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Rueda de prensa tras el Consejo de Gobierno (14-3-2023)
Transcripción
Ia urte erdi bat esan zen.
Egun on guztioi. Bueno,
Kultura 2028 Plan estrategikoaren
aurkezpena egiteko asmoa daukat,
baina horren aurretik gaur Gobernu
Batzordean onartutako beste erabaki
batzuk laburtuko dizkizuet.
Lehenengoak Segurtasun Sailarekin du
zerikusia.
Erkoreka sailburuak ekarri ditu hiru
enpresen kanpoko larrialdi planak.
Enpresa hauek dira Sofía Me Ibérica,
Iruña Oka Araban, Gases Oxi Norte,
Barakaldon Bizkaia eta Bakelite
Ibérica, Lantaronen Araba. Hiru
enpresa hauek landu behar izan
dituzte inguruko eta tokiko
agintariekin eta erakundeekin batera
babes zibilerako plan bereziak.
Horrela daude behartuta, Europan
indarrean dagoen araudiaren
ondorioz. Eta plangintza hauetan
instalazio horietan gertatu
litezkeen eta Camp enpresaren
kanpokaldean eragina eduki lezaketen
istripuen aurrean zer erantzun eman
aurre ikusten da.
Jakina, kanpora begirako neurri hau,
ez, Gainera, enpresa bakoitzak
betebeharra du eta hiru kasu hauetan
horrela gertatu da. Enpresa
bakoitzak bere larrialdi plana eduki
behar du enpresa barruan, gerta
litekeen hari aurre egiteko.
El Consejo de Gobierno ha aprobado
los planes de emergencia exterior de
tres empresas. Se trata de Sofía Mi
Ibérica en Iruña, Oka, Araba, Gasez
Oxi Norte, Barakaldo, Bizkaia y
Bakelite Ibérica, Lantaron Araba.
Estos planes de emergencia exterior
que están exigidos por la Unión
Europea deben ser desarrollados por
estas empresas de acuerdo con las
autoridades locales e instituciones
competentes de su alrededor. Y se
trata de elaborar planes de
protección civil de carácter
especial, cuyo fin es articular una
hipotética respuesta externa ante
determinadas hipótesis de accidentes
que pudieran surgir en su actividad.
Y estos planes exteriores vienen a
complementar aquellas medidas que
las empresas también tienen la
obligación y en este caso se han
aprobado, de tienen también
previstas en sus planes de
emergencia, en este caso de posibles
contingencias en su interior.
Kontseiluak argi berdea eman dio
indarrean dagoen 2006ko lege baten
aldaketari. Lurzoru eta Hirigintzari
buruzko legea da eta aldaketa
proposamen hau EAJ eta Pseren eh
talde parlamentarioek eramango dute
Eusko Legebiltzarrera legezko
proposamen modura. Bere helburua da
indarrean dagoen lege honen artikulu
baten aldaketa egitea, berridazketa
egitea, momentu honetan indarrean
dagoen testuak ez duelako behar
besteko argitasunik ematen gai hau
kudeatzeko momentuan. Beraz,
textuaren dará 25. artikulua edo
artikuluaren esanahiak argitzea du
helburu bezala, eta artikulu honek
zerikusia du ematen diren
lizentziarekin eta lizentzia hauek
duten iraupenarekin.
Bi alderdi politikoek egin duten
proposamenaren ondorioz, aintzat
hartuko da edo planteatzen da egon
litezkeen baimen ezberdin horiek
denboran batzea eta, beraz, orain
arte baimen ezberdin horien
gehienezko epea bi urtekoa bazen,
hemendik aurrera bi gai bat hiru
urtekoa izatea.
El Consejo de Gobierno ha dado luz
verde a la toma en consideración de
la modificación de la Ley 2006 de
Suelo y Urbanismo, que han propuesto
los grupos parlamentarios del
Partido Nacionalista Vasco y del
Partido Socialista de Euskadi como
proposición de ley en el Parlamento
Vasco. Se trata de modificar o
mejorar la redacción de uno de sus
artículos, con el objetivo de
establecer un marco de juego claro
para la interpretación que hay que
hacer del mismo. Por lo tanto, el
Gobierno dará el visto bueno a este
proceso para aclarar y corregir este
artículo, que tiene que ver con el
plazo de los compuestos de
suspensión de las licencias,
aprobaciones y autorizaciones
urbanísticas que se conceden a
través de esta ley.
Es opinión de los grupos
parlamentarios y del Gobierno que la
redacción actual es muy restrictiva
y genera dificultades de
interpretación, y se trata, por lo
tanto, de mejorar su redacción,
dejando clara que él tanto, que que
que la suspensión que viene, que
viene como consecuencia de la
aprobación de licencias o aquellas
otras suspensiones que son
consecuencias de aprobaciones y
autorizaciones urbanísticas, son
complementarias, y, por lo tanto,
estos plazos de suspensión podrías
podrían pasar de los dos años
actuales a los dos 1 o tres años.
Bestetik, Gobernu Kontseiluak gaurko
bileran onartu du Konstituzio
Auzitegian konstituzio-kontrako zen
kontrakotasuneko errekurtsoa jartzea
2023ko Espainiako Aurrekontu
orokorrei eta, zehatzago esanda,
aurrekontuen xedapen gehigarri bat.
Xedapen gehigarri horren bitartez,
Espainiako Gobernuak erabaki zuen
Europatik datozen diru-laguntzen
kudeaketarako aplikazio jakin bat
erabili beharko zela, eta behartzen
gintuen administrazio ezberdinetako
goi kargu guztiak aplikazio hori
erabiltzera. Eusko Jaurlaritzak uste
du lege hau gure eginkizunetan
sartzen dela eta Euskal Autonomia
Erkidegoaren autogobernua urratzen
urratzen duela.
