0
(*) Este servicio de subtitulación se genera de forma automatizada con una versión de software en pruebas. Disculpen los errores.
Presentación del estudio "Gu gazteok"
Transcripción
Eskerrik asko etorri zaretelako eta lehenik eta
behin mahaikide ditudanak aurkeztuko dizkizuet
ezagunak baldin badituzue ere.
Nire ezkerretara dagoena
Nire ezkerretara dagoena
Jone Miren Hernandez da
euskaldun izateko irakaslea, ezaguna
duzue eta bera da,
Euskaren Aholku-Batzordean, Gazteria
Batzordeko zuzendaria, eta nire
eskuinetara dagoena berriz Itsaso
Andueza Euskadiko Gazteriaren
Kontseiluaren presidentea da bera eta
Euskararen Batzordeko Gazteria
Batzordeko kidea baita ere. Zuen Aholku
Batzordea aipatzen ari natzaizue gaur
hemen aurkeztuko dizueguna, hain
zuzen ere, Euskararen Aholku Batzordearen emaitza
bat edo lan bat delako. Gazteria
Batzordeak egindakoa, batzorde honetan
presidentea neu naiz, zuzendaria esan
bezala Jone Miren Hernandez da eta 18
kidek osatzen dute eta horietako bat,
Euskadiko Gazteria Kontseiluaren
presidentea da Itsaso Andueza.
Aurkeztuko dizuegun lana
nondik nora datorren situatzeko
kontuan eduki beahar da
18
00:01:29.380 --> 00:01:35.520
2014ko abenduan Euskaren
Aholku Batzordearen berritu egin genuela.
Eta berritu genuen, ez bakarrik
kideei zegokienez, baizik eta
baita ere egitekoei zegokienez. Orduan,
bi batzorde jarraitzen zuten
zuten Euskal Hogeita Batzordeak eta lege
Garapeneko Batzordeak, baina bi batzorde
berri sortu genituen. Gazteriaren
Batzordea eta Informazioaren eta
Komunikazioen teknologien Batzordea. Hor
pantailan ikusten dituzuen horiek dira
Gazteria Batzordea osatzen duten 18
kideak, non esan bezala, zuzendaria
Jone Miren Hernandez den.
Batzorde honi, Gazteria Batzordeari,
eginkizun zehatz bat eman zion zerak
Euskararen Aholku Batzordeak, hori
eratzea, hori sortzea erabaki zen
bere momentuan. Izan zen azterketa eta gogoeta
egitea, gazteek euskararen gainean
hizkuntza aniztasunari buruz dituzten
pertzepzio, identitate edo identifikazio,
bizipen, jarrera eta jokamoldeei buruz.
Horretaz gogoeta eta azterketa egitea
eta horrekin batera,
etorkizunerako lan-ildoak planteatzea
eta baita ere oso garrantzitsua den
ñabardura bat edo matiz bat inkorporatu
zen eskaera horretan, eta zen gogoeta eta
azterketa hori gazteen beraien buru
bihotzetan egitea zela beharrezko,
alegia gazteei entzun behar zitzaiela
eta gazteei eman behar zitzaiela ahotsa.
Hori horrela Gazteria Batzordea eratzea,
Gazteria Batzordeari eginkizun hau
ematea zergatik? Pentsatu genuen
bueno ba erraz ulertzekoa da, azken hiru
hamarkada honetako euskera
biziberritzeko prozesuan gertatu den
euskaren hazkundea batez ere gazteriari
lotzen zaielako. Hezkuntza sistemari esker
gazteen artean gertatu da,
euskaraz dakitenen hazkundearen eta
euskeraren erabileraren hazkundearen
proportziorik altuena. Aldiz, gaur
elebidun diren gazte gaur, orain dela
20 urte elebidun zirenek baino proportzio
apalagoan erabiltzen dute
euskera eta hori esanda, aldi berean
esan behar da azkeneko hamar urtetan
horrek berak ere gazte elebidunen
euskararen erabilerak horrek berak ere
goranzko joera hartu duela geroxeago
ikusiko duzuenez. Hiru hamarkada hauetan
gauza asko aldatu dira noski, gizartea
bera globalizazioaren testuinguruan
horrek esan nahi duen guztiarekin
euskararekiko bizipennak identifikazio
mota eta maila gazte itunaren beraren
euskara gaitasuna, gazte euskaldunen
lehen hizkuntza edo gazte euskaldunen
testuinguru soziolinguistikoa, euskara eta
hizkuntzekiko motibazioak eta
pertzepzioak. Gauzak asko aldatu dira
azken bizpahiru hamarkada hauetan oro
har eta bereziki gazteriari dagokionez.
Faktore horiek eta beste asko dira
kontuan izan beharrekoak, noski,
etorkizunerako bide berriak bilatuta
aukeratzerakoan. Euskal etorkizuna nola
ez gazteei begiratzen die, gazteak dira
etorkizun horren protagonista, baina
etorkizunaz eta etorkizuneko ildoez
asmatuko baldin badugu gazteei eman
behar zaie hitza beraiei buruz, hitz
egitea baina askoz eraginkorragoa
delako edo izango delako beraiek zer dioten
ondo jakinda jardutea.
Esan dizuet hazkundea, hain zuzen ere,
gazteen eskutik etorri dela nabarmen
azkeneko hamarkada hauetan, eta pantaila
horretan duzuen diapositiba begiratu
besterik ez dago ikusteko 10-19
urte bitartekoen kasuan, 20 urtetan,
1991-2011ra bitartean zer-nolako saltoa
ere gertatu den gazte euskaldunei
dagokienez. 10-19 urte bitarteko
gazteak 1991ean gizartean heren bat ziren, %33.
Eta 2011ean, hau diot hori direlako azkeneko
datu ofizialak, adin-tarte horretan
10-19ko adin-tartean, bostetik lau
dira euskaldunak. Hauek Mapa
Soziolinguistiko datuak dira.
Eta euskararen erabilerari begiratzen
baldin badiogu,
hemen inkestako datuak ditugu. Beraz, 16
24 urte bitarteko gazteak ditugu 20 urte
horietan, 1991etik 2011ra bitartean,
16-24 urte bitarteko
gazteen kasuan euskaren
erabilera %12 izatetik %27 izatera
pasatu da; bikoiztu eta zerbait gehiago
izatera. Lehen esan dizuet
gaurko gazte elebidunek
egiten duten euskeraren erabilera duela
20 urte egiten zutenek baino
proportzio apalagokoa dela eta hemen
bakar bakarrik fijatu zaitezte
barra gorri hauetan, hemen ikusiko duzue
1991ean, 16-24 urte bitarteko
gazte elebidunek, euskaldun zirenek
egiten zuten erabilera maila
77
00:07:18.030 --> 00:07:24.680
hor dago, hamar urte
beranduago, 2011ean, hona jaisten da eta
2011ean, hamar urte geroago, gorantz doa
errekuperatzen doa gazte elebidunen
euskaren erabilera hemendik honako bidea
hartzen du oraindik ez da iritsi maila
honetara, baina bide horretan
situatzen da.
