-
Bingen Zupiria GorostidiConsejero de Cultura y Política Lingüística y Portavoz del Gobierno (XII legislatura)
-
Jokin Bildarratz SorronConsejero de Educación (XII legislatura)
-
Javier Hurtado DomínguezConsejero de Turismo, Comercio y Consumo (XII legislatura)
-
Jonan Fernández ErdoziaSecretario General de Transición Social y Agenda 2030 (XII legislatura)
0
Transcripción
Bueno, egun on guztioi.
Nire partetik labur-labur. Gaur lau
gatoz eta azalpenak ematera. Nire
ondoren Jokin Bildarratz Hezkuntza
sailburuak hitz egingo du gaur
onartu ditu horrelako Gobernu
Batzordean unibertsitate mailako
bekak eta hezkuntza-itunen
finantziaziorako irizpideak eta
erabakiak. Jarraian, Javier Hurtado
sailburuak hitz egingo du.
Merkataritza txikiak babesteko
diru-laguntzak onartu ditugu
horrelako gaur, bai pertsonen
ekipamendu harentzako eta bai
etxerako ekipamenduen arlorako. Eta
4.ik, Jonan Fernandez Trantsizio
Sozialaren idazkari nagusiak hitz
egingo du gaur onartu dugulako
Gobernu Batzordean 2020 hamarrerako
erronka demografikorako euskal
estrategia biltzen duen dokumentua.
3 gai aipatu nahi ditut nik
aurretik. Lehenengoak, Lurralde
plangintza, Etxebizitza eta
Garraioetako sailak proposatutako
erabaki batek egin du zerikusia eta
bere helburua da etxebizitza eta
etxebizitza eraikinetan energia
efizientzia harekin. Bizileku
horiek birgaitzeko. Europatik Next
Generation laguntzen bitartez
datozen diruak eta diru funtsak
banatzeko irizpideak finkatzea.
2022 eta 2033 urte bitartean 39
milioi euro gastatuko ditugu
eginkizun honetan.
Funts honen bitartez
bizitegi-eraikinen elementu
komunetan obrak egitea eta
etxebizitza barruko esku-hartze
konkretuak finantzatzea Da, baita
haiek egiteko behar den finantza,
behar den gaitasun tekniko guztia
prestatzea ere. Betiere. 2
erabiltze lan hauetan begiratuko
dudana da energia energia
efizientziari lotutako helburuak
betetzea, etxebizitza eta eraikinen
eskaria energetikoa txikiagoa edo
murritzagoa izan dadin eta aldiz
energia eta aldiz ez. Eta era
berean energia ez berriztagarrien
kontsumoa ere txikituta gutxitzeko
asmoz.
Europatik etorri diren laguntza
hauek osagarri dira lehendik
Jaurlaritzak indarrean dituenekin.
En el Consejo de Gobierno se ha
dado luz verde a la norma por la
se convocarán
ayudas económicas para la
rehabilitación de viviendas y
edificios residenciales, siempre
buscando criterios de eficiencia
energética. Las ayudas hoy
aprobadas proceden de los fondos
Next Generation y supone que entre
los años 2022 y 2023 en Euskadi se
podrá contar con 39,14 millones de
euros para apoyar esta inversión.
El objeto de la de estos fondos y
de su utilización será financiar
obras en elementos comunes de
edificios residenciales, así como
fomentar la inversión con
intervenciones específicas en
viviendas individuales. Con el
objetivo de abordar la eficiencia
energética, bien mediante la
reducción de esta demanda o bien
mediante el consumo de energías
renovables, estas ayudas son
complementarias con las que el
Gobierno tiene incluidas en sus
presupuestos. Quiero destacar que
se trata de un programa muy
ambicioso, que tiene como objetivo
involucrar y comprometer al mayor
número de familias vascas en la
adecuación de viviendas y edificios
con el objetivo de reducir el
consumo energético. Y además
conviene destacar que un buen
cumplimiento de este programa
permitiría a Euskadi acceder a una
cantidad aún mayor de recursos
europeos.
Kultura Sailarekin zerikusia duen
beste kontu bat aipatuko dizuet
jarraian.
Euskal euskalki ororen federazioari
355.000 euroko diru-laguntza bat
ematea onartu dugu. Euskal
federazioen nazioartekotzea
ahalbideratzeko eta horretarako
bideragarriak eta beharrezkoak
diren kirol ekimen eta jarduerak
finantzatzeko. Programa honen
atzean programa ekintza piloto bat
dago, Eusko Jaurlaritzaren Kirol
Zuzendaritzak Euskal Kirol
Federazioen Batasunarekin
egindakoa. Euskal kirol federazio
ezberdinen jarduerak aztertu dira
eta programa eta programa pilotu
honen helburua da identifikatzea
zein modutan sustatu daitekeen
euskal Selekzioaren parte hartzea
nazioarteko erakundeetan. Azkenean
erabaki da eta aukeratu dira 20
kirol ezberdin. Eta kirol federazio
hauen parte-hartzea nazioarteko
lehiaketetan bermatzeko erabiliko
da dirutza hau.