Erabaki hau. Espainiako Gobernuak
bere aurrekontuan hartu zuen erabaki
hau, Eusko Euskal Erkidegoarekin
hitz egin gabe hartu zuen, bere
kontura, eta alde bakarreko erabaki
bat izan zen. Eta, esan dudan
bezala, Erkidegoari ezartzen dio
Estatu agentziaren aplikazio bat
erabili beharko dudala Europako
Berreskuratze, Eraldaketa eta
erresidentzia resilencia planeko
funtsak gauzatzeko ematen diren
diru-laguntza eta kontratu guztiak
izapidetzeko eta kudeatzeko.
Jaurlaritzako zerbitzu juridikoek
ohartarazten dute gure prozeduretan
Estatuak ezarritako tresnak erabili
behar izateak arriskua dakarrela
gure autogobernurako. Eta gure eta
gure zerbitzu juridikoen ustez,
legez kanpoko esku sartzea ekarriko
luke gure ardurapeko zeregin
publikoetan.
El Consejo ha autorizado la
interposición de un recurso de
inconstitucionalidad ante el
Tribunal Constitucional en contra de
una disposición adicional de la Ley
de Presupuestos Generales del Estado
del año 2023.
Los servicios jurídicos al Gobierno
consideran que con esta decisión,
que se trata de obligar a las
administraciones autónomas a
utilizar una determinada aplicación,
una y común para todos para la
gestión de los fondos europeos, el
Gobierno español se inmiscuyó en
labores que son propias del Gobierno
Vasco, vulnerando el autogobierno.
La Ley Estatal de Presupuestos para
2023 estableció, sin consulta
previa, en nuestro caso con la
Comunidad Autónoma Vasca que en la
tramitación y gestión de todas las
subvenciones y contratos que los
órganos vascos otorguen en la
ejecución de los fondos del Plan de
Recuperación, Transformación y
Resiliencia, éstas deberían utilizar
un aplicativo determinado.
Los servicios jurídicos alertan del
riesgo que comporta la imposición de
una herramienta estatal de este
tipo, por considerar que supone una
injerencia y la gente y legítima en
las tareas públicas que tenemos
encomendadas. Toda vez que es el
Estado quien pasa realizar
actuaciones ejecutivas en nuestros
procedimientos de forma contraria a
lo que el Estatuto de Gernika
establece.
Gobernu Kontseiluak gizartean,
bizikidetza, giza eskubideen
errespetua, enpatia eta elkartasuna
sustatzea helburua duten
diru-laguntzen deialdia baimendu du.
Guztira 250.000 euro izango dira.
Berdintasun Sailetik planteatuta
dago eta, esan bezala, udalei
zuzenduta daude. Tokian-tokian
bizikidetzari eta giza eskubideei
buruzko proiektuak sustatzeko.
El Gobierno ha acordado financiar
con 250.000 euros la realización de
proyectos de convivencia y derechos
humanos en el ámbito local por parte
de los ayuntamientos y demás
entidades locales vascas en el año
2023 m. Esta convocatoria tiene como
objetivo promocionar la convivencia,
el respeto de los derechos humanos,
la empatía y la solidaridad en la
sociedad.
Eta azkenik, si eran, mehatxua bota
dizut orain, egia izango da.
2028 Kultura Plan Estrategikoa
onartu du gaur Gobernu Batzordeak,
eta horren berri eman nahi dizuet.
2028 Kultura Plana Eusko
Jaurlaritzak agintaldi honetarako
onartutako 16 planetako bat da.
Bere egunean eta zerrenda onartu
genuenean, plan honen izenburu
bezala agertzen zen 2025era
bitarteko plan bat egingo genuela,
baina gaur onartu duguna 25eraino
jokoa izan beharrean, 2028ra arte
planteatzen da. Zergatik? 2028.
Bueno, alde batetik, datorren
maiatzean udal eta foru
hauteskundeak izango direlako eta
plangintza hau egiterakoan nahi izan
dugulako oinarri bat proposatu
maiatzean sortuko diren udal eta
foru aldundiei elkarrekin garatzeko
kultura politikak datozen urteetan.
Nahi izanez gero, eta datorren
urteko hauteskunde munizipal lehen
ondoren sortuko litzatekeen
Jaurlaritza berriak, Carla nahi
balu, indarrean egongo litzateke
plan hau 2028ra arte. Lehenengo
aldia izango litzateke gure
Erkidegoan honen moduko planteamendu
bat egiten dela eta aukera emango
luke erakunde ezberdinek elkarrekin
lantzeko.
Nos hemos retrasado un poco en la
presentación de este plan
estratégico que tenía que haber
llegado a Consejo de Gobierno a
primeros del año 2022, pero dos han
sido las razones principales que han
motivado su retraso. El primero es
que queríamos que llegará al Consejo
de Gobierno una vez fuera acordado y
consensuado con las diputaciones
forales, con las capitales de
nuestros territorios y con Eudel, y
así lo hicimos el pasado otoño en el
seno de HAKOBA, la Comisión de
Coordinación Interinstitucional para
Asuntos Culturales.
Además, queríamos que llegara al
Gobierno con el beneplácito y a la I
y la aceptación del Consejo Vasco de
la Cultura, que se celebró en
diciembre. Consejo al que llevamos
su modificación, que ya presente en
esta rueda de prensa antes de que
finalizara el año.
El objetivo del plan es que ubicar o
situar al ciudadano y a la ciudadana
como referente principal de nuestras
políticas culturales. Se trata de
mejorar el bienestar, se trata de
mejorar el desarrollo humano, se
trata de desarrollar también el
sentimiento colectivo y cultural de
nuestra comunidad, y se trata
también de reconocer los valores que
la cultura tiene, tanto los valores
intangibles que tiene la cultura
como aquellos tangibles que tienen
que ver con el desarrollo económico,
la generación de empleo y el empleo
de calidad.