Nola etor etorkizuna?
Ezaguna duzue eta hemendik
aurrera zer izeneko dokumentua
Euskararen Aholku Batzordean hainbat
hilabetetan parte-hartze zabalarekin
landu ondoren onartu izan dena. Eta eta
hemendik aurrera zer edo komentu
horretan, besteak beste egiten da
jasotzen da datozen 20 urteei begira
egindako dokumentu bat denez jasotzen da
2036rako. Hizkuntzek proiekzioa edo
euskeraren proiekzioa.
Krisi horretan esan behar esana Eustatek
egiten duen prezio demokratikoari
dagokionez esan behar da 50 urtetik
beherako herritarren kopurua jaitsi
egingo dena da 50 urtetik gorako
herritarren kopurua igo egingo da ez
hain zuzen honekin ere luzatuko bakarrik
ikusi euskaldunei dagokienez zer gabezia
egiten dan 30ra barkatu, 20 urtera
begira 56ra begira. 2036an 56an,
hamar 19 urte bitarteko hau gaizki dago.
Hau herritar guztiak dira 2036an
herritar guztiak guztien artean, ia
erdia %49,5 izango dira euskaldunak edo
elebidunak eta gazteei begiratzen baldin
badiegu hamar 19 urteko y hauek bai
1036an hemendik 20 urtera %83,4 izango
dira euskaldunak eta %7,3 Berde horiek
izango dira galdutzat tartean geratuko
dira. Euskaraz ulertu bai, baina hitz
egiteko zailtasuna dutenak. Beraz,
binaka 36ko gizarte horretan hemendik 20
urtera begira jarrita %83,4 izango dira
25 urtetik beherako gazteak esandako eta
hemendik aurrera zer den dokumentu eta
hemendik aurrera zer dokumentu horretan
esan behar da, lehen bi gauza egiten
direla, batetik, datozen 20 urteetarako
binaka eta 16036 datozen egunetarako
hizkuntza politikaren oinarriak
finkatzen dira eta bestetik, datozen 20
urteetarako hizkuntza politika horretan
horren lehentasunen markoa definitzen da
eta lehentasunetan lehentasun
planteatzen da orain artekoari eustea.
Berez ez baita mantenduko eta
lehentasuna ematen zaion gizataldea
fokua jartzen da da gazteena.
Zergatik jartzen da eta hemendik aurrera
zer dokumentu horretan Aholku Batzordeak
aho batez onartu duen honetan zergatik
esaten da lehen da zena jarri behar dela
gazteen giza taldea hemen esaten diren
arrazoiengatik euskaren hazkundean
iraganean bezala etorkizunean ere
gazteen eskutik etorriko delako, gazteen
eskutik jarraituko duelako, euskarak
azken.
Bestetik, gaur bertan dagoenekoz,
gazteen artean kontzentratzen direlako
euskaldunen portzentajerik altuenak.
Bestetik, dagoenekoz baditugu, baina
etorkizunean are gehiago izango ditugu
euskaraz jaio euskeraz ezin da euskaraz
bizi diren gazte belaunaldiak eta
bestetik, gazte Euskaldunak Denak,
euskaraz azaleratutako gazteak dira
duela 20 urte.
Esa Eta bestetik.
Euskadiko autonomía que demanda buen
Universitat de título unen en tasa.
Europa cotas Arica Altube neta tapada
estado regresar este esan nahi du
etorkizun economizar Legorreta n y la
red CA consagrar quizá líder izango
dira.
Belaunaldi horiek euskaldunak izango
direla horiek badira behar beste arrazoi
gizatalderen batean jarri behar baldin
bada jokoa lehentasunak markatzera, koan
hain zuzen ere Gazteriaren dan jartzeko
joko hori.
Zer egin. Bueno ba zer egin ez gazteak
euskarara erakartzeko, baizik eta
euskara gazteengana eramateko. Alegia
zer eskaintzen dute dio euskarak
gazteriari euskararen erabileraren
gazteen artean aurrera egin dezan.
Zer eskaintzen dio euskarak gazteriari
da gazteek euskara ez dezaten soilik
Eskolarekin edo derrigorrez ikasi
beharreko zerbaitekin lortzen.
Beraz euskeraren inguruan hainbat egin
dituzten ideia horiek. Euskeraren aldeko
hau egiteko, ba euskara beraientzako
erakargarriago izan dadin zerbait
diferentea izan dadin, beste zerbaitek
eskaintzen ez duen xarma bat izan dezan.
Hizkuntza horrek komunikaziorako balio
izateaz gain, komunikaziorako balio
izateaz gain, beste balioaren batzuen
arabera ere baliozkoa izan dakien edo
balio bat eskain diezaieten euskarak
gazte horiei eta beraz, euskara eraman
gazteen eguneroko ohituretan a gozamen
eko eremuetara eremu ludiko Enara
teknologia berrien edo Informatitako edo
teknologian eremu eta hori da daukagun
ikuspegian.
Ez bakarrik Hizkuntza Politikarako
Sailburuordetza tik baita ere Euskararen
Aholku Batzordetik eta testuinguru
honetan txertatuta ulertu behar da,
Gazteria Batzordeak egin duen ikerlana,
batetik eta Gazteria Batzordeak eta
bestelako planteatu dituen lan-ildoak
gomendioak. Bestetik, hori da orain
hemen diren Hernandezek ikerlan horren
zuzendaritza eraman duenak bera baita
gazteria bat dela dendariak aurkeztuko
dituela
I G
ba bueno egunon denoi. Bueno ba tira zer
ekainean jarri du pixka bat ikerketaren
markoa edo testuingurua modu ni
zentratuko naiz zenduen azaltzen hainbat
gauza ikerketan honetan sortu direnak
eta bueno ba igual ñabardura bat,
ikerketa beraren inguruan alde batetik,
kontuan hartu behar dugu ikerketa hau
egin dugula edo luzatu dugu Laneko
denbora laburrean horrela zegoelako
aurreikusita eska baten Gazteria
Batzordea bildu zenean eman erabakiren
nolabait, planteatzea da urtebeterako
edo ongi egitasmoa. Eta bueno ba hor
aukera ezberdinak zeuden ikerketari
dagokionez, bueno ideala litzateke dugu
hori pentsatu behin jarrita edo
pentsatzen nahiko genuke ba ikerketa
Abandoibarra gazte guztiak toki
desberdinetakoak egoera ezberdinean
dauden gazteagoen hor eta idealena bana
bai balore izan ez, baina bueno digu
kontuan hartu dugu gainditu momentu
horretan zeuden aukerak baliabideak eta
batez ere ba beno baita ere denborari.