El Consejo de Gobierno ha aprobado
una subvención de 355.000 euros
destinada a la Unión de
Federaciones Deportivas Vascas. Una
subvención o una iniciativa que
tiene como objetivo financiar la
internacionalización de las
Federaciones deportivas vascas y
fomentar iniciativas y actividades
deportivas de carácter
internacional. Se trata de un
proyecto piloto que se va a
ejecutar a través de la Unión de
Federaciones Deportivas Vascas, que
ha analizado con las diferentes
Federaciones vascas los programas
de internalización que éstas tienen
y se han elegido una veintena de
deportes, modalidades e iniciativas
que son susceptibles de recibir una
ayuda económica para desarrollar su
actividad. Como digo, se trata de
20 deportes diferentes que en
diferentes cuantías recibirán una
ayuda de 355.000 euros para
fomentar su actividad
internacional.
ETA azkenik, aipatu nahi dut
adierazpen edo deklarazio baten
haria.
2000 eta hemeretzian Eusko
Legebiltzarrean torturaren biktimei
laguntzeko Nazioarteko Eguna
dela-eta aho batez eskatu zitzaion
Eusko Jaurlaritzari ekimenen bat
izan zezala eta zentzu horretan,
gaur irakurriko dizuet den
adierazpen hau onestea erabaki dugu
eta honela dio, Tortura bereziki
iraingarria da eta gizakiaren
duintasunaren aurka egiten du.
Torturaren praktika sistematikoa
eta orokorra gizateriaren aurkako
krimena da. Nazioarteko
Komunitateak espresuki gaitzetsi du
praktika hori. Akordio, adierazpen,
ebazpen eta tresna ugariren
bitartez. La tortura es una
práctica especialmente degradante
que atenta contra la dignidad del
ser humano. Su práctica sistemática
y generalizada constituye un crimen
de lesa humanidad. La Comunidad
Internacional ha condenado
expresamente esta práctica a través
de numerosos acuerdos,
declaraciones, resoluciones e
instrumentos, muy especialmente a
través de la Convención contra la
tortura y otros tratos o penas
crueles inhumanos o degradantes,
aprobada por la Asamblea General de
la ONU en 1984 y en vigor desde
1987.
En 1985 la Comisión de Derechos
Humanos nombró al primer relator
especial sobre la tortura y otros
tratos o penas crueles inhumanos o
degradantes. Y el 12 de diciembre
de 1997, la Asamblea General, en su
resolución 52 /149, proclamó el día
26 de junio como Día Internacional
de las Naciones Unidas en apoyo a
las víctimas de la tortura.
Euskadik bat egiten du kondena
horrekin ETA torturaren aurkako
hitzarmen honekin. Euskadi se suma
a esta condena y a esta Convención
contra la tortura. El informe final
del proyecto de investigación de la
tortura y malos tratos en el País
Vasco entre 1960 y 2014. El Decreto
107 /2012 y la Ley 12 /2016, en
relación con las víctimas de
violencia, de violencia de
motivación política o la
proposición no de ley aprobada en
el Parlamento Vasco en 2019,
constituyen hitos especialmente
significativos de una actitud
proactiva en contra de la tortura y
del reconocimiento de sus víctimas.
Torturaren biktimei laguntzeko
Nazioarteko Eguna dela-eta Eusko
Jaurlaritzak bat egiten du aipamen
honekin eta aldi berean berretsi
egiten du torturaren aurkako
kondena eta berresten du baita ere
biktimei laguntzeko eta aitorpena
egiteko asmoa. Eta adierazten dugu
egia, justizia, konponketa eta ez
errepikatzeko bermeak jasotzeko
eskubidea dutela biktima hauek. Con
motivo del Día Internacional en
apoyo a las víctimas de la Tortura
del Gobierno Vasco se adhiere a la
citada conmemoración al tiempo que
reafirma su condena contra la
práctica de la tortura y se
reafirma también en su firme y
decidida voluntad de acompañamiento
y reconocimiento de las víctimas y
en su derecho a la verdad,
justicia, reparación y garantía de
no repetición.
Ez naiz gehiago luzatuko. Beste
gaien agerpenarekin bilduta
dauzkazue orain Jokin Bildarratz
sailburuari emango diote eta
eskerrik asko ginen.
Gaur goizeko gobernu bileran
hezkuntza eremuko zenbait gai
garrantzitsu onartu ditugu.
Horien artean hezkuntza-itunak
berritzeko eta hezkuntza-itunen
araubidea sartzeko deia egiten duen
agindua. 2022 2023 ikasturtetik 2027
2028ra bitartean indarrean izango
dena.