Hiru zutabe ditu gaur onartu dugun
plangintza honek. Hiru arlo
planteatzen ditu lanerako. Bata da
sorkuntzari lotutako ardatza, bestea
da eskaintzari lotutakoa, eta
hirugarrena da transmisioari
lotutako. Eta dira Badira bi ardatz
alderik alde zeharkatzen dutenak
plangintza hau. Lehenengoak du
zerikusia euskararekin. Euskal
kulturak ezaugarri propio bezela du
hizkuntzarena, euskaraz sortutako
kulturarena, bere ezaugarri propioa
du eta euskal erakundeen betebeharra
da hori beren beregi sustatzea eta
bultzatzea. Eta bigarren ardatzak
zerikusia du berdintasunarekin,
gizon eta emakumeen
berdintasunarekin zerikusia du
kulturaren munduan emakumeek egiten
duten ekarpena argitara
ateratzearekin eta visible
egitearekin, eta horrek eskatzen du
planteatzen diren politika guztietan
aintzat hartzea. Hasieratik.
Ikuspegi hau. Eta hirugarren
ezaugarri bezala, esango nuke o
ubereats, gobernantzari dagokio,
planteatzen dela auzolanean egitea.
Horregatik, hasieran esan dudan
bezala, helburu bezala planteatzen
dugu aldundiekin,
udalekin eta kultura sortzea posible
egiten duten sektoreekin batera
lantzea. Lau arlo finkatu ditugu
lanerako. Lehenengoak zerikusia du
talentuaren garapenarekin. Nahi
badugu herritarrentzako egokia
izango den sorkuntza kultural
interesgarri bat edukitzea,
behar-beharrezkoa da sorkuntza hori
posible egingo duen tantea garatzea
eta zaintzea.
Bigarren arlo bezala planteatzen
dugu kultur eskaintza aberastea eta
gizarteratzea eta horretarako hartu
behar diren neurriak hartzea.
Hirugarrenak du zerikusia kultura
ondarearekin. Erabaki behar dugu zer
eta nola nahi diegu transmititu gure
ondorengoei gure gizartean dagoen
kultura eta ondarea. Eta laugarren
arloak du zerikusia gure bizitzaren
arlorik gehienetan bezala,
digitalizatzea, Harekin,
digitalizazioak iritsi da, baita
gure politika, gure kultura
politiketara ere, eta horretan
eragin behar dugu.
Egin nahi izan dugu eta hau da,
planaren azken zatian agertzen den
konpromiso bat.
Egin nahi izan dugu zehaztu ahalik
eta gehien, konkretu, ahalik eta
gehien ardatz estrategikoetatik
harantzago zer egingo duen
Jaurlaritzak proiektu jakinen
inguruan datozen urteetan eta horien
inguruko lan proposamena egin beste
erakundeei. Zentzu horretan,
aipatuko ditut arloz arlo zeintzuk
diren egiten ditugun proposamen
azpimarragarri batzuk, honek ez
dudana agortzen. Eskaintza gehiago
ere badaude testuan, baina nik
aipatuko nituzke, alde batetik,
talentuari begira formazioak,
trebakuntzak eta erresidentziak
hartzen duten garrantzia. Bestetik,
behar-beharrezko ikusten dugu
kultura langileen eta profesionalen
lan-baldintzak egokitzea eta aintzat
hartzea haien fiskalitatea.
Planteatzen dugu beka berri bat
sortzea, euskal idazleei urtebetez
lan literario bat sortzen laguntzeko
programa. Plangintza honetan zehar
behin eta berriz aipatzen da sistema
hitza. Jarduera ezberdinak ikusten
ditugu elkarri lotuta eta horrela
kontzeptualizatu dugu. Ikusten dugu
gure kultura, eskaintza eta gure
kultura sorkuntza dela sistema
askoren arteko elkarreraginez
sortzen den zerbait. Eta zentzu
horretan, garrantzi berezia ematen
diogu datozen urteetan
ikus-entzunezko sistema indartzeari.
Era berean, iruditzen zaigu, eta
zentzu horretan pauso batzuk ematen
hasita daude foru Aldundiak,
garrantzitsua dela eginkizun honetan
pizgarri fiskalak edukitzea eta
mezenasgo hari bultzada bat ematea.
Era berean, garrantzitsua da
nazioarteari begira ere bultzada bat
ematea. Eta zentzu horretan
planteatzen dira momentu honetan
Eusko Jaurlaritzak nazioarteari
begira dituen plangintza nagusiak,
eta jomuga nagusiak zaintzea,
momentu honetan bereziki Quebec,
Flandria eta Japonia, Eta, era
berean, gure kulturan indarra
indarra hartzen ari diren Kimuak eta
Zabal programak sustatzea.
El segundo ámbito en el que
proponemos propuestas concretas
tiene que ver con el objetivo de
mejorar y ampliar la oferta cultural
en todos los ámbitos y en todas las
especialidades de nuestra actividad
creativa y cultural. Concedemos
especial importancia y asumimos el
compromiso de desarrollar un plan de
acción para fomentar la lectura en
nuestra sociedad.
En ese sentido, Eliburutegia se
plantea como una herramienta
fundamental para seguir impulsando
en los próximos años, pero también
fortalecer la red de bibliotecas que
tenemos en nuestra comunidad y darle
un impulso a la Comisión de
Coordinación de estas bibliotecas.
Uno de los sistemas principales que
tenemos en nuestro ecosistema
cultural es el que tiene que ver con
las artes gráficas y visuales, al
que denominamos Sistema Vasco del
Arte. Y en este sentido planteamos
programas concretos, como puede ser
la adquisición de compartida de
obras de artistas vivos y el fomento
de iniciativas de personajes
creativos que han sido importantes
en este en ese sistema, como puede
ser el centenario de Chillida, que
se celebrará el próximo año, también
el de Néstor Basterretxea.
Uno de los proyectos principales en
este sentido de ampliar la oferta es
la ampliación del Museo de Bellas
Artes de Bilbao. Y también
planteamos como una tarea para los
próximos años definir el proyecto
que la Diputación de Bizkaia y el
propio museo Guggemheim están
impulsando para Urdaibai, definir
sus características y decidir
también la implicación que los
diferentes niveles institucionales
deban tener en el museo y en la
comarca.