Quienes se dé Muga Queta pentsatu bueno
en bueno helburua ERE.
Ez zala ikerketa makro bat egitea ba
hona orain arte ere gauza asko egin
direlako. Gazte eta euskeraren arloan
nolabait, baizik guk bilatzen duguna
ikerketa non ekintzan. Bueno lortzea
material bat ahalik eta bidezkoena
ariketa gordinena nolabait esateko, ba
gogoeta bat egiteko moduan.
No la Bete ventas una eman dio pues en
Beste cantidades Arieta Tristán Ikerketa
edo esoso Ikerketa. Bai Sí, bueno van a
un.
Esango nuke ikerketa horren izaera ari
den horri eman diogu lehentasuna bazen
honako ikerketa, baita ere egin
pentsatuz nahi genuela esan eten bezala
material bat ahalik eta M berezkoena
Baik ba gure gogoeta abiatzeko.
Horregatik ere aipatu den den orain arte
gauza desberdinak azkenengo hamarkadetan
lan desberdinak egin dira gazteri
Gazteria gazteak euskeraren inguruan eta
ondo pentsatu genuen Batzordean ere
interesgarria izango litzatekeela
nolabait horren bilduma egitea eta
horren nolabait, bueno guztiak eta edo
azterketa egitea ez. Orduan, kasu
honetan alde batetik doa orain
aurkeztuko dudan behin ikerketa labur
bada ere egun etengo dugu pixka bat
horretaz eta Beste aldetikan aipatu nahi
det ere nolabait halako Inbidi bilaketa
bibliografiko egin da hori eta ez halako
azterketa bibliografiko eginda n pixka
bat jakiteko balio, orain arte azkenengo
urteetan.
Ser Bildu da se Nolako lana que indican
Gazteak eta euskera en Ermua óptica
nacerá ditu atraquen en iTunes hay
matando Orio invada tu ENAT aspecto ETA
Ordunte as que vengo ETA.
Batzordea Batzordeak egin duen eta
hortik ematera dira proposamena, mundu
nolabait ere oinarrian bi elementu hauek
eman azterketa bibliografiko hori eta
baita ere bueno ba gazteekin batera
egindako ikerketa. Non azkenengo esango
nuke ondorioak eta baita ere
proposamenak nolabait bi urre hauetatik
datoz bai, hau argitu nahi diet ere hala
nahi genuelako aprobetxatu orain arte
egin dena moztea desberdinekin dira-eta
eta ondo egin diren urrun hori ere
kontuan hartzekoa izan du pixka bat bi
elementuen uztarketa batez ere uztarketa
dira ondorioak eta proposamenak
ikerketari dagokionez, duen hor
izenburuan ere agertzen da ez zen lehen
aipatu ditudan arrazoiengatik erabaki
genuen mugatzen da nolabait ikerketaren
eremua, eta hor hartu genuen adin tarte
bat 12 14 urteen hau da gazteak dira
baina baita ere bueno gaur egun nerabeak
eman diete mintzen dugunera behitzat
gehiago izendatzeko tartean. Eta bueno
hor erabaki genuen jartzea arreta duen
helburu nagusia ba nik uste dute Patxi
Baztarrikak ere laburtu du ez neurri
batean ba bueno nahi genuen pixka bat
ere euren gazte duen hizkuntza ohiturak
ezagutu jarrera iritziak praktikak, non
hizkuntzaren inguruan bereziki buru izan
helburua hurbiltzea nazioengan egitea
hurbilpen ahalik eta nolabait den banku
zehatzena bai, bueno bada gauza hauekin
aztertzeko, euren jarrerak batez ere
praktikak ere eta gero horrekin batera
inportantea iruditzen zaigulako
hizkuntzarekin lotutako guztia hobeto
ulertzeko. Ba bai, bai egitura jarrerak
edo iritziak bueno beste gauza batzuk
nahi genituen ere ezagutu edo aztertu du
gazteen testuinguruan, esate baterako
beraien bizipenak identitatearekin
lotutako hainbat aspektu behin iruditzen
zaigu hau nolabait hau osatzen honek
osatzen duela ba derrigorrezko
testuinguru bat hemen ezin dugu aztertu
modu isolatu batean nolabait, bueno
gazteak eta ez kideen arteko harreman
hori zerbait.
Ba nolabait berezia izango balitz
bezala,
baizik duen hori kokatu behar da
testuinguru zabalago batean eta hori ere
nolabait testuinguru zabal hori aztertu
dugu eta asko interesatu zaigu ba
jakitea gazte hauek nerabe hauei kasu
honetan bueno ba zer egiten duten
normalean euren bizitza nolakoa da euren
egunerokotasuna. Hori zelako kezkatzen
nolako afizioa dituzte ze gustatzen zaie
zer ez zaio gustatzen. Orduna, delakoaz
beto orokorragoak ere aztertu ditugu eta
horrekin lotuta, noski duzun saiatu gara
ere jasotzen da aurretik aipatu duten
moduan ba bere beraien hizkuntza
praktika hizkuntz esparruak ere
eragileak hizkuntz eragileak ez euren
eguneko lehen egunerokotasun horretan
eta baita ere ba gazte hauek
hizkuntzaren inguruan dituzten
diskurtsoa,
ez zareten moduan, kantitatea baino
kalitatea interesatu edo kualitatea
interesatu zaigu kasu honetan Ordun.
Ordunte Ikerketa, bueno Muga to esanda
etarra Ikuspegi y no la Bete en o
gráfico, eran nuevo anteceden Ordunte
SAIATU vea por Biltzen gastado en gana
un.
Behaketak egin ditugu teknikei
dagokienez ikerkuntzarako teknikoei
dagokienez egin ditugu beraiekin talde
dinamika ezberdina euren hausnarketa
euren iritzia jasotzeko bultzatzeko. Eta
baita ere bueno poz elkarrizketa kasu
batzuetan formalagoa beste batzuetan
informal aho batez.
Hau nolabait ere ahalbideratzeko erabili
degu egitasmo bat koadrila eta egitasmoa
da, alegia erabili ditugu martxan zeuden
edo dauden hainbat talde gazte-taldeen
non Ordun.
Kontratatu genuen koadrilak egitasmoa
eramaten duen pertsonen taldearekin ere
ez zen agertu ziren segituan
hasieratikan ENBA parte-hartzeko
ikerketan Ordun, ikerlariak edo ikerlari
bezala txertatu beha halako taldeetan
edo pixka bat bueno ba sartu behar talde
hauetan eta alde hauek normalean biltzen
dira astean behin Ostiral arratsaldeetan
eta guk ongi area eta egon da gazte
hauekin duen bai, ikusten behatzen hitz
egiten beraiekin M talde hauetan badiet
egi egitasmo honen martxan dauden
taldeak talde hauetan badago, hizkuntz
ere ikuspegian, baina ez da ez da
lantzen berez, nahi diete beraiek ere
egiten dituzten jarduerak ez daukate
zuzenean zerikusirik hizkuntzarekin
horregatik ere nire taldeak egokiak ez
Ikerketa honetarako, baizik bueno ba
Aisialdi-taldeen diren nolabait,
hizkuntza da helburu bat, bai nolabait.