Deialdi berri honek 679 milioi
euroko diru kopurua izango du 2022
2022 2023 ikasturterako.
Kopuru hori indarrean dauden
moduluen arabera kalkulatu da eta
2021 2022 ikasturtean itunduta
dauden gelen kopuru bera da. Baina
hezkuntza itunetan izan daitezkeen
aldaketen baitan diru kopuru hori,
kopuru hori ere aldatu egin daiteke
agindu berriarekin. Hezkuntza
Sailaren asmoa itunak gizarte
testuinguru berrira egokitzea da.
Jaiotze tasaren bilakaerak eta
hezkuntza-premia aldakorrek aurreko
irizpideetako batzuk egokitu eta
eguneratzea eskatzen baitute.
Gaur goizean onartu dugun agindu
berriak dakartzan berritasun
nagusietako batzuk aipatuko ditut.
Talde bat itundu ahal izateko
gutxieneko ikasle kopurua
murriztea. Etapa hasieretan, haur eta
Lehen hezkuntzan, lehenago 17
ikasle behar baldin baziren,
momentu honetan 13 ikasleekin
nahikoa izango da. Ikasgelak
bikoizteko erraztasuna. Orain arte
gelak bikoizteko 34 ikasle behar
bazidan, momentu honetan bikoizteko
28 ikasletik aurrea, gela bikoiztu
egingo da eta ez hori bakarrik. 26
eta 27 ikaslerekin, 2. irakaslea
izango da, alegia, irakaskuntza
partekatua edo Codo zientzia
deiturikoa.
Udalerriko gela bakarra baldin
bada, 11 ikaslerekin osatuko da
taldea.
Hezkuntza konplexutasunaren
indizeko ikasle kopuru jakin bat
duten ikastetxeetan. 8 ikaslerekin
osatuko da taldea haur eta lehen
hezkuntzan eta 12rekin
Derrigorrezko 2. Hezkuntzan.
Ikasleak gehienez 2 urteko gelan,
18 haur eta lehen hezkuntzan, 23,
gainerakoetan 25 izanik eta
derrigorrezko 2. Hezkuntzan 25
ikasle, Gainerakoetan hogeitahamar.
Kontutan hartu hezkuntzako
konplexutasunaren indizeko gelataz eta ikasletaz ari garela.
Beste irizpide bat onartu duguna
izan da hezkuntza laguntzako
espezialistak eta eskolatze
osagarriko programak ituntzea baita
ere.
Azken finean uste dugu kontzertuen
agindu berriaren diseinuak
hezkuntzan eta gizartean gertatzen
ari diren aldaketei erantzuten
diela eta euskal hezkuntza
zerbitzua indartuko duela.
Bestetik, beste gai garrantzitsu
bat ere onartu dugu, gobernu
bileran, datorren ikasturterako
unibertsitateko eta goi-mailako
ikasketak egiteko beketarako deia
egiten duen agindua. Guztira
28.000.000 eta erdi bideratu ditugu
beka hauetarako eta barne hartzen
dituzten mugitzeko zailtasun
bereziak dituzten ikasleen
garraio-gastuak ordaintzeko
laguntzak ere. Beti azpimarratzen
dudan moduan, esleitutako
diru-kopurua kopuru hori handitu
egin daiteke beharrezko gertatuko
balitz. Baldintzak betetzen dituen
ikasle orok laguntza jasoko duela
bermatzen dugu. Edozein delarik ere
jasotako eskaera kopurua eta
edozein delarik ere onuradun
gertatzen diren eskaeren kopurua.
Amaitzen ari den ikasturte honetan,
hamar mila seiehun ikaslek jasoko
dute Unibertsitate beka ondorengo
osagai hauetakoren batean,
matrikula, ikaskuntzari laguntzeko
eta eraldaketa digitalerako
zenbatekoan.
Familia errentari lotutako
oinarrizko zenbatekoan, hirien
arteko joan-etorrietarako egoitza
ordaintzeko edo aprobetxamendu
akademikoagatik.
Laguntza hauek eskatzeko epea
uztailaren seitik irailaren
hamaseira egongo da irekita.
Unibertsitateek Beken kasuan,
mugitzeko zailtasun bereziak
dituzten ikasleen garraio
gastuetarako laguntzetan berriz,
irailaren hogeita hamarrera artekoa
izango da epea.