Vinculada al mundo de la
digitalización. También se plantea
el impulso al proyecto Arte-eder,
que surge de la ampliación del Museo
de Bellas Artes de Bilbao, y también
el impulso al Centro de
Documentación de Arte Femenino de
artistas Femeninas, que está en el
que está siendo impulsado desde el
museo Artium de Vitoria.
Ondare kulturalari dagokionez,
alde batetik, garrantzi berezia
ematen diogu Barakaldon sortzen hasi
garen euskal ondare industrialaren
konexioari. Lehenengo bildumak prest
dira, oraintxe hasiko dira
eraikuntza lan berriak han dagoen
gune edo superficie hori handitzeko,
eta horrela aipatzen da.
Garrantzia du, baita ere, Sestaon
bertan dagoen labe garaiaren
berrera, berrerabiltzea eta bere
erabilpenerako. Erakundeen artean
planteatuta daukagun lan programak
aipatu nahi izan ditugu. Batzuek
hasita daude, besteak hasteko
puntuan baino ondarearen arloan
momentu honetan planteatuta dauden
Zaila, Errenteria, Albaola, Orduña,
Ocio, La Barraza, Artziniega
proiektuei eta datozen urteetarako
proiektu garrantzi garrantzitsu
bezala, baita ere planteatzen ditugu
Iruñea bere lehian lanean
jarraitzea, Añanako Gatzaga ahtan
lanean jarraitzea beste erakundeekin
batera. Donostian Miramar
Jauregiaren berrerabiltzea eta
berrerabiltzea, eta Irunen Urdanibia
Jauregian dauden ondarearekin
zerikusia duten elementuak
errekuperatzea. Baita ere Getarian,
Zarautz Jauregia berreskuratzea. Eta
guzti hauekin batera, garrantzi
berezia ematen diogu gure
aurrekontuaren ehuneko bat
erabiltzea ondarea zaintzeko eta
ondarea berrindartzeko.
Eta politika guzti hauetan, bai
sorkuntzarekin zerikusia dutenetan,
bai produkzioarekin edo
ekoizpenarekin zerikusia duten eta
bai ondareari lotutako ekimen
guztietan garrantzi berezia du
sostenigarritasun ak. Kulturan ere
behar-beharrezkoak dira ingurunearen
zaintza planteatzen duten politikak,
ahalik eta kontsumorik, energia
kontsumorik txikiena eragingo
dutenak eta baita ere hondakinen
kudeaketarekin zerikusia dutenak.
Eta proiektu konkretuekin bukatzeko,
mugarri modura baita ere aipatu nahi
ditut. Alde batetik, Euskara
Planaren Euskara Planaren
kontsolidazioa gure kulturaren leiho
digital bezala duen garrantziagatik,
baita ere arte eszenikoen arloan
Taula izeneko bilgune digitala
garatzea eta sortzea. Museoen arloan
museoen erakusketak digitalizatu eta
publikoari erakustea posible modu
erakargarri batean posible egingo
duen museotik proiektua sustatzea.
Eta datu digitalen kudeaketaren
inguruan planteatu litezkeen ekimen
ezberdinek. Y por último, insisto en
que el plan propone una fórmula de
gobernanza para su desarrollo,
seguimiento y aplicación, que tiene
como pilares de saco gobernanza. Por
un lado, el Consejo Vasco de la
Cultura, por otra, el órgano
interinstitucional para coordinación
de las actividades Culturales, como
es hakoba sin duda mantener el
contacto permanente con el sector
cultural. Ayer estuvimos haciendo un
resumen, y durante el año 2022
nuestro departamento ha mantenido
más de 1000 reuniones con agentes
culturales vascos para analizar y
concretar estas políticas
culturales.
Fomentar el impulso a la actividad
cultural, organizando la en sistemas
y la colaboración con el
Observatorio Vasco de la Cultura
como una herramienta fundamental
para el conocimiento de los datos
vinculados a la actividad creativa y
cultural y a su desarrollo.
Azkenik, eta datozen urteetarako,
Kultura Plan honek planteatzen du
2000-22.000 eta 25 urte bitartean ia
300 milioi euroko inbertsioa eta
gastua sustatzea Kultura Sailetik.
Eta 2025etik 2028ra zabalik geratzen
da momentu horretan planaren
berrikusketa egin eta behar balitz,
ba behar balitz ez beharko diren
baliabideak finkatzeko. Azkenik,
planak bere azkeneko atalean
planteatzen du indikadore eta
helburu sistema bat urtez urte
planaren jarraipena egiteko.
Bueno, esto es, en resumen,
lo que hemos aprobado hoy el Consejo
de Gobierno dentro de este Plan
Estratégico Kultura 2028 2028.
(Musika)
Kultura.
Actuaciones que se establecerá.
Un genio Urdaibai quería saber si
nos puede completar un poquito más
concreto, que simplemente se marca
de esta forma.
Bueno cualquier parte del hecho de
la determinación de la Diputación
Foral de Bizkaia y del Museo
Guggenheim de Bilbao para impulsar
un nuevo centro con características
muy determinadas en el ámbito de
Urdaibai, que cualquier
planteamiento de planificación
estratégica para que se haga, que se
haga para los próximos años tiene
que atender esa decisión, no esa
determinación de la Diputación Foral
y del propio museo. Estamos en un
momento en el que con el liderazgo
de la Diputación de Bizkaia se está
defendiendo el proyecto en todas sus
vertientes. Estamos pendientes de
una definición de necesidades de
servicio que un estudio de
arquitectura está defendiendo para
el mismo. Estamos pendientes de la
adquisición de las diferentes
superficies que podrían albergar las
instalaciones de ese museo, estamos
pendientes de toda la revisión de
los planes urbanísticos en vigor
para ver de qué forma se adecua al
museo a ellos. Estamos también
pendientes del plan de financiación
para el mismo, Y estamos también
pendientes, como alguna vez he
comentado en esta, en este mismo
foro, de los compromisos que cada
institución, Gobierno Vasco,
Diputación Foral de Bizkaia,
ayuntamientos de la zona y otros
órganos adquieran para el desarrollo
integral de la comarca de Urdaibai,
Después del conocimiento de esas
precisiones, que en los próximos
meses habrá que determinar, será el
momento en el que cada institución
adoptara, pues, sus compromisos, No.
