ebron eta Altsasun izango ditu burutzako geltoki nagusiak eta Manzanos, Argantzun, Iruña Oka, Gasteiz, Dulantzi, Agurain eta Araiako geltokietan geldituko da. Duela urte asko itxita zeuden geltokietako atondoak berriro irekiko dira gaurtik aurrera, aldirietako zerbitzua egingo den ordutegian. Hala, bidaiarien erosotasuna lortu nahi da eta haien beharrei erantzun nahi zaie, horien barruan egongo den bideo-deiko sistema baten bidez (Ares).
Zerbitzuak urtean lau milioi euroko kostua izango du, gutxi gorabehera, eta Eusko Jaurlaritzak oso-osorik ordainduko dio Renferi —11,4 milioi euroko inbertsioa izango du 2027ra arte—. Zerbitzua egiteko zenbateko horri gehitu behar zaio Adifek geltokiak hobetzeko egiten duen inbertsioa, betiere Euskal Autonomia Erkidegoko eta Estatuko administrazioek lehia transferitzeko prozesuan hitzartutako inbertsio-planaren barruan. Transferitutako alderdien artean daude zerbitzuaren eragiketa bera —gaur egun Renfek egiten du zerbitzua— eta horren ikuskapena, tarifa-politika edo erabiltzaileen eskubideen eta betebeharren araudiaren sorrera, besteak beste. Aitzitik, azpiegitura (trenbideak zein geltokiak) Gobernu zentralaren esku dago, Adifen bitartez.
Bidaia guztietan, guztiz berriak diren zerbitzuetan izan ezik, bidaiatu aurretik erreserbatu beharko da treneko eserlekua, orain arte bezala.
Gainera, zerbitzuaren erabiltzaile berriek, ekainaren 30era arte, erabateko doakotasuna izan dezakete Aldirietan eta Distantzia Ertainean ezarritako abonuekin. Gobernu zentralak Ukrainaren inbasioaren aurrean eta 2022ko irailean prezioen igoeraren ondoren ezarritako koiunturazko neurri bat da, zenbait luzapenen ostean indarrean jarraitzen duena. Abonuaren indarraldian 8 bidaia egitean lortuko da doakotasuna. Horretarako, 20 euroko fidantza jarriko da, baina epe hori amaitu eta eskatutako gutxieneko bidaia kopurua bete ondoren fidantza itzuliko da.





