Como decía esta mañana hemos
aprobado en Consejo de Gobierno
varias cuestiones importantes del
ámbito educativo. Entre ellas se
encuentra la orden por la que se
convoca la renovación de los
conciertos educativos y el acceso
al régimen del concierto educativo
con vigencia desde el curso
académico 2022 2023 hasta el curso
2027 2028. La nueva orden cuenta
con una dotación económica inicial
estimada de 2 de 679 millones de
euros para el próximo curso 2022
2023, calculada en base a los
módulos vigentes y el mismo número
de aulas concertadas en el presente
curso. Una cuantía susceptible de
modificación por las variaciones
que pudieran surgir como
consecuencia de modificaciones en
los conciertos educativos. Mediante
la presente orden, desde el
Departamento de Educación
perseguimos adecuar la concertación
a un nuevo contexto social en el
que la evolución de la natalidad y
las necesidades educativas cambian
cambiantes, Requieren adecuar y
actualizar algunos de esos
criterios anteriores. Voy a citar
algunas de las principales
novedades que recoge la presente
orden que hemos aprobado esta
mañana. La primera, la reducción
del número mínimo de alumnos para
concertar un grupo en inicios de
etapa. Si hasta ahora en Infantil y
Primaria, el mínimo de alumnos y
alumnas era de 17, A partir de
ahora será con 13 alumnos o
alumnas. Segundo, facilidad para
desdoblar aulas. Si hasta ahora
para desdoblar a un aula hacía
falta un alumno, un número mínimo
de 34 alumnos y alumnas. A partir
de ahora será con 28, 28. En
adelante se desdobla el aula y con
26, 27 alumnos o alumnas tendrán el
segundo profesor, Es decir, se hará
un planteamiento de co-docencia.
tercero, Si es el único centro del
municipio, se configurará grupo con
11 alumnos y alumnas 4º. En los
centros con un número determinado
de alumnado con índice de
complejidad educativa, se podrá
crear grupo con 8 alumnos y alumnas
en Infantil y Primaria, y con 12
alumnos o alumnas. En la Educación
Secundaria Obligatoria.
El número máximo de alumnos para
este tipo de centros de complejidad
de índice de complejidad educativa
elevada.
18. El máximo será 18 con 2 años,
23 en Infantil y Primaria, el resto
es de 25 y 25 en la Enseñanza
Secundaria Obligatoria, siendo el
resto de 20.
Y por último, como 5º punto la
concertación del especialista de
apoyo educativo y programas de
escolarización complementaria. En
definitiva, consideramos que el
diseño de la nueva orden de
conciertos dar respuesta a los
cambios que se están produciendo en
el ámbito educativo y social y que
reforzará nuestro servicio vasco de
Educación. Por otra parte, y
también un asunto muy importante.
El Consejo de Gobierno ha aprobado
la orden para la convocatoria de
becas destinadas a estudios
universitarios y otros estudios
superiores, para el curso que
viene. En total, hemos destinado
28.000.000 y medio, incluyendo
también las ayudas destinadas a
sufragar los gastos de transporte
de los estudiantes universitarios
con especiales dificultades de
movilidad. Como suelo señalar, el
importe consignado podría
incrementarse en el caso de que
fuera necesario. Garantizamos que
todo el alumnado que cumplan los
requisitos percibirán la ayuda
estipulada, independientemente del
número de solicitudes presentadas y
del número de solicitantes
beneficiarios. Quiero destacar que
durante el presente curso, 10.600
alumnos y alumnas han obtenido una
beca universitaria a través de
alguno de los siguientes
componentes. Matrícula, cuantía
ligada al apoyo al aprendizaje y a
la transformación digital. Cuantía
básica ligada a la renta familiar,
desplazamiento, residencia o
aprovechamiento académico. El plazo
de solicitudes para estas ayudas
será del 6 de julio al 16 de
septiembre. En el caso de las
becas, y para las ayudas al
transporte de los estudiantes
universitarios con especiales
dificultades de movilidad, el plazo
se amplía hasta el 30 de
septiembre. Eskerrik asko.
Eskerrik asko zuri Jokin. Ukrainako
gerra hasi zenean Eusko
Legebiltzarrean osoko bilkura
berezi bat izan zen eta han hainbat
neurri ekonomiko proposatu zituen
Lehendakariak. Egin artean zegoen
bat merkataritza txikiari laguntza
dirulaguntza zuzenak ematea. Eta
horiek dira gaur Gobernu Batzordean
onartu ditugunak eta Javier Hurtado
sailburuak aurkeztuko dizkigunak.
Eskerrik asko portavoz, Egun on
buenos días. Efectivamente, hoy
hemos aprobado el Consejo de
Gobierno el programa de ayudas para
el sostenimiento del subsector del
equipamiento personal y del hogar
del comercio minorista vasco. Este
programa forma parte del plan de
apoyo al comercio local que
adoptamos en el marco del Pleno
monográfico para instaurar medidas
para paliar los efectos de la
invasión de Ucrania. Así
determinamos destinar 20 millones
de euros para apoyar al comercio
local, 5 millones para el bono comercio
que está en marcha hasta el 3 de
julio, y otros 15 millones en
ayudas directas, que son las que
hoy hemos aprobado. El comercio es
un sector clave en la economía
vasca, que aporta casi un 11% del
PIB y da trabajo a 127.000
personas, 74.000 de ellas
vinculadas al sector comercial
minorista. Hablamos además de
empresas pequeñas y en muchos casos
familiares, Más del 72% tienen 2 o
menos trabajadores y el 90% cuentan
con menos de 5 personas empleadas.