En cualquier caso, es algo que está
ahora mismo en fase de desarrollo, y
es obligación también del Gobierno
Vasco atender ese proyecto y las
consecuencias que él se pudieran
derivar.
Bueno, gaur baino lehenago ere ez
zuen aurrean, esan dut Jaurlaritzak
konpromiso bat duela Urdaibai
eskualdearekin, Busturialdea
eskualdearekin, bere garapen
osorako.
Oso toki jakina da, bere ezaugarriak
ditu, batzuk ingurugiroarekin,
ingurugiroarekin eta
sostenigarritasun harekin dute
zerikusia, beste batzuk eskualde
horren garapen ekonomikoarekin eta
garapen eta eskualde horretan
enpleguak izan behar duen
garapenarekin. Eta horretan,
konpromiso horretan, erakunde
guztiak daude. Eusko Jaurlaritza
dago, Bizkaiko Foru Aldundia dago
eta ingurune horretako udal guztiak
daude.
Garapen proiektu horren barruan
planteatu du Bizkaiko Foru Aldundiak
eta planteatu du Bilboko Guggenheim
Museoak museo berri bat egitea,
instalazio berri bat egitea. Eta
momentu honetan azterketa lanetan
ari dira erakunde desberdinek.
Museoari dagokionez, alde batetik,
datozen hilabeteetan finkatu beharko
da zein den bere garapen
arkitektonikoa eta ze ezaugarri eta
zer itxura izango duen instalazio
horrek. Finkatu beharko da, baita
ere, zerbitzu eskaini behar dituen
eta non. Aztertu beharko da nola
eskuratzen diren instalazio horiek,
eraikitzeko beharko diren lurzoruak.
Aztertu behar da, baita ere, ze
ezaugarri urbanístico dauden inguru
horretan eta ze, zer erabaki hartu
beharko liratekeen jarduera berri
hori posible egiteko. Eta
planteatuta dago, baita ere, gogoeta
bat, museoaren finantziazioari
buruzkoa. Eta ez dezagun ahaztu
mozio hori eginda ere, aztertu
beharko dela nola lotzen den Bilboko
museoarekin eta bere
funtzionamendurako eta bere
inbertsioetarako arte
inbertsioetarako behar dituen
baliabideak, nola, nola planteatzen
diren. Guzti hori dago momentu
honetan azterketa fasean. Erakunde
bakoitzak hartu beharko ditu bere
konpromisoak, eta datozen
urteetarako plan estrategiko bat
egin behar badugu kulturari buruz
ezin da egin hori aintzat hartu
gabe. Orduan, momentu honetan
planteatzen den konpromisoa da
neurriak ezagutu ahala eta
irizpideak finkatu dela, ba
aztertuko dira hartu behar diren
erabakiak hartzeko.
Bestetik,
profesionala, Kulturako
profesionalei dagokienez, egia da
orain dela hilabete batzuk Zergen
Koordinaziorako Organoaren barruan,
OCT ez zela ezagutzen dugun organo
horren barruan, oinarrizko
konpromiso bat hartu zutela foru
aldundiek kultura arloko
profesionalen fiskalitatea
aztertzeko eta arautzeko.
Ez da egin hurrengo pausorik, ez da
eman hurrengo pausoa. Beraz, foru
aldundietako agintaldiak amaituko
dira gai hori gehiago zehaztu gabe,
Baina konpromiso badago, oinarri
badago. Horretan aurrerapausoak
emateko.
Zer ezaugarri eduki beharko lituzke
fiskalitatearen inguruan
aldundietatik planteatzen den ekimen
horrek? Alde batetik, kontutan izan
beharko luke kulturaren arloan
egiten diren jarduerak askotan ez
direla urte natural baten barruan
gertatzen, Urte bat baino gehiago
iraun dezakete eta diru-sarrerak
momentu puntual batean planteatzen
dira, nahiz eta urte gehiagotarako
izan. Hori aintzat hartu behar du
Fiskalitateak, beste jarduera
batzuetan egiten duen bezala.
Bestetik, iruditzen zaigu kultur
profesionalek kultur jarduerak
dauzkala berezko gastu batzuk, beste
jarduera batzuetan bezala, aintzat
hartu beharko ez liratekeenak.
Castellana, gaztelaniaz esaten da
gastos difícil, justificación.
Horiek ere aintzat hartu beharko
lirateke. Bestetik, iruditzen zaigu
garrantzitsua dela oinarrizko berme
batzuk finkatzea kulturaren arloko
profesionalak kontratatzen direnean
gutxieneko batzuk finkatzeko.
Askotan entzuten diegu kultur
sortzaileei, idazleei, artistei,
deitzen dituztela toki batera edo
bestera hitzaldi bat emateko,
zerbaiten aurkezpena egiteko eta
horrek ez duela ordainik ona. Hori
ezin liteke gertatu. Eta uste dugu
erakunde publikoek konpromiso bat
hartu beharko genukeela horrelakorik
gertatu ez dadin, se Horrek
bermatuko luke kulturgileek
dauzkaten jarduera horien truke diru
sarrera bat edukitzea.
Eta gero, guzti honi lotuta,
bada aipagarria, baita ere aldundiek
hartu duten beste erabaki bat, eta
izan da ikus-entzunezko sektorean
eta arte eszenikoen sektorean
pizgarri fiscal garrantzitsuak
emateko konpromisoa. Uste dugu guzti
horrek planteatzen duela datozen
urteetarako ba halako horizonte bat,
fiskalitatearen ikuspegitik
interesgarria izan daitekeena, bai
kulturaren arloko profesionalentzat
eta bai kulturaren arloko
enpresentzat.
Uno, lehendakariak azaldu digu gutxi
gorabehera nola izan zen atzo lau
presidenteek lau erkidegoetako
presidenteen izan zuten bilera.
