Gobernuaren proposamenak Ingurumena eta Lurralde Politika

2030erako EAEko Jasangarritasunerako Hezkuntzako Estrategia

100 %alde
11 boto (11/0)
Eztabaida fasea itxita dago. Sentitzen dugu baina jadanik ezin duzu parte hartu.

Informazio eta partaidetza publikorako Irekia plataforma digitalaren bidez, interesatutako pertsona guztiei 2030erako Jasangarritasunerako Ingurumen Estrategia lantzeko prozesuan parte hartzeko gonbidapena egiten zaie, horretarako egokitzat jotzen dituzten ohar eta iradokizun guztiak eginez. Partaidetza prozesuan, bidalitako ohar eta iritzi guztiak jasoko dira, egokitzat jotzen bada Estrategiaren diagnostikoan txertatzeko helburuarekin.

 

Zein da erreminta honen helburua?

Parte-hartzaileek aurkeztutako agirien inguruan egokitzat jotzen dituzten iradokizun guztiak egiteko aukera izango dute partaidetza prozesuan.

Era berean, behin parte-hartze prozesua amaituta, bildutako informazio eta ekarpen guztiak kontuan hartuko dira Estrategiaren behin betiko lanketarako.

Eztabaidarako galderak

  • Garrantzitsua al da zure ustez Ingurumen Hezkuntzaren eginkizuna Euskadiren etorkizunean?
  • Zein izan behar dira zure ustez Ingurumen Hezkuntzako programen hartzaile nagusiak? Zergatik?
  • Zure ustez nor dira ezinbesteko eragileak EAEn Ingurumen Hezkuntza bultzatzeko? Zergatik?

Kontsultarako dokumentuak:

  • UNESCO. GAP- Global Action Plan.  Propuesta de programa de acción mundial de Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) y los comentarios y observaciones del Consejo Ejecutivo al respecto. (Resolución 36 C/16)

Kontsultarako webguneak:

 

 

Aldeko argudioak
  • Iraunkortasuna ez da bakarrik lortuko soluzio teknologiko, araudi politiko edo finantza tresnei esker. Iraunkortasunerako Ingurumen Hezkuntza giltzarria da mundu jasanezin honi aurre egiteko kultura eraikitzeko.
    2015-11-16
  • El concepto sostenibilidad debe ser permanente y críticamente revisado con un doble fin: evitar su uso que enmascaren enfoques desarrollistas e insolidarios y su aplicación indiscriminada en cualquier iniciativa que asocie educación y medio ambiente
    2015-11-18
  • “La sostenibilidad es la idea central unificadora más necesaria en este momento de la historia de la humanidad” (Bybee, 1991)
    2015-11-18
  • Como se dice estos días sobre la Cumbre sobre Cambio Climático, no es el clima o algunos hábitos los que hay que cambiar; hay que cambiar este sistema de valores y la economía que lo sustenta para ir hacia la única alternativa posible: la sostenibilidad.
    2015-11-18
  • Uste dut garrantzitsua dela eskoletan alternatiba ekologikoaren inguruan lan egiten duten elkarte eta mugimenduek parte hartzea: Hitzaldiak eginez , jolas ludikoak, azoka ekologikoak, ortu ekologikoa etab Eskoletan espazioa bilatu behar da horretarako
    2015-11-20
  • nire ustez eskola da une egokia eta batez ere publikoa (guztion eskuetara heltzen delako). Baina diru mozketak ez dute asko laguntzen. Eta hezkuntza paradigma aldatu behar da"inteligencia emocinal"-a izan beharko zen gure ardatza.
    2015-12-22
  • Una estrategia de educación ambiental es un instrumento de gobierno que debe facilitar la accion coordinada de los diferentes agentes educativos para acompañar el cambio cultural que precisa el entorno de sostenibilidad hacia el que nos dirigimos.
    Autokanporatutako erabiltzailea
    2016-01-12
Eztabaida fasea itxita dago. Sentitzen dugu baina jadanik ezin duzu parte hartu.
Kontrako argudioak
Eztabaida fasea itxita dago. Sentitzen dugu baina jadanik ezin duzu parte hartu.
35 iruzkin
  • @PIPEJGV
    2015-12-30