Por ello, la pandemia resultó un
golpe para muchos pequeños
comercios, en un momento en el que
ya se enfrentaban retos como la
digitalización y los cambios en los
hábitos de consumo. Desde el
Departamento de Turismo, Comercio y
Consumo abordamos diferentes
medidas extraordinarias para
ayudarles al mantenimiento de la
actividad y de los empleos. Por
ejemplo, de las primeras ayudas
COVID de 2020, de 25 millones de
ellos destinados al comercio, o las
ayudas específicas al sub-sector
del textil calzado, que
inyectaron otros 10 millones de
euros en ayudas directas. A esto
tenemos que sumar las 3
convocatorias de bonos que suponen
otros 18 millones destinados a
estimular el consumo en momentos de
dificultades por la coyuntura
internacional. Y también hay que
sumar a estas ayudas
extraordinarias las que venimos
trabajando con los programas
ordinarios que han sido redactados
según las necesidades actuales,
como es el caso del programa de
modernización de establecimientos
comerciales conocido como MET, que
se trata de un programa que se
amplió desde los 2 hasta los 3,35
millones de euros para repercutir
directamente en las necesidades de
inversión de los comerciantes,
fomentando su necesaria
modernización. Y hoy presentamos
este nuevo programa de ayudas
extraordinarias para los
subsectores que han sufrido con
especial incidencia los efectos
de la invasión de Ucrania, en el
alza de precios y el retraimiento
del consumo. La actual situación
bélica en este segundo trimestre de
2022 está provocando una reducción
en el volumen de ventas y pedidos e
interrupciones en la cadena de
suministros, que están dando lugar
a problemas de liquidez y pérdidas
que comprometen en muchos casos el
sector comercial minorista.
Ahora bien, hay que destacar que la
actividad del sector comercial
minorista comporta actividades de
naturaleza heterogénea y de muy
diversa índole, Y las situaciones
que están viviendo los diferentes
subsectores arrojan también
diferentes realidades. El
estancamiento de las ventas en
estos últimos meses, a consecuencia
del incremento de los costes
logísticos, un 83,08% del
equipamiento del hogar y de las
materias primas, un 98,5% en el
equipamiento del hogar está
provocando acumulación de stocks en
bienes como los de equipamiento
personal, el sector del textil,
calzado, con un 68,97%, y del hogar
con un 48%, y un desabastecimiento
sobretodo en los pedidos de ropa,
calzado y electrodomésticos.
Estancamiento atribuido al aumento
de los precios, pero también a
factores como el miedo a gastar en
bienes que no son de primera
necesidad, la propia guerra, y las
incertidumbres sobre el futuro
frente a esos sectores. Frente a
estos sectores como la
alimentación, por ejemplo, en los
que el ascenso de precios no
retrase su consumo en la misma
medida. Sub-sectores como el
equipamiento del hogar o de la
persona, reaccionan de diferente
manera ante esta incertidumbre. Por
ello, desde el Departamento de
Turismo, Comercio y Consumo
convocamos a estas ayudas
extraordinarias al comercio local,
dotadas con 15 millones de euros y
que se destinan a los subsectores
especialmente afectados por las
consecuencias del conflicto bélico,
que son los de equipamiento
personal y del hogar. La cuantía de
la ayuda será de 2000 euros para
los comercios con hasta 9 personas
empleadas, y de 3000 euros a partir
de 10 trabajadores. Con estas
ayudas de 15 millones sumamos un
nuevo apoyo a la reciente
convocatoria del Bono Comercio, que
está dotado con 6,4.000.000 y que
ya ha consumido un 73% de los
bonos, es decir, 4,6 millones de
euros. Las ayudas se dirigen, por
tanto, a micro y pequeñas empresas
de los subsectores del Equipamiento
personal y del hogar, es decir,
establecimientos dedicados a la
venta de ropa, calzado, decoración,
droguería y perfumería, homenaje,
ferretería y similares.
Con el programa de ayudas que
presentamos desde el Departamento
de Turismo, Comercio y Consumo.
Completamos el cumplimiento de las
resoluciones fruto del pleno
monográfico de medidas frente a la
invasión de Ucrania. En ese Pleno
se adoptaron 44 resoluciones, de las
cuales varias eran competencia de
los sectores de turismo, Comercio y
consumo. En materia de consumo se
instaba a velar por los derechos de
las personas consumidoras y
usuarias a través de la vigilancia,
la aplicación de los descuentos del
carburante, lo que hemos realizado
con inspecciones coordinadas junto
con el Ministerio de Consumo.