Bueno.
Está la de ser de que sí, que lancen
escuchar Ekin.
Lotuta, baizik den ba eman zutenen
grabatzen dituzten bideoak edo
koreografiak edo kantak euskeraz, baina
ez doaz nolabait hemen inongo
Hizkuntza-trebakuntza jasotzera edo bat
dira aisialdi nolabait eta aldeak ere.
Ordun guztira 105 gazte parte hartu
duten 12 duten moduan 12 14 urteko
gazteak eta bueno hor ba irudi batzuk
pixka bat irudikatzeko bazen nolako
gazteen
beraiekin egon dena da bost pare bat
hiru hilabetez behin joaten ginen hori
ez direla arratsaldeetan beraiekin
egotera bermatzen da pasatzera, m eta
bueno tartean ba bai dinamika bultzatu
ditugu ba hori euren iritziak eta euren
bizipenak jasotzeko eta esan dudan
bezala, batzutan bai nonbait egin ditugu
elkarrizketa formalagoa ez, batez ere ba
euren diskurtsoak jasotzeko, baina bueno
gure helburua da izan da bere bost
beraiekin batera egon eta beste bat izan
denez ba bueno nahiz eta M adin-mugak
hor egon ez, baina bueno txertatu behar
nik ondo eta gustura gainera Ordun,
prozesu horretatik eta datu bilketa
nolabait egin egin da. Bueno poz
material horri nolabait.
Material hori aztertu dugu eta hainbaten
ondorio atera ditugu aukeran itun esan
duten moduan ondorio hauek datoz alde
batetik, ikerketa horretatik baina baita
ere bai aurretik edo hasieran aipatu
duten azterketa bibliografiko horretatik
moduan, pixka bat fase honetan edo atal
honetan saiatu gara bi iturri horiek
uztartzen. Eta bueno hemen ondoren
artean nik uste dut gauza batzuk jada
esanda daude Patxi Baztarrika komentatu
ditu.
Ondorio lehenengo ondorioa.
Ada, bueno va de que hay partes han dado
en euskera Sarre mis kunza sala es pues
bueno Gaur Egun Arregui dago, ETA actúa
carburo Ikerketa SGA ingrato acordado.
Daude banaz den hizkuntza da euskera
gaur egun on hori esan daitekeen moduen
azken hamarkadetan gertatu den aldaketa
nabarmenena, gazteen eskutik etorri da
han. Ordun gaur egun esan dezakegu
zerbaitekin edo belaunaldi batekin edo
adin tarte batekin hobeto esanda lotu
behar badugu euskera goaz Euskadin
gazteekin lotu behar dugu.
Argi dago ba 2. ondorioen agertzen dena
hiztun berrien belaunaldi bat sortu dugu
gazte Arana nagusiki, unea gazteak
belaunaldi bueno hau lehen aldia hauek
zenbat baino gehiago pasa dira euskara
ikasi dute eta nolabait bueno ba ezkerra
dago gaur egun erkatuta euren bizitzan
euren egunerokotasunean M Bestea da,
bueno badakigu eske barneratu det dute
ikasi dute baina muga batzuk dauzkate
uste dugu eta hori da ikerketatik eta
baita ere azterketa bibliografiko
horretatik agertzen zaiguna ikasi dute
baina. Eta orduan, nik uste dut ahalegin
asko egin dira eta gainera ondo egin
dira baina ez degu garatu horrekin
batera ezagupen harekin batera ez dugu
garatu nolabaiteko ezkerraren kultura
bat ba beraiek hobeto txertatu ahal
izateko eta beraiek hobeto uztartu ahal
izateko ere gazte identitatea eta euren
euskaldunen identitatea hor nolabait
hutsune batzuk somatzen dira.
Horregatik, baita ere Patxi Baztarrikak
aipatu duen galdera ez, orain arte beti
bueno joera izan da galdetzean gure
buruari ere ba zergatikan gazteek ez
dute euskera egiten den zergatikan. Hain
gutxi erabiltzen dute edo konparatuta,
noski, ezagupen haren datuekin. Baina
bueno badira beste galdera posible
batzuk ere ba ez hori bada bat
interesgarri eta hortaz, orain arte
horretan aritu beharrean erantzunen bila
baina baita ere pentsatu dezakegu bueno
eta ezkerrak zer eskaintzen die gazteei
bai, ez bakarrik ezagupenari lotuta,
hortan asko eginda aipatu duten moduan,
baizik bueno zen bestelako tresnak
elementua bai eskaini. Non orain arte
eskaini dizkie eskaerak Gazte hauei
nahiz.
Buenos hori da. Nik uste dut galdera
ere. Nolabait agertu zaigu ikerketan
non.
Eta hortik han eman 4. ondoriori,
ikusten dena da baita euskeraren
garapenean eta gazteen kasuan
erreparatuta gauza asko egin dira.
Patxi Baztarrikak ere komentatu duen
bezala, eskolak hortan protagonismoa
hartu du, baina baita ere bueno ba
nolabaiteko
araua eta derrigorra hor agertzen dira
beste elementu batzuk eta hortan bai,
nolabait gazte jasotzen duten edo jaso
dutena da bueno ba hor bai nahiko
elementu dituzten eta nahiko nolabait,
bai ala bai, baina beste elementu batzuk
falta dira ez eskolatik kanpo ba ikusten
dutelako ez daudela hainbeste aukera
beraiek ere euskara erabiltzeko euskara
ez dela hainbeste garatu eta baita ere
bueno araua oso lotuta dago Eskolarekin
ikasi beharrekoarekin eta eskolan ere
erabili beharrekoarekin, baina euren
testuinguruan noski, mm gauzak aldatzen
dira testuinguru soziolinguistiko
batetik bestera, baina ez dute somatzen
nire intentzioa de berdina nolabait edo
indar berdina haurdun bueno hor bizi
dira ez. Nolabait ere. Egoera
kontraesankor nolabait ere horretan ez
alde batetik, bueno nolabait ere
sentitzen dute presio hori euskera
erabiltzeko ikasteko baina gero kalean
eta askotan egin duen aldetik, ba ez
daukate inpresio berdina nolabait edo ez
dute jasotzen intentsitate berdina eta
horretaz ere, ba nik uste dute batez ere
heldu hausnartu beharko genuke ez
beraien diskurtsoetatik kezkaz jaso
ditugun ideiak. Bueno euskera
erabiltzeko garaian bi helduleku nagusi
dituzte alde batetik ohitura bai bada
helduleku ona eta polita, alegia bueno
pasatzen dute egunean zehar, hainbat
ordu euskeraz bizitzen nolabait esateko,
batez ere eskolan eta horrek sortzen du
ohitura eta bueno bada tresna bat
beraiek nolabait ere Ezker erabiltzeko
garaian bueno ba ote ohitura Batzordea
garatu dituzte hainbat kideekin hainbat
egoeretan ezkerraz egiteko. Eta gero
baita ere beste helduleku bat da
diskurtsoa orokorrean diskurtso
positiboa duten euskararekiko E n nik ez
nuke nahiko positiboa.