Gogorarazi digu, ze kontzeptotan
sortu zen bilera honen deialdia, eta
bueno, kontatu digu, baita ere,
zeintzuk izan daitezkeen hurrengo
datozen hilabeteetarako eginkizunak.
Gogoetaren oinarrian badago hitz,
bada, gertakizun bat aintzat hartzea
merezi duena, eta da Britainiar
Bretainia Nagusiak kendu egin duela,
kitatu egin duela Europar Batasuna
eta horrek ahuldu egiten duela
Ardatz Atlantikoa.
Hala ere, kontutan izan behar da
datozen sei hilabeteetan Espainiak
izango duela Europar Batasunaren
presidentzia, Sanchez presidenteak
izango duela Europar Batasunaren
lidergoa. Eta ondoren etorriko diren
presidentzia berrietan, beste ardatz
batzuetan, Europako erdialdeko eduki
alde eta ekialdeko herrialdeetako
presidenteak izango dira Europar
Batzordearen lidergoa hartuko
dutenak. Beraz, atzo bildu ziren lau
presidenteen ustez,
behar-beharrezkoa da datozen sei
hilabeteetan, sei hilabeteetan,
Espainiako Gobernuak izango duen
Europaren lidergo hori erabiltzea
Europa mailan hain beharrezkoak
diren erabakiak hartzeko. Batzuk,
garraioari eta trenbideei dagozkie,
beste batzuk energiaren sorkuntza
eta garraioari dagozkio, beste
batzuk digitalizazioari eta erronka
demografikoari.
Lehendakariak bere gogoetak kokatu
du ardatz Atlantiar Atlantiko hori
osatzen duten herrialde guztietan.
Hazi, Portugaletik, Lisboa eta Opor
Portoko lurraldeetatik, jarraitu
ia-ia penintsularen erdia hartzen
duen lurraldeekin eta jarraitu
gorantza, ba Frantzia, Belgika eta
Alemania aldera. Zentzu horretan,
lehendakariak iragarri digu Arko
Atlantikoa osatzen duten herrialdeek
proposamen bat egingo diotela
Europar Batzordeari Macrorregión
bezala antolatzeko Europaren baitan.
Horrek eskatuko luke onartuko balitz
eta datozen sei hilabeteak izan
daitezke egokiera on bat
horretarako. Horrek esan nahiko luke
estatuek eta lurraldeek hemen
planteatuta dauden helburuekin
konpromiso handiago bat hartuko
luketela eta, beraz, garantia
gehiago egongo liratekeela hain
garrantzizkoak diren proiektu hauek
bultzatzeko.
El hobiaren inguruan, Denis Itxasok
esandakotik.
Bueno, Espainiako Gobernuaren
ordezkariak en Google sin ondo daki,
1000 bederatziehuneta 89an Abiadura
Handiko Trena martxan jartzeko lehen
proposamenak egin ziren momentutik
egon direla, lo biak Espainiar
Estatuan, ardatz Atlantikoan, ardatz
Mediterraneoan, egon direla, lo biak
Europa osoan eta momentu honetan ere
badaudela. Eta iruditzen zaigu,
zentzu honetan, lobby hitzak ongi
adierazten duela azkenean zer esana
duten eta influentzia bat duten
erakunde batzuetako buruek
elkarrekin jarri dira presio egiteko
zentzu horretan.
Líneas de actuación o los ejes del
Plan de Cultura. Quería preguntarle
por los plazos.
Por ejemplo, en el caso.
Pero también el Memorial del Cano.
Hay algún plazo para su
inauguración, nueva apertura, que
quería preguntarle también en
relación al recurso de
inconstitucional. De
inconstitucionalidad. Quería saber
si el Partido Socialista está de
acuerdo con la presentación del
recurso de inconstitucionalidad a
los Presupuestos de Sánchez.
Con respecto a los proyectos
vinculados al sistema del arte y
al patrimonio cultural que usted ha.
Bueno en el caso del Guggenheim
Urdaibai todavía no existe un
calendario ni ninguna previsión de
construcción, no hay un compromiso
por parte de la Diputación de
Bizkaia y del Museo Guggenheim de
Bilbao para que antes del verano se
puedan conocer las necesidades y
servicios que requeriría el nuevo
Guggenheim o la instalación del
Guggenheim en Urdaibai. A partir del
conocimiento de esos requisitos de
servicios, espacios, habría que
hacer una una cuantificación
económica de su coste y habría que
pasar también a la convocatoria de
algún tipo de concurso para la
elección de un arquitecto que lo
pudiera desarrollar. Pero bueno
todavía mientras no se conozcan las
características y necesidades y
requerimientos que puedan tener
estas instalaciones, no se resuelvan
los otros aspectos relacionados con
su edificación, pues es difícil
plantear todavía un calendario
concreto.
Con respecto al Zarautz Jauregia y
al Memorial de Elkano en Getaria,
las obras de construcción deberían
estar finalizadas el año 2024.
Si bueno eh el planteamiento tanto
para el recurso de
inconstitucionalidad como para la
convocatoria de una comisión
bilateral de negociación que pueda
evitar el recurso al Constitucional
ha sido planteado por la consejera
competente, Olatz Garamendi, y ha
sido aprobado sin ninguna objeción
por parte de nadie.
En relación al clan, quería
preguntarle por el plan de becas, el
programa de becas que ha citado no
sé si es un programa nuevo o emplear
su programa existente. Y creo que ha
comentado que en principio,
tema de los incentivos hasta este
momento,
al lado me daba la sensación
proactividad, encaraba que hay un
trabajo todavía por hacer antes de
que se puedan aprobar a ese tipo de
de incentivos. Y luego,
bueno con respecto a la fiscalidad,
el Plan Estratégico de Cultura para
los próximos años plantea dos
ámbitos principales de trabajo. El
primero tiene que ver con la
creación con los profesionales
creadores de la cultura y con la
conveniencia de desarrollar un
sistema que atienda a la fiscalidad
que caracteriza a estas profesiones.