Además, se solicitaba mantener
impulsar las acciones promocionales
en materia de turismo que en todo
momento hemos mantenido y
reforzado. De hecho, ayer mismo
presentamos la campaña de verano
con un importante esfuerzo inversor
y de impacto gracias a la
colaboración con Turespaña. Y hoy
refrendamos las resoluciones de
apoyo al comercio. Tanto el
estímulo al consumo. Con una
tercera edición de la Euskadi Bono Denda
que como ya les he dicho, ha
consumido más de 4,6 millones de
euros y con las ayudas directas de
15 millones que hoy presentamos.
Queremos con estos programas no
sólo dar respuesta a estas
resoluciones, sino seguir
potenciando el fortalecimiento de
nuestro sector. Fomentar el consumo
responsable para ayudar a los
comercios y a las familias en una
coyuntura de subida de precios y
dinamizar la actividad comercial.
Como bien saben, es clave para la
cohesión social de nuestros pueblos
y ciudades. Eskerrik asko. Eskerrik
asko Xabier, Eta esan dizuedan
bezala, gaurko beste akordio bat
izan da gure gizarteak duen erronka
demografikoari aurre egiteko euskal
Estrategia. Gaia Lehendakariak
aurkeztu du gobernu bileran eta
hemen zuen aurrean, Jonan
Fernandez, bi mila eta hogeita
hamar agendaren idazkaria nagusiak
aurkeztuko du.
Eskerri asko sailburua. Egun on guztioi.
Esan den bezala, gaur Gobernu
Kontseiluak erronka demografikorako
bi mila eta hogeita hamar euskal
estrategia onartu du.
Eskuartean daukazue eta hau da,
dokumentua, hogeita hamasei ekimen
biltzen ditu, helburu bera dutenak.
Ekosistema bat eratzea susperraldi
demografikorako baldintza
egokiekin. Estrategia, jarduera
esparruak bost ardatz nagusi
jorratzen dituzte. Gazteen
emantzipazioa, familiak eratzea,
zahartze osasungarria, migranteen
gizarteratzea eta landa balioa
handitzea. Oso garrantzitsua da
azpimarratzea Eusko Legebiltzarrak
erronka demografikoari buruz joan
den maiatzaren hemezortzian
egindako osoko bilkuran onartutako
ebazpen guztiak jasotzen dituela
bere edukien.
Onartutako batez bestekoen artean
honako hauek nabarmentzen dira eta
neurri hauek ere, lehendakariak
pleno hartan iragarri zituen. Hiru
urtera arteko seme-alaba bakoitzeko
berrehun euroko laguntza hilean,
gazteentzako maileguak eta haur
eskolen doako doakotasuna.
Jarduera guztiak genero ikuspegian
oinarritzen dira. Estrategiak
familia-aniztasuna aitortzea eta
babestea bilatzen du. Helburua
Azkenik, pertsonek nahi duten
seme-alaba bai kopuru nahi dutenean
eduki ahal izateko baldintzak
sortzea da. Estrategia hau urte eta
erdiko lan prozesu baten emaitza
izan da. Prozesua parte hartzailea
izanda, bai sailen artean, bai
erakundeen artean eta baita ere
gizartearen ikuspegia kontuan
hartuta.
Decía que, como se ha dicho ya en
la sesión del Consejo de Gobierno
de hoy ha quedado aprobada la
Estrategia Vasca 2030 para el reto
demográfico. Incluye 36 iniciativas
con un mismo objetivo, configurar
un ecosistema de medidas y de
condiciones favorables para la
recuperación demográfica. Medidas
para la emancipación de las
personas jóvenes que faciliten el
acceso a la vivienda, al empleo, al
emprendimiento o a la autonomía.
Medidas para construir para apoyar
la construcción de familias, la
conciliación y la crianza de hijos
e hijas. Medidas que contribuyan a
un envejecimiento pleno y
saludable. Medidas orientadas a la
atracción e integración de personas
migrantes. Medidas que prevengan el
envejecimiento y la despoblación en
el medio rural y revaloricen este
ámbito. Entre estas medidas
destacan 4 actuaciones de impacto
que ya fueron anunciadas en el
Pleno monográfico sobre el reto
demográfico que se celebró el mes
pasado. En primer lugar, la ayuda
de 200 euros al mes por hijo o hija
hasta los 3 años. Una ayuda
compatible con las prestaciones
actuales a familias numerosas,
compatible también con las
deducciones fiscales en vigor y con
las ayudas por hijo o hija de la
RGI. Estas esta medida, centrada en
los 3 primeros años, se alinea con
los programas de los 1000 primeros días
promovidos por Unicef. La segunda
medida destacable es la de préstamos
sin intereses y con posibilidad de
devolución a largo plazo para
proyectos de emprendimiento,
formación o vivienda para jóvenes.