Bueno ba euskalduna sentitzen dira
euskera maite dute badakite kasu askotan
zein den euskeraren egoera Ordun Bi
helduleku horiek dituzten nolabait
egitura alde batetik, diskurtsoa edo
bueno identifikazio bati euskararekiko
baina ikusten dena da ba askotan ez dira
ehuneko nahikorik edo testuinguruaren
arabera euren egoeraren arabera egoera
zentzu zabalean ba familia hona laguna,
koadrilak edo bestelako euren aisialdi
en ba pixka bat errealitatearen arabera,
ez dira batzutan helduleku nahikorik
ohitura inportantea da, diskurtsoak
nolabaiteko kontzientzia inportantea da,
baina ez da nahikorik eta horregatik edo
horrekin lotuta, ba ikusi da ez bakarrik
gure ikerketan ezin beste egindako beste
ikerketetan gaur egun oraindik ba euren.
Eskolaque campo como bizitzan ere en
comunica que tan hay baja hasta el niña
que aprendí quiso ni ad hoc alavés,
orden bueno.
Ba euren aisialdian ba batez ere eta
aisialdi horren barruan hainbat arlotan
bai ikusten da gaztelania pisua daukala
eta hor bueno ikusten da nahiko argi
dela belaunaldi hauek nolabait ere guk
irudikatu dugu ba zubi bat bezala ez
bada dian belaunaldiak bizitzen ari
direnak nolabait errealitate
soziolinguistiko bat orain arte gertatu
ez dena eta hor bueno ba Patxi
Baztarrikak emandako datu horietan ez
ikusi dugu zer-nolako jauzia.
En manda, pues claro llegar en la Marca
Think Gaur Egun hace por Don hablaba
hija es Jaw, si horretan ocasionaría de
la una ley hauek. ETA, bueno es capaz
Ortún tránsito batean e irónica tres
acebo desvelan al día Huidrobo Merana
HLHI.
Hauek eta horregatik ere euren hizkuntz
praktiketan batzutan ba somatzen dira.
Exijamos y hoy en Álava y que una isla
debates. Eta hor, acertó seguro no hay
como una barne han vagas ten Artean no
Goikoa den ETA único natural hayan
virtud en excusa Aldaketa Arín con
Nahasketak a euskera ETA baste la bien
Artean.
Batzutan bueno bada nahasketa bat bueno
hasten direlako euskaraz hitz egiten
gero pasatzen dira gaztelera gero
bueltatzen dira euskarara batzutan da ba
ez aldi berdinean ere, bi hizkuntzak
nazen dituztela. Bueno horrek nolabait
eskatzen du azterketa bat zehatzagoa,
baina ikusi dugu euren ni hitz egiteko
moduan adierazteko moduan. MBA halako
praktikak oso arruntak direla eta nahiko
modu esango genukeen naturalean.
Veo normales actúan en vicisitudes de la
halako Agüera que es.
Horregatik beraien hizkuntza praktiketan
ba bai nahasketa bai, udalentzat bai.
Bueno halako alternantziako nahiko
ohikoa direla ikusi ditugu eta bueno
ondorio du hauetatik dugu egin genuen
nolabait ere propaganda proposamenen
diseinatzera, Gazteria Batzordean.
Eta bueno ba hauek dira Batzordean
nolabait landu genituen proposamenak
beti ere esan duten moduan kontuan
hartuta bai egindako ikerketa hau. Eta
bai,
hasieran aipatu den azterketa hori ez ni
nolabait jasotzeko orain arte egin den
ibilbidea eta hortik han proposamen
hauek.
Bueno iruditzen zaigu bada jarraitu
behar dela nolabait sakontzen,
errealitate horretan gazteen eta
Euskadiren arteko errealitate horretan
harreman horretan bai ikerketa
desberdina bultzatuz, ez hemen agertzen
da laburbilduta ideia edo proposamena,
baina bueno batzuk denean. Ba gu iritsi
ginen zehaztea da hiru ildo posible
batzuk. Hori alde batetik interesatzen
zaigu ba bueno jarraitzea hil eta
sakontzea harreman horretan eta
errealitate horretan ezer gertatzen ari
da zenbakiez aparte edo zenbakiez gain.
Bueno jakitea horren zenbat gehien
azpian zer dagoen.
Hori alde batetik, beste alde bueno ba
baita ere aipatu duguna ez ikusi dugu
eskolatik kanpo euren egunerokotasuna
euren praktiketan.
Bueno vagas tenía gaste Lamiako Mendi
presencia enviado cala Eta horrek usted
una bueno va a la materia de e INDAR da
la.
Euskeraren presentzia euskeraren
erabilera areagotzeko beste esparru
batzuetan ezezko lanez Ezkon hezkuntzan
bakarrik eta hor aipatu den aipatzen
ditugu ba beste arlo batzuk kirola
kultura eta orokorrean bada aisialdi da
aisialdiarekin lotutako egitasmoa
plangintzak eta hor ikusten da nolabait
behar bat baita ere hizkuntz nolabaiteko
hizkuntz plangintza bat ere eratzeko ez.
Eskolari non papera bada pentsatzen dugu
bere jarraitzen duela funtsezkoa izaten
eta horregatik inportanteak iruditzen
zaigu eta hor geratzen da ere beste
proposamen bat bezala ba bere lana
indartzea bai. Eta aurre horrekin lotuta
ere ez ikusten dugu bai eskolan eta bai
eskolatik kanpo ere parte hartzen duten
hainbat agente eragile profesional ez
harremanak dituztenak gazte hauekin ba
bueno inportantea da bere lana bere bere
papera azkenean gazteentzat erreferentea
direlako eta gure proposamena litzateke
ba eragile hauetan profesional hauetan
ba arreta jartzea ez.
Paper funtsezko dutelako hainbeste gu
bazegoen ikuspegitik edo gazte hauen
errealitatean. Eta gero bada baita ere
eta hatzik ere Baztarrikak ere komentatu
du inportantea iruditzen zaigu
aktibatzea gazte hauen euskera en
euskera jaso duten ikasi dute badute
hala nola gaitasuna alde batera utzita,
baina badute eta inportantea iruditzen
zaigu hori aktibatzea, bai eta
horretarako ba bueno sorkuntzarekin
sormenarekin zerikusia daukan guztia
iruditzen zaigu interesgarria eta
nolabait lehentasunez zordun bueno ba
euskera hori aktibatzeko behar diren
baliabideak zabaldu behar direla sendotu
sortu sortu beharrekoa.