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬 #Eztabaida Zure ustez nor dira ezinbesteko eragileak EAEn Ingurumen Hezkuntza bultzatzeko? Zergatik? Parte hartu ➡ https://t.…

  • @IngurumenEJGV
    2015-12-30

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬 #Eztabaida Zure ustez nor dira ezinbesteko eragileak EAEn Ingurumen Hezkuntza bultzatzeko? Zergatik? Parte hartu ➡ https://t.…

  • @IngurumenEJGV
    2015-12-30

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬 #Eztabaida Garrantzitsua al da zure ustez Ingurumen Hezkuntzaren eginkizuna Euskadiren etorkizunean? Parte hartu ➡ https://t.…

  • @IngurumenEJGV
    2015-12-30

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬 #Eztabaida 2030erako EAEko Jasangarritasunerako Hezkuntzako Estrategia. Informa zaitez ➡ https://t.co/cd23OtomJ4 https://t.co

  • @IngurumenEJGV
    2015-12-17

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬 #Eztabaida 2030erako EAEko Jasangarritasunerako Hezkuntzako Estrategia ➡ Parte hartu ➡ https://t.co/juv5WTRBxS https://t.co/V

  • @IngurumenEJGV
    2015-12-17

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬#Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/VXNYozZ5qM https://t.…

  • @IngurumenEJGV
    2015-12-17

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬#Debate ¿Cuáles creen que deberían de ser los principales destinatarios/as de los programas de Educación Ambiental?➡https://t.…

  • @djjacomenorato
    2015-12-17

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬#Debate ¿Cuáles creen que deberían de ser los principales destinatarios/as de los programas de Educación Ambiental?➡https://t.…

  • @djjacomenorato
    2015-12-17

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬#Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/VXNYozZ5qM https://t.…

  • @PasquierLeandro
    2015-12-02

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: 💬 #Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡https://t.co/e4EcnLMZZa https://t.…

  • @anaingurucom
    2015-11-26

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: Os invitamos a participar en el proceso de elaboración de la Estrategia de Educación para la Sostenibilidad 2030 ➡ https://t.co

  • @ingurugela
    2015-11-26

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/QolijexPH6 https://t.c

  • @ClusterHabic
    2015-11-25

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/QolijexPH6 https://t.c

  • @monicapedrlan
    2015-11-25

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/QolijexPH6 https://t.c

  • @alex_molinos23
    2015-11-25

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/QolijexPH6 https://t.c

  • @PIPEJGV
    2015-11-25

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/QolijexPH6 https://t.c

  • @GreenpeaceEUS
    2015-11-25

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Debate ¿Consideras importante el papel de la Educación Ambiental en el futuro de Euskadi?➡ https://t.co/QolijexPH6 https://t.c