En tercer lugar, la gratuidad en la
etapa de 0 a 2 años de las escuelas
infantiles, reforzando el Consorcio
Haurreskolak. Y en 4º lugar, la
incorporación de la perspectiva
demográfica en la elaboración de
leyes, normas, estrategias o planes
de actuación.
Conviene subrayar y destacar que
toda la estrategia y actuaciones
están informadas por la perspectiva
de género. El objetivo, el doble
objetivo principal de la
estrategia, es, en primer lugar,
crear las condiciones que permitan
que las personas puedan tener el
número de hijas e hijos que deseen
cuando lo deseen, y en segundo
lugar, también crear condiciones
favorables para facilitar la
emancipación de las personas
jóvenes sin retrasos provocados por
la falta de oportunidades. La
estrategia parte del reconocimiento
del profundo proceso de cambio en
que se encuentran inmersas las
estructuras familiares y busca, de
hecho que esa diversidad cuente con
el mismo reconocimiento y apoyo. El
contenido de la estrategia ha
incluido las 74 resoluciones
aprobadas en el pleno monográfico
del Parlamento Vasco celebrado el
pasado 18 de mayo.
En un número significativo de estas
resoluciones hay que recordar que
fueron presentadas o apoyadas
también por los grupos
parlamentarios de la oposición.
Este hecho tienen una gran
relevancia porque el demográfico es
un reto de primera magnitud y es
necesaria una visión estratégica y
de país compartida. Es necesaria
una gran sinergia para hacer frente
a este reto. Está en juego la
proyección de Euskadi en las
próximas décadas. Para terminar
señalar que con la aprobación de
esta estrategia se da cumplimiento
al compromiso 140 del programa de
Gobierno y concretamente a sus
iniciativas, una y 2. Eskerrik
asko.
Eskerrik asko. zuri Jonan. Ohar bat egin
nahi dizuet gero ez ahaztutzeko.
Ekainaren hogeita hamarrean beteko
dira laurogeita bost urte Eusko
orduko Eusko Jaurlaritzak Eusko
Lurrean azken Gobernu Batzordea
egin zuela. Ihesi, atzerrira joan
aurretik Turtzio zen izan zen eta
gaur zortziko Gobernu Batzordeak
datorren asteartekoa Turtzion
Turtzio zen egingo dugu. Ahaztu
gabe.
Zuen esanetara. Iker tenía 2
cuestiones para el consejero de
Educación en relación con los
conciertos educativos, quería saber
cuáles son los motivos al margen de la
caída de la natalidad que han
llevado a a facilitar el acceso a
los conciertos educativos. Teniendo
en cuenta que usted ayer en el
Parlamento, en torno a la
planificación de las medidas que se
van a adoptar, hizo algunos
planteamientos, incluso de
publificar incluso centros o
establecer mayores controles a la
escuela concertada. Y quería saber
también si el año que viene con
esta nueva orden se van a continuar
financiando con fondos públicos,
colegios del Opus Dei que segregan
por sexos.
Bueno,
es evidente y tal como hemos
comentado este último sexenio,
sobre la concertación finaliza el
31 de agosto del presente año. Y en
estos momentos ya nos tocaba hacer
un planteamiento con una nueva
orden, que es lo que hemos traído a
Consejo de Gobierno, que tiene 2,
tiene un contexto en el que también
tiene con el que tiene que
convivir. Por una parte está el
nuevo acuerdo conseguido el 7 de
abril en el Parlamento Vasco, que
eso también nos fija el horizonte
para los próximos años y manera de
trabajar. Y por otra parte,
también,
como usted ha comentado, la tasa de
natalidad que también nos
condiciona para en definitiva,
mejorar también el servicio de
educación. Y si quiere lo que
estamos haciendo es positivizar lo
que esto supone de cara a los
próximos años, la baja la tasa de
natalidad, convertirlo en calidad o
llevarlo a un aumento de la calidad
educativa. Y es por eso, y es
evidente que si antes era
necesario, tal como he comentado,
que para hacer un desdoble, hiciera
falta un número de 34 alumnos o
alumnas. En estos momentos se hay
28 alumnos o alumnas. Lo que nos
justifica el desdoble. Y no sólo
eso, sino que además, si tuviéramos
el caso de tener 26 alumnos o
alumnas y 27 alumnos o alumnas, eso
nos posibilitaría trabajar en un
aula, pero con 2 profesionales
trabajando de manera con la
co-dociencia, que es lo que también
las últimas corrientes en el ámbito
de la educación aconseja para
posibilitar una mayor calidad y un
mayor trabajo conjunto de
evaluación, etcétera. Por otra
parte, en lo que se refería al logo
a los centros del Opus o aquellos
centros que hasta ahora recibían
una serie de subvenciones a la hora
aún separando por sexos, es
evidente que la disposición
adicional 25ª de la Lomloe impide
que esto sea así. Con lo cual, a
partir de un no recuerdo de qué año ya
se establecerá un trabajo con ellos
para que poco a poco pues o adopten
otro tipo de decisiones. Y para eso
también hemos estado reunidos con
ellos,
con la patronal de todos los
centros que están en la misma
situación, para que ellos vayan
adecuándose a las necesidades
realidades y lo que marca la
Lomloe, Y no sólo la Lomloe, sino
que también el acuerdo educativo
que se obtuvo el 7 de abril del
presente en el Parlamento Vasco.