Eta bueno ba azkenengo proposamena
litzateke ba euskararen prestigioa bueno
asko egin da eta egiten ari da Hizkeren
prestigioa bueno lantzeko eta indartzeko
eta iruditzen zaigu ba bide horretatik
jarraitu behar dela ez nonbaiten
ahaleginak ere egin egin behar direla,
bueno gazteen arloan ere ba euskeraren
Prestige nolabait indartzeko ez. Eta
hauek dira pixka bat batzordean egindako
proposamenak.
Oso ondo. Eskerrik asko egin diren.
Eta zer nahi dut. Azpimarratzeko,
benetan esker ona eta aitormena
Batzordeak egin duenarena eta eta
zehazki honi direnek egin duen
zuzendaritza lanarena, denbora mugatua
baliabide mugatua, baina gauza berri bat
eta berritzaile bat berri baten aurrean
gaudela, uste dut ezinbestez jarraipena
behar duena, baina jarraitzeko, Bildu
bat ireki da eta nik benetan aitortu
nahi dut. Ahalegin hori oraindik jaso
berri emango diot hitza.
Labur-labur esango dizuet pare bat gauza
bat, bai azpimarratu nahiko genuke,
gazteagoen e a edo ba guretzat ere
beharrezkoa zela bat sortzea
gazteriarena. Bakarrik
hizkuntza-politika maila eta arlo
guztietan gazteriari arreta eta
garrantzitsua dena, baino honetan ere ba
baztertzen dela lanari eta ikerketari
dagokionez.
Bueno guk aipatu genuen 12 14 dela
Gazteriaren Kontseiluak.
Que la medida en que alimentar tea Baña
Baleuko Adela estas alturas la lengua
que han avalado tesitura tiene datos
renuncian más ideológico hitos de la co
Gazteriaren e gastaría.
Kolektiboa, egunez egun berritzen doa
bat gazte izateari uzten dute eta egunez
egun batzuk gazte kolektibo horretan
sartzen dira beraz, Batuetan
diagnostikoek diagnostikoarekin
ikerketekin gabiltzan eta bat 1000
kolektibo hori uzten dute beraz, gazte
hauekin egin den ikerketa guretzako oso
esanguratsua da eta nik ondo asko atera
daitezke. Alde horretatik ikusi duguna
da emaitzetan eskatzeko, gauza badaudela
baina baita ere pozteko moduko.
Horrek harritu gintuen hasierari ba
bueno aipatu duena, baina guretzako
inportantea da euskera gazteen hizkuntza
dela baina ez dela hizkuntza bakarra,
baina bada da eta eta hori oso positiboa
eta baita ere eragileekin batera bai
iritziaren gazteekin euskararekiko
daukaten iritziari positiboa izatea da
pozteko moduko ondorioa da emaitza bada
ikerketa honetan eta proposamenei
dagokienez guk hemen azpimarratu nahiko
genituzke da ba pare bat baita
hezkuntzari begiratuz,
aurkakotasuna eta arintasuna lantzea
ezinbestekotzat jotzen dugu ez dakigu
ere gabezia eta gure belaunaldiaren
gabezi baten, baina ikusten dago
erabilera sustatzeko eta
egunerokotasunean hezkuntza atera
erabiltzeko eta askatasunari eta
arintasunari garrantzia eman behar
zaiola eta ordu gehien pasatzen dugun
tokia eskola eredua bertan lantzea. Oso
aproposa ikusten genuen eta bestetik
hezkuntzarekin jarraituz, ba goi-mailako
ikasketak euskaraz egin ahal izateko
osorik.
Euskaraz egin ahal izateko eskubideari
bermatzea egin eskatuko genuke, batez
ere unibertsitateaz ari dena, noski,
baina baina garrantzitsua da arloez
formalari dagokionez, aipatu da eta
horrekin erabat ados gaude bat gatoz e
kiroleta astialdia eta beste
elkartegintza alor guztietan baliabideak
eskaintzea ez dagoela tokiz kanpo
material didaktikoak lagundu daiteke
dezakeen guztiak tokia izango du ba
ikerketan esaten dudan bezela, 12 14
urte arteko gazte hauek nahiz eta eskola
eguneko ordu gehienak bazaie ere bere
garrantzia ematen dioten eskolatik kanpo
egiten dutenari Futbolari Eta bere
gustuko gaude. Orduan, bueno ba horretan
zentratu behar garela.
Eta azkenik banoa, prestatzeari
dagokionez dago gonbidatzen ditugu
agintari eta kargu publiko guztiak eta
beren adierazpenak euskaraz egitera alde
guztietan eta mundu guztiari ebaztera
gabe.
Eskerrik asko.
Eskerrik asko jaso zure hitzengatik eta
orain ba bai han dagoen norbaiti
talderen bat eginiko bazeniote
bazenigute batzuen esan
du.
Bueno kritikez da badu eragina, bai
gaitasuna badu eragileak eragina
erabileran ezin dizut esan zenbatekoa
ez, baina bueno horretaz dezente dago
nik uste dut egin da eta bueno esan
duten moduan, ikerketa honen helburua
zen gauza gehiegi neurtzea du baina,
bueno guretzako adibidez guk ikusi
duguna eta beti ere azpimarratuz hori da
adin-tarte bada hala eta muestra edo
laginen ahal izateko mugatua dela ere,
baina guretzako hori kasu honetan zen
inportantea gazte guztietara iristea,
baizik hori pixka bat prozesua bera
ikerketa bera eta hortik han sortutako
materiala ez. Guk zergan, adibidez niri
ezinegon nahiz halako talde hauetako
batzuetan. Eta bueno kasu batzuetan
somatu dezakezu badagoela hor ez
gaitasunen ba falta bat eta bueno horrek
dituen mugekin, baina kasu batzutan ez
kasu batzutan.
Ikusten duzu badaudela gaztetxo batzuk
astetan nerabeak oso gaitasun onarekin
oso-oso onarekin, baina hainbat
egoeretan erabiltzen dute gaztelera eta
ez dago lotuta gaitasunarekin eta hor
gazteen esango nuke bueno ba hasteaz ari
garela badakigu beste elementu batzuk
daudela tartean.
Eta inkluso guk erabili dugu ezta gure
marko teoriko edo gure bai egiteko
erabili dugu kanal anto ikerlari
egindako ikerketa bat notizia egin zuen
Bilbon eta hor pixka bat aztertu zuen
bera.