  • 2015-11-18

    Tanto desde el ecologismo como desde la EA, es tradicional el discurso pesimista de la situación de emergencia planetaria y del fracaso de la EA. Hace tiempo que ya era hora de cambiar también ese discurso: hay problemas, graves y más graves, pero también hay resultados. No dejemos que estos resultados se los apropie el enemigo. Debemos reivindicarlos, sentirnos orgullosos y orgullosas de ellos, porque han costado sangre, sudor y lágrimas. Algunas nuestras. Otras de otras personas que, por ello, merecen nuestro homenaje y reconocimiento.
    Hagamos educación ambiental, pero hagamos también seducción ambiental. Mientras haya problemas ambientales, mientras haya esperanza: educación ambiental. Indispensable para sostenibilidad –sea lo que sea eso- y para hacer posible otro mundo.
    Ese es precisamente el principal reto de la educación ambiental: estimular el compromiso ecociudadano; un compromiso fundado en una visión del mundo clarificada, discutida, confrontada, que dé sentido a nuestro ser y actuar en el mundo; un proyecto político-pedagógico que llama a la reflexión crítica, ética, filosófica. La tarea es inmensa, pero alentadora.
    Sin duda, es el colibrí quien nos da su ejemplo, a partir del conocido cuento popular: “Había una vez un pequeño colibrí que vivía en un bosque. Un día se desató un incendio, no sabemos si fortuito o por manos desalmadas. Los animales del bosque salieron corriendo, asustados ante el peligro inminente. En su huida vieron a un colibrí que en lugar de salir, retornaba al bosque con una gota de agua en el pico. Hubo una risa general: ¬¬- ¿Acaso crees que con una gota podrás apagar el incendio? – Yo… hago lo que puedo, contestó el colibrí.”
    El colibrí tiene mucho que enseñarnos. Su vuelo semeja el infinito, sabe volar hacia adelante y retroceder si es necesario, adecuarse a los tiempos y a los vientos. Se sabe liviano y libre, y por ello no carga con pesares ni cadenas. Sus aportaciones le resultan claras y sencillas: una gota que traslada de forma amorosa y desprendida. Es multicolor y sensitivo, disfruta los momentos y nos susurra sus mensajes imperceptibles, diminutos y profundos. Y si en vez de ser cada uno o cada una un colibrí, formásemos una inmensa bandada de colibrís… ¡qué podrá ser eso!

  • @josemanugb
    2015-11-18

    Comentario de Twitter:
    Participación en la Estrategia de Educación para la Sostenibilidad 2030 de Euskadi. #EducaciónAmbiental #EA26 https://t.co/AsR9KIskj7

  • 2015-11-16

    • Garrantzitsua al da zure ustez Ingurumen Hezkuntzaren eginkizuna Euskadiren etorkizunean?
    Oso garrantzitsua da ingurumen hezkuntzaren eginkizuna Euskadiren etorkizunerako. Iraunkortasuna ez da bakarrik lortuko soluzio teknologiko, araudi politiko edo finantza tresnei esker.
    Garapen iraunkorra edo iraunkortasuna lortzeko, pentsamoldeetan funtsezko aldaketak egin behar dira, iraunkortasunaren kultura geure egin behar dugu, eta horrek aldaketa praktikorako bidean ipiniko gaitu.
    Heziketa funtsezko eragiletzat hartzen da jendearen ongizatea bermatzeko. Iraunkortasuna da gure planetako biziaren etorkizunerako giltza. Eta ingurumen-hezkuntza ezinbestekoa da iraunkortasuneranzko bidea egiteko.
    • Zein izan behar dira zure ustez Ingurumen Hezkuntzako programen hartzaile nagusiak? Zergatik?
    Eragin biderkatzailea dutenak izan behar dute lehendabizi hartzaile nagusiak.
    Ingurumen hezkuntzak gizarteko esparru guztietara iritsi behar du, heziketa-ekintza oso zehatz eta planifikatuetatik (hezkuntza formala eta ez formala) hasi eta heziketa-edukia modu isilean, hau da, helburu hori ez dutenetara bitartean (hezkuntza informala).
    Hezkuntza formala ikasketa arautua da, erakundeek antolatzen dute plan batzuen arabera: derrigorrezko hezkuntzatik unibertsitatera bitartekoa da. IKk maila guztietako ikaste-programetan jasota egon behar du, hala nola lanbide-trebakuntzan, irakasleen prestakuntzan eta profesionalen eta erabaki esanguratsuak hartzen dituztenen etengabeko heziketan.

    Hezkuntza ez formalak, aurrekoak bezala, hezitzeko asmoa du, baina ez modu arautuan, baizik eta eremu formaletik kanpo bilatzen da heziketa hori: Ingurumen hezkuntzako zentroetan, Baserri-eskoletan, Natura-gela eta abarretan ematen da.