Por matizar el curso que viene
continuarán cobrando estos fondos
públicos, aunque no hagan esos
cambios que ustedes plantean. a quién se
refieren? Los colegios del Opus Dei.
Los Colegios del Opus Dei, no
sabría decirle en estos momentos.
Probablemente sí, porque la orden
de admisión todavía no ha sido
modificada. Entonces la orden de
admisión para el curso,
el decreto de admisión, se aprobará
en breve, porque ya se está
tramitando. Entrará en
funcionamiento en enero del 23 y lo
que condicionará será el curso 23,
24.
Xabier.
Si yo quería preguntarle por las
críticas o al menos la preocupación
que han expresado las ikastolas por
el desarrollo del pacto educativo,
el domingo al presidente de
Ikastolen Elkartea ponía en duda
que que todos los centros de ese
nuevo Servicio vasco de Educación
vaya a ser iguales en derechos y
obligaciones. Denunciaba
modificaciones de criterios que
pueden amenazar la supervivencia de
ikastolas pequeñas. Quería saber si
cree que hay un motivo real para
esas manifestaciones y si están
trabajando específicamente con las
ikastolas para para resolver esas
reticencias y blindar el pacto. Yo
no creo que pusiera o al menos yo
no interpreté de la misma manera
que pusieran en cuestión lo que era
el pacto. Lo que sí mostraron una
preocupación, entiendo con la orden
que acabamos de aprobar hoy en
Consejo de Gobierno. Y al respecto
le puedo decir que del presente
acuerdo,
entiendo o que no lo han entendido
bien o no lo hemos sabido trasladar
bien. Y por eso seguiremos
trabajando, por qué? Es muy sencillo
de explicar. Tal como he dicho, si
hasta el presente son necesarios 34
alumnos o alumnas para poder
desdoblar un grupo. El que en estos
momentos pongamos encima de la mesa
que con 28 sea suficiente o con 26
o 27 alumnos y alumnas, nos
encontremos en una situación ya de
co-docencia, no sólo eso, sino que
además el mínimo para conformar un
aula en lugar de 17 sea 13. No sólo
eso, sino que además en municipios
donde sea el único centro será
suficiente con 11. No sólo eso,
sino que además, si es un centro de
necesidades, de un índice de
complejidad educativa específico,
todavía pueda mantenerse un grupo
con 8 alumnos o alumnas. Yo
entiendo que verdaderamente la
implicación que estaban teniendo el
Departamento y el Gobierno es muy
alta. Y no sólo eso, sino que
además, si ellos han mostrado
públicamente lo que es su acuerdo
con el planteamiento realizado el 7
de abril por el Parlamento Vasco.
Por una parte tenemos una orden que
está sabiendo adecuarse a los
parámetros principales, Líneas
principales marcadas el 7 de abril
por el Parlamento Vasco, además de
a la nueva situación demográfica y
si además ellos también han
trasladado su posición favorable en
su actitud favorable al acuerdo del
7 de abril, Yo entiendo que bueno
pues lo que esto se refiere es que
tenemos que seguir trabajando y no
sólo eso, sino que también digo que
la mayoría de las patronales de la
concertada también han mostrado su
apoyo a la orden que nosotros hemos
traído hoy aquí.
David.
Precisamente el que iba a preguntar
por eso, porque ha dado a entender
que no todas las patronales han
cuestionado esta orden.
No sé si nos podía precisar.
No creo, no creo que sea porque
esto y ya me conocen, yo creo que a
estas alturas ya me conocen, Yo voy
a intentar y seguiré trabajando con
todos aquellos que hayan mostrado
de alguna manera u otra un
desacuerdo, en este caso con la
patronal de las ikastolas, y además
también les ofrecí que me reuniría
con todas y cada una de las
ikastolas para poder explicarles
esta orden. Fíjense si tengo clara
la orden y lo que la misma aporta a
que trataré Trabajaré con ellos
para explicarles verdaderamente
cuáles, entiendo que son las
bondades ahora. Y lo he trasladado
también en el Consejo Gobierno.
Entiendo entiendo que hay una
preocupación, pero entiendo que hay
una preocupación porque la tasa de
natalidad va como va y en los
próximos años vamos a ir viendo
cómo va decreciendo y eso tiene una
incidencia muy importante en cada
uno de los centros, sean públicos o
sean concertados. Lo que siempre
van a tener siempre es a este
consejero, a este Departamento y a