Hori ideia berdina ere gazteen artean
euskararen erabilera eta hor pixka bat
gertatzen diren nahasketa haiek
hizkuntzen artean eta bere ondorio bazan
puztu komila artean euskaldunenak
batzutan dira. Herrerara gehien
erabiltzen dutena komila asko horiekin,
baina batzutan zergatikan hainbat
testuingurutan beraiek sentitzen
direlako nolabait esateko legitimatuta
erabiltzeko gaztelera mundu guztiak
dakielako beraiek oso euskaldunak
direla, ez daki nola esan Ordun al dute
nolabaiteko aldaketarik egin. Bueno
inork ez duelako jarriko nolabait
zalantzan ba euren euskera una nolabait
esateko ez. Aldiz kasu batzuetan.
E ahora que esa persona en Bilboko hasta
que torreta en caso azotan justo salta
solitos tema no Bai, Bueno pues a la
rica CECODET veré, es que era de.
Jotzen dute euskarara edo al edo prest
daude ahalegin bat egiteko euskeraz
zordun batzutan gertatzen dira egoera
hauek ez toki guztietan ez kasu
guztietan, baina hau ere ikusi dugu
gazte hauen artean batzuk oso gaitasun
ona zutenak beste momentu batzuetan
egoera konkretu batzuetan zergatikan
bost gazte batez ere adin honetan
informal tasuna oso inportantea delako.
Eta bueno ba Dependentzia Giroa dagoen
zer-nolako elkarrizketa gertatzen ari da
ze nolako bai ari dira probetan edo ez
edo. Bueno ez igual.
Bere nolabait berez prezioari kutsu
informala gu bat emateko edo erabiltzen
dute edo gaztelera ezen haiek ez dala
batzuetan nabarmen dago lotuta
gaitasunarekin, baina beste batzuetan ez
ikusten da beste era bateko elementuak
daudela jokoan eta ez bereziki edo ez
bakarrik gaitasun zordun ikusi duguna
ikerketa honekin,
baina egoera gehienetan askoz
konplexuagoa dela bestelako elementu
asko eta aldagai asko gurutzatzen
direla. Ez bakarrik hizkuntzarena. Hori
ere bai. Baina ez beste elementu batzuk
gu gure mugak izan ditugu EAE alde
batetik aipatu dugu ikerketa mugatua
izan da denboran eta abar eta helburuak
ere.
Batzuk ziren. Baina ikusi duguna da hor
badagoela esparru zabal bat ba lantzen
jarraitzeko m
koa du.
Eta da.
Non 2000. Bueno guri guri ere ez zaigu
agertu ingelesa, ez asko adierazpenetan
ez zaigu agertu esango, Miguel bada ez
dugu dena entzun bai, bai, adibidez
ikusi dugu bai musika edo hasi direnean
kantatzen. Bai, euren igual zeuden
koadrila bat eta bueno poz ordua Getxoko
batean igual eta hazten dira edo dantza
egiten edo eta kantak ba bai corpusa.
Doseq usted a consumir cerdo tela
inglesa es deudor y tan evidente estuvo
ENTZUN verá IEC e Hitza qué era vigente,
ingleses es Baña bai bai órdago órdago
hacemos siguen vivió aquí gusten es
vamos Correa negaba batzoki ingleses.
Kantak eta hori bai eza hori oso
presente dago bai. Zuzenean gu ez dugu
entzun nik ezetz esaten gu Alai erabili
izan dituztela ere, baina, baina ez dugu
entzun in ingelesezko itxi den
bi.
Hiru
I e a e a e a e a.
Hay obligada que gure eskumenen o de
élite en Laguardia proposamena Sota Baio
proposamena asustada ahora e Batzordea
tal eco proposamena eran sostiene Aja
Sota dago, olas de ellas se doten
euskeraz gaitas una saco no agota son
atajando Tras.
Bai bai. Aipatu da eta lehen aipatu da
eta txostena jaso
du.
Él el punto de partida es estar en el
Consejo Asesor de euskera donde donde
precisamente cuando renovamos el Consejo
Asesor del Euskera. Además de proceder
al cambio de personas era habitual en
estos casos. EEN También lo quisimos
otras dos nuevas comisiones uno sobre
las tengo que reconocen y comunicación y
otra la comisión de de juventud,
ni a unos recortes a
integrador y personas y e y nombramos
debidamente a mayo de Miguel Hernández,
el Director de Estado de esta comisión
que se le encomendó a esa comisión que
llevar a cabo una reflexión y un
análisis de las percepciones identidades
y edificaciones actitudes y conductas
que tienen los jóvenes sobre el euskera
y sobre la pluralidad lingüística. Y que
solo se hicieron con el objetivo de
poder marcar también unas propuestas de
líneas de actuación que para el futuro,
pero es que se hiciera de una manera e
también muy preciso, queda conociendo lo
que realmente piensan y consideran los
propios jóvenes, somos muy hábitos, que
aquellos que hace tiempo dejamos de los
años del juventud atrás. Opinamos sobre
la importancia que dimos jueves por el
euskera opinamos sobre la importancia de
que las obras de jóvenes al futuro del
euskera y opinamos sobre lo que deberían
hacer o dejar de hacer los jóvenes
cuando si realmente los protagonistas
del euskera el euskera ha sido en esos
jóvenes, los grandes saber qué es lo que
como viven extremo los propios jóvenes.
Éste es más, que es muy importante nada
habitual. En este tipo de actuaciones
que en este caso es introdujo e desde el
primer momento,
ni a la juventud si se le da esa
importancia y se considera protagonista
del futuro de euskera entre otras cosas
es porque el crecimiento exponencial de
euskera de esas dos o tres décadas. Ha
sido debido fundamentalmente al
crecimiento que se ha producido, tanto
en el conocimiento como en el uso del
euskera en la población joven,
precisamente los gráficos que mostró
vamos mostrados la evolución de 20 años
de la población de 17 años, que donde
una tercera parte el 33,5% de los
jóvenes de diez 19 años, conoció del
euskera en el 91 y 20 años más tarde,
son cuatro de cada cinco jóvenes de 8,6%
los que conocen los que
no lo
es por lo que lo
es.
Si es en cuanto al conocimiento en
cuanto al uso del euskera,
tomando el los datos que vienen
recogidos en la encuesta
sociolingüística encuesta
sociolingüística se hace sobre la
población de si somos años, por tanto,
en la encuesta sociolingüística no hay
datos de las personas menores de diseños
y el grupo de población que se realiza
de manera separada es el grupo de 16 y
cuatro años. Por tanto, en la encuesta
sociolingüística el nivel de uso de ese
grupo de población joven de difícil y
cuatro años, en ese período de 20 años,
lo que en el 2011 se ha incrementado en
14 puntos. Lo que sí que se ha duplicado
y un poco más.
El uso del euskera la promoción y cuatro
años. En el periodo de 20 años. Lo que
el no y 2011 pasó el 12,4 al 26,8 porque
al mismo tiempo que con este gráfico,
explicaba que en ese mismo periodo de 20
años 1091 2011 haciendo también dando
aportando también los datos intermedios
del 2001 que decía que los jóvenes
bilingües de hoy jueves vasco desde hoy,
que utilizan el euskera. En una
proporción menor que lo utilizaban los
jóvenes bilingües hace 20 años, es
decir,
y eso es importante que se dice, sino en
la población joven, el uso del euskera
ha aumentado hasta duplicarse y poco
más. Y un poco más. Aumentado más del
doble.