    Heziketa informala berriz hezitzeko asmo zuzenik ez egon arren gauzatzen da. Egunerokoan ikasten duguna da, bizitzako esperientziak gu ohartu ere egin gabe irakasten diguna: komunikabideetako erreportajeak, artikuluak, eta abar.

    Ingurumen Hezkuntzaren hartzaile nagusiak ondorengoak dira:
    • Administrazio autonomikoko teknikariak, bereziki ingurumenaren kudeaketan dihardutenak: lurralde antolamendua, garraioa, obra publikoa, energia, ekonomia, industria, eraikuntza, ingurumena, hezkuntza eta kultura, osasuna.
    • Foru administrazioko teknikariak: lurralde antolamendua, garraioa, obra publikoa, energia, ekonomia, industria, eraikuntza, ingurumena, baso-kudeaketa, landa-garapena, kultura.
    • Udaletako teknikariak: bereziki arkitektoak eta hondakinen kudeaketako teknikariak.
    • Irakasleen oinarrizko prestakuntzaren arduradunak, unibertsitateko irakasleak (irakasle eskoletakoetatik hasita, kazetaritzako irakasleak, biologoak...) eta irakasleen etengabeko prestakuntzaren arduradunak (Berritzeguneak eta abar).
    • Hezkuntza sistema (HH, LH, DBH, DBHO, Lanbide Heziketa eta Unibertsitatea)
    • Profesionalen elkargoak (kazetariak, mendi- eta baso-kudeaketako ingeniariak, abokatuak)
    • Enpresariak (enpresarien erakundeak)
    • Herritarrak (eguneroko erabakietan iraunkortasuneko irizpideak aplikatzeko)

    • Zure ustez nor dira ezinbesteko eragileak EAEn Ingurumen Hezkuntza bultzatzeko? Zergatik?
    - Unibertsitateko irakasleak, batez ere, etorkizuneko irakasleen prestakuntzaren ardura dutenak.
    - Ingurugela (irakasleen etengabeko prestakuntzako eremuan dihardutelako Ingurumen Hezkuntzako esparruan)
    - Berritzeguneak (irakasleen etengabeko prestakuntzako eremuan dihardutelako)
    - Irakasleak (HH, LH, DBH, DBHO, Lanbide Heziketa).
    - Komunikabideak (telebista, prentsa eta irratia) hezkuntza informalaren esparrua.

  • @kzsoraluze
    2015-11-13

    Comentario de Twitter:
    RT @KZguneaTIC: Estrategia de Educación para la Sostenibilidad de Euskadi 2030
    https://t.co/FnntUyDrHa @Irekia https://t.co/3GhqJb9kPw

  • @KZguneaTIC
    2015-11-13

    Comentario de Twitter:
    Estrategia de Educación para la Sostenibilidad de Euskadi 2030
    https://t.co/FnntUyDrHa @Irekia https://t.co/3GhqJb9kPw

  • @coopera_euskadi
    2015-11-12

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Eztabaida "2030erako EAEko Jasangarritasunerako Hezkuntzako Estrategia"
    Parte hartu ➡ https://t.co/ZAoOl11H76 https://t.co/7

  • @ZBarnetegia
    2015-11-12

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Eztabaida Garrantzitsua al da zure ustez Ingurumen Hezkuntzaren eginkizuna Euskadiren etorkizunean? ➡ https://t.co/nAuMnlq2LE

  • @ZBarnetegia
    2015-11-12

    Comentario de Twitter:
    RT @Irekia: #Eztabaida "2030erako EAEko Jasangarritasunerako Hezkuntzako Estrategia"
    Parte hartu ➡ https://t.co/ZAoOl11H76 https://t.co/7

Iruzkinak itxita daude dokumentu honetan