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Alumnado y docentes que han participado en proyectos educativos de memoria reciente del Gobierno Vasco comparten su experiencia en el Día de la Memoria

10 de noviembre de 2023
Transcripción
(el discurso del lehendakari comenzará en breve) (el discurso del lehendakari comenzará en breve) Eusko Legebiltzar buru andrea, Bizkaiko Ahaldun nagusia, Bizkaiko Batzar Nagusietako buru, Bilboko alkatea, sailburuak, lehendakariordea, herri agintari eta herri ordezkariok, Gogora Institutuko arduradun eta kideok, biktimak, irakasle, ikasleok, gizarte mugimenduetako ordezkariok, guztiok, arratsalde on. Memoriak elkartzen gaitu gaurko egunean. Memoria eskubidea da. Memoria betebeharra da. Memoria iraganarekiko eta etorkizunarekiko konpromisoa da. Ezagutzeko eskubidea dugu. Jakiteko eskubidea du. Askotan entzun dizuegun eskakizuna da hori, baita gaurkoan ere. Zuen nahi horrek guztiok interpelatzen gaitu. Zuen eskakizun hori betetzea gure betebeharra da. Gaurkoan erronka horri erantzuna eman nahi diogu, elkarrekin batera, modu aktibo eta parte hartzailean. Memoriaren erronka guztion erantzukizuna delako. Alde batetik, gu interpelatzen gaitu. Terrorismoaren eta biolentziaren eraso bortitz eta bidegabea zuzenean pairatu duen belaunaldia gara. Bestetik, zuek ere interpelatzen zaituzte, etorkizuna neurri handi batean belaunaldi berriena delako. Transmisioa guztion ardura da. Erakundeak, alderdi politikoak, gizarte eragileak, familiak, komunikabideak eta, noski, baita eskola eta unibertsitateak ere. Horregatik zaudete zuek guztiok gaur hemen, balioetan oinarritutako formazioaren garrantzia gogoratzea. El Gobierno Vasco ha tratado de poner herramientas al servicio de la comunidad educativa para la transmisión de la memoria. Hemos compartido dos ejemplos. El programa Adi-adian: 34.651 alumnas y alumnos habéis vivido la experiencia de escuchar y reflexionar con personas que han sido víctimas, o las experiencias piloto desarrolladas los dos últimos cursos elaborados por Gogora y el Departamento de Educación. Son ejemplos de iniciativas y herramientas que responden a un objetivo planteado también hoy. Fomentar una actitud crítica frente al terrorismo y la violencia, reforzar principios y valores éticos y democráticos. Es cierto, como se ha dicho, que la memoria reciente debe poner en valor el esfuerzo colectivo por construir un país que es hoy referencia en desarrollo humano sostenible. Debemos hacerlo también, teniendo muy presentes las experiencias traumáticas de terrorismo y violencia política que hemos conocido. Estamos construyendo el futuro de un país en el que se asesinó, se amenazó, se coaccionó y se extorsionó en nombre de una idea y un proyecto político. Un país al que ETA lastró e impidió volar libre. Un país que sufrió también el terrorismo parapolicial y de extrema derecha. La denominada guerra sucia y la tortura forman parte, lamentablemente, de la crónica negra de Euskadi. Nuestra memoria debe ser crítica. Ni justificación, ni legitimación. Autocrítica sincera, reconocimiento de la injusticia del daño causado, asunción de la responsabilidad y voluntad reparadora. Éstas deben ser las exigencias firmes ante toda vulneración de los derechos humanos. Memoria significa también atender a las víctimas. Verdad, justicia, reparación y garantía de no repetición. Reconocimiento integral, legal, institucional, social, moral y simbólico. Por lo tanto, mirada crítica, víctimas y también compromiso. Compromiso por construir la memoria entre todas y todos. Gaurkoan mezu garbia partekatzen dugu gizartearekin. Ezberdin pentsatzen dugun pertsonak elkartu gara. Herri honen aniztasunaren adibide gara, baina helburu berak elkartu gaitu: memoria zintzotasunez eta batera eraikitzeko gogoa. Helburu honekin ere, denon izenean. gaur Dafna Garcovich eta Ivan Illaramendi eta milaka eta milakaren memoria ekartzen dugu gogora. Gure doluminak bere senitarteko eta lagunei. Lan zaila dugu aurretik. Biktimarik gabeko mundua eraiki nahi dugu. Beraiei... beraiei zor diegu hori. Eskerrik asko guztioi. (aplausos)lausos)
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