Pero esto no quiere decir que todos los
jóvenes bilingües utilicen el euskera el
80 por 190 o el 50 es lo que indicar
bueno pues el uso que hacen los jóvenes
bilingües del euskera. Hoy es una
proporción algo menor que lo que era
hace 20 años, pero esto mismo esta tiene
un evolución altamente positiva como se
puede ver desde gráfico y es importante
observar precisamente estaba ra Roja,
que es la que se refiere a la población
del sistema y cuatro años. Los jóvenes
bilingües que utilizaban el euskera
estar representados aquí, diez años más
tarde, bajaban hasta aquí y diez años
más tarde en 2011 suben hasta aquí
vuelven a es decir, hay una tendencia
clara y absolutamente favorables de
recuperación para el uso del euskera de
la población bilingüe joven,
ni en lo que a la presión, el futuro que
se refiere, el documento aprobado por el
Consejo Asesor del Euskera denominado y
a partir de ahora que es en cómo se
refiere al periodo 2016 2000 36 se hace
también se recoge una proyección de muy
místico, la provisión de molino ísticos,
se contemplan la evolución la
competencia lingüística la evolución la
primera lengua la evolución de las
lenguas en Educación. Eludirlos
condición de adultos pero aquí a todos
el tema que tratamos hoy que nos estamos
refiriendo únicamente únicamente el a
los datos la población joven, como
referencia como referencia, de que
supone que ese porcentaje la población
joven, en este gráfico, aparece no la
población joven de sino del conjunto de
la población el conjunto de la población
el conjunto de la población. Dentro de
20 años 2036 se prevé que cuenten coma
5% es decir la mitad de la población sea
vascohablante, sea bilingüe, hoy lo es
el 36,4%.
Pero si fijamos la mirada en la
población.
Pero,
si fijamos la mirada en la población de
la población joven, que es lo que hoy
aquí. Se trata veremos que del año 2036
el 83,4% de la población hasta 25 años,
sea menor de 25 años 83,4% se prevé que
sea vasco y tan sólo el 7,3% se prevé
que siga monolingüe, perdón, es decir
que ni siquiera entiendo los que hoy es
un 73,2%. La población joven de cinco 24
años, que conocer los que esto se
incrementará, en diez puntos y el
porcentaje de los monolingües erdaldun
es se ha reducido en cuatro puntos
pasando del Concierto siete del 2006.
Entre las prioridades que nos proponemos
para esos próximos 20 años. El grupo
socio a priorizar, entendemos que es de
los jóvenes y los jóvenes,
porque pues porque el régimen del
euskera seguirá viniendo de la mano los
jóvenes, porque las proporciones
claramente mayores de lo vasco donde se
concentra la promoción juvenil,
porque dispondremos de generaciones
riadas formas y dudas del euskera,
porque la totalidad los vascohablantes
jóvenes están autorizados en euskera. Y
esto no siempre ha sido si esto hace 20
25 años no era así y, porque no esos
porcentajes de jóvenes con los residuos
se encuentran entre los más altos del
grupo. Y eso quiere decir que los
futuros dirigentes hoy desde la
sociedad, se encuentran entre la
población juvenil, en la población
juvenil queden en más del 80% será
vasco.
El entre las conclusiones que entre las
conclusiones o líneas de trabajo que se
plantean para el futuro,
es destacar dos mm. Yo no me atrevería a
destacar dos de las dosis que se
plantean. Pero puedo comentar en los
mismos la primera línea de actuación que
se propone. Creo que es de una
importancia extraordinaria que es seguir
profundizando en la investigación, para
conocer, mucho mejor con mayor precisión
la relación de los jóvenes y las jóvenes
que con el euskera y por otra parte, el
que se preste especial atención al
ámbito extra académico extraescolar y
por tanto, se preste especial atención
al ámbito del ocio al ámbito las
actividades deportivas culturales. Las
tres lúdicos y muy especialmente a las
diez deportivos. En lo que a los usos
que euskera se refiere estos fundamento.
Si hace 30 años,
todos esfuerzos se concentraron
prácticamente en el mundo educativo de
cara a los próximos 20 años, no se debe
bajar la guardia del mundo educativo,
incluso hay que que hay que dar pasos
para mejorar en el propio sistema
educativo, en lo que a los usos lingu
ísticos, yo la conversión lingüística se
refiere órganos, no hay que bajar la
guardia.
Insisto, si hace 30 años, los esfuerzos
se concentraron casi únicamente en el
ámbito educativo,
con la vista puesta a los 20 años que
siguientes. Creemos que concentrar los
esfuerzos casi la misma medido en el
ámbito no formal del ámbito del ocio, el
ámbito deportivo, es decir, aquellos
ámbitos que le son naturales y los que
viven precisamente los jóvenes y las
jóvenes que son las que decimos quejar
rior que por tanto, que planificar el
uso del euskera y crear oportunidades de
uso del euskera hacer que el uso del
euskera sea atractivo, en esos ámbitos
en los que se mueven los jóvenes de las
tecnologías de información y
comunicación hasta los ámbitos como digo
del deporte de actividades culturales de
todo tipo, pero sin descuidar la escuela
para nada en la línea que está
comentando de reforzar, desde luego el
el ámbito de la oralidad de la
expresividad la competencia. El excesivo
de la vengo.
Y todo esto, tanto, Esto último que
acabo decir, como lo que he dicho en
relación al mundo del ocio. Nos lleva a
tener muy en cuenta la cuarta
recomendación la por metro se plantea
que consiste en prestar especial
atención.
Lo que estrategias de uso del euskera se
refiere a los profesionales de la
diversidad profesionales que intervienen
en el mundo de los jóvenes y de los
colectivos jóvenes, como son por
ejemplo, los monitores de tiempo de que
los monitores de tantas y tantas qué
actividades e impulsor, impulsor que es
euskera que han adquirido los jóvenes y
las jóvenes muchos de ellos en la
familia.
Pero la mayoría de ellos en la escuela.
Bueno pues es euskera que van
adquiriendo que para ello según Aguirre
narra mienta no únicamente para la
escuela o para adquirir la la formación
académica, sino que sea una herramienta
de uso natural y normal en el día a día.
Y esto simplemente quiere decir que sea
una red de una herramienta. Es que le
sirva para desarrollar y su propia
actividad en diferentes ámbitos todo
esto,
tiene que ir acompañado de condensados
esta línea de actuación que se propone
es la de prestigiar el los que yo siendo
todos es un resumen sesión cesión de
largo, pero gracias
a ese es va a mí es que se trataba
digamos posicionar.nar.