Existe un acuerdo básico que se
alcanzó entre el Gobierno Vasco y
las tres diputaciones forales en el
Órgano de Coordinación Tributaria,
que no ha dado tiempo a desarrollar
antes de las elecciones municipales
y forales y que deberá ser
desarrollado, por tanto, por las
nuevas diputaciones. Esta fiscalidad
debería tener en cuenta, en primer
lugar, la cara, las características
propias de la de la actividad
cultural. En muchos casos, estas
actividades que se desarrollan en un
momento muy concreto, pero requieren
de una preparación y da una
preproducción, que es muy anterior.
Imaginemos el caso de una película
de cine que se estrena en un momento
concreto, que genera una serie de
ingresos a partir de ese momento,
pero que han necesitado de un
tiempo, normalmente el largo de tres
o cuatro años por delante, para su
financiación y para su producción.
Es lógico que la fiscalidad atienda
las características propias de estas
actividades culturales. Por otro
lado, como otras actividades
económicas, las actividades
económicas vinculadas a la cultura
también generan una serie de gastos
que en todas las estimaciones de
rendimientos que se hacen ante las
haciendas se consideran como gastos
de difícil justificación, que nos
parece que es necesario que las
haciendas, haciendas, contemplen en
sus normativas. Y, por otro lado,
nos parece también importante que
las instituciones vascas asumamos el
compromiso de fijar un suelo, una
base para las contrataciones que se
realizan con los profesionales del
sector cultural. Escuchamos muy a
menudo que se ha invitado a un
escritor o un artista a dar una
conferencia en un pueblo, y la
petición de la conferencia se suele
hacer, pero muchas veces no se habla
de la retribución que ese esfuerzo
que va a hacer el artista o el
escritor va a tener. Este es un tema
de buenas prácticas que deberíamos
acordar entre todas las
instituciones, y junto a eso hay
todo un ámbito de medidas fiscales
que este año han anunciado en
nuestras acciones forales y que
entrará en vigor. Entrarán en vigor
es seguramente desde el uno de
enero, pero deberán ser
desarrolladas tanto en Guipúzcoa
como en Álava, como lo ha hecho
antes Bizkaia en los próximos meses.
Están vinculadas a la producción de
obras audiovisuales, están
vinculadas a la producción de obras
y artes escénicas. En los próximos
años van a ser fundamentales para
que esas medidas fiscales que se
están adoptando refuercen el sector
cultural, el sector de la producción
cultural y también la producción de
obras audiovisuales y de artes
escénicas.
Programa de becas.
Si el plan se cita expresamente una
beca que es de carácter novedoso, en
la que estamos trabajando, se
trataría de facilitar a un escritor
y lo estamos planteando para la
lengua vasca, facilitar a un
escritor una retribución de un año
para que se pueda liberar de otras
actividades y dedicar ese tiempo a
la CREEX a la creación de una
producción literaria. La mayor parte
de nuestros escritores y escritoras
que tienen que compaginar su
actividad creativa con otras
actividades profesionales, esto les
permitiría a poder disponer de un
tiempo mayor para desarrollar obras
literarias de mayor ambición.
Activar el mecanismo. Bueno, lo
tenemos como compromiso que nos
gustaría implantar y que debería
estar recogido en el presupuesto del
año 2024.
Que había dejado una pregunta. Qué
tiene que ver con lo que había
preguntado Amaia.
El lendakari, no sé si me bueno
comentaba que ha informado al
Consejo de Gobierno de la cumbre de
ayer. Ha detallado que a dar a
partir de ahora se ha concretado que
es lo que lo que lo hace.
Por una parte, y que como objetivo
de los cuatro precedentes que ayer
se reunieron y de las diferentes
organizaciones que hoy en día que
componen el Arco Atlántico, puso un
objetivo para el próximos para este
año, para el segundo semestre de
este año, que va a ser el semestre
en el que la presidencia en el que
el presidente español Pedro Sánchez,
va a ostentar la presidencia del
Consejo de la Unión Europea, se
plantea como objetivo que lo que
hasta ahora ha funcionado como Arco
Atlántico se constituya en una
macrorregión dentro de la Unión
Europea.
La aprobación de una macrorregión es
algo que corresponde a las
autoridades máximas de la Unión
Europea. Cuenta con el respaldo de
otras instituciones europeas, como
el Comité de las Regiones, y traería
consigo cuenta también con el visto
bueno de la del Estado francés, y
traería cómo consigo una mayor
implicación de las autoridades
estatales, regionales y locales con
los proyectos que se definan para
esa macrorregión. El Arco Atlántico
ha estado hasta ahora muy vinculado
a aquellos aspectos que tuvieran que
ver con las actividades marítimas y
con las actividades de transporte,
especialmente por ferrocarril. Su
constitución en macrorregión
permitiría abordar otros ámbitos de
desarrollo, como puede ser el de la
energía, de la generación y
distribución de energía en la Unión
Europea, el de la generación y
distribución de gas, hidrógeno,
verde en la Unión Europea, o también
el poder abordar de forma conjunta
políticas que tenga que ver con la
sostenibilidad de la actividad
económica.
Por lo tanto, que el segundo
semestre de este año, el semestre en
el que España ostentará la
presidencia de la Comisión Europea,
se plantea como un momento oportuno
para poder impulsar estos proyectos.
Las próximas presidencias
corresponderán a estados
centroeuropeos o a estados del este
de Europa. Por lo tanto, creemos que
nos encontramos ante un contexto de
oportunidad que todas las
autoridades de las regiones y entes
del Arco Atlántico están empeñadas
en aprovechar para que estas
necesidades que se han detectado
para asegurar un buen desarrollo de
toda la comarca atlantic, de toda la
costa Atlántica europea, pues, pueda
prosperar a la mayor brevedad de
tiempo.
Bueno, lehenengo gaiari dagokionez,
iruditzen zaigu inork ez daukala
informazio argi eta garbirik sortu
den egoeraz, eta, beraz, ba
Jaurlaritzaren konpromisoa da
adi-adi jarraituko dituela egon
litezkeen gertakizunak. Gaur uste
dugu inork ez dakiela honek
zerikusirik bat duen edo ez lehenago
bizi izan ditugun beste momentu
batzuekin.
Pedro Azpiazu sailburuak egin du
gogoeta bat horren inguruan, esanez,
bere iritziz, momentu honetan
finantza sistemak Europa osoan eta
mundu osoan berme gehiago dituztela
2008an baino, eta prestatuago
daudela ezer edo zerbait gertatuko
balitz horri erantzuteko. Baina
baita ere, kontutan hartu behar da,
baita ere, azken hilabete hauetan
hainbat albiste izan direla enpresa
teknologikoen inguruan eta enpresa
teknologiko horiek egin dituzten
ahalduntzearen inguruan. Gehienek
zerikusia zuten hainbat lanpostu
bertan behera uztearekin eta
inbertsio berriak egitearekin.
Ikusteko dago ba eh Silicon Valley
Bank honen inguruan gertatu denak
zerikusia duen edo ez, aurretik
zetozen oihartzun horiekin. Ikusi
egin beharko da datozen ba datozen
egun eta asteetan. Eta esan bezala,
ba Pedro Azpiazu sailburuak eta
baita lehendakariak ere argi
adierazi dute ba adi-adi egon behar
dugula zer gertatzen den. Eta
adi-adi neurririk hartu beharko
balitz, ba neurri horiek hartzeko.
Eta planteatu duzun, planteatu
didazun Bigarren Gerraren inguruan,
ba ez daukat gauza handirik esateko.
Espainiar Estatuan justiziak
erabakita dauzka bere prozedurak eta
bere bideak gai hauek urratzeko, eta
horren barruan, Auzitegi Gorenak
egin duen interpretazio baten
bidetik etorri da pertsona hauek
berriro kartzelara bueltatu behar
izatea. Eta guk ez daukagu horri
buruz zer esanik.
Torear o de gestión también la
cuestión sobre la retirada.
Si él le ha respondido que en el
sistema judicial y penitenciario
español existen unos procedimientos
establecidos para los cambios de
grado y para la revisión de estos,
de estos cambios, revisiones que
normalmente vienen instados por la
Fiscalía y son decididos por los
órganos judiciales correspondientes.
Creo que es lo que ha sucedido en
este caso, y no tenemos más que
respetar las decisiones que adopte
el Poder Judicial.
Una última cuestión. Portavoz, En el
otro día la presidenta de la
Federación de Ciclismo de Álava,
para mostraba su estupor por el
hecho de que la organización le ha
pedido a cada federación. Creo que
es un poco lo que transmite un
millar de voluntarios que deberían
participar o formar parte de todo el
dispositivo de la gran salida vasca
del Tour de Francia. No sé si usted
conoce, otro Le ha llegado a esa
preocupación, y exactamente si va a
tomar cartas en el asunto al
Gobierno con esta cuestión, porque
va a hacer bueno el podio, y
pudieron seguir las declaraciones
del presidente de la Federación
Alavesa de Ciclismo. Y creo que es
importante hacer una precisión,
porque en algunas informaciones que
sean publicados se habla de una
empresa con ánimo de lucro, que está
haciendo de intermediario
solicitando voluntarios. Esto no es
verdad. Que las instituciones vascas
hemos acordado que una institución
pública, como es Bilbao Ekintza,
actúe como órgano contratados de
todos aquellos servicios que se van
a necesitar en el desarrollo del
Tour de Francia y que hayan sido
contemplados en el acuerdo y en el
presupuesto interinstitucional. Por
lo tanto, quienes estamos
solicitando voluntarios para el buen
desarrollo del Tour los primeros
días de julio en Euskadi somos las
instituciones vascas, el Gobierno,
las diputaciones forales de Álava,
Bizkaia y Gipuzkoa, en los
ayuntamientos de Bilbao, Donostia y
Gasteiz. Ninguna empresa está
hablando en nuestro nombre sobre
esta cuestión.
segundo,
la organización del Tour de Francia
tiene una complejidad enorme. Esa
complejidad es mayor en las tres
capitales, en Bilbao, en Donostia y
en Gasteiz, donde se va a proceder a
la contratación de señal listas
profesionales, que serán los
encargados de colaborar con la
Ertzaintza y con la Gendarmería en
la organización de los trayectos y
en la organización del tráfico y de
las comunicaciones en los momentos
en los que el Tour salga de una
capital, atraviese los las ciudades
y los pueblos más importantes y
llegue a una meta para los casos de
las poblaciones de menor tamaño.
Para esos casos es para los que se
está planteando, como se hace en
todas las carreras ciclistas que se
hacen en este país, el que la
asistencia de los voluntarios que a
los que convocaremos
convenientemente, que esperamos que
se sumen con ilusión, como todas las
instituciones y la mayor parte de
nuestra población en este proyecto.
No lo digo porque a la presidenta de
la operación no nos lo parecía. ¿Le
parece razonable que una prueba que
mueve el dinero, que mueve 1000
voluntarios que van a hacer esa
tarea de forma absolutamente
gratuita.
Bueno, yo creo que la mayor parte de
las competiciones ciclistas que se
organizan en nuestra comunidad y en
todos nuestros entornos, que
comparten profesionales que se
dedican a esto, y voluntarios que
les hacen posibles en todas las
pruebas que conozco en las más
cercanas, como pueden ser la Vuelta
Ciclista a España, Le Itzulia o la
el centenar de criterios y
competiciones que se celebran casi
todos los fines de semana en nuestra
comunidad. Esto es así.
Hay una serie de profesionales que
hacen su trabajo, y hay un montón de
voluntarios que hacen posibles estas
competiciones.
Si tiene el dato de la proporción de
profesionales que analistas, pero le
ha dicho que se van a contratar en
relación al volumen de voluntarios,
pues, lo de normalidad, pero no
podemos facilitar esa información.
Eskerrik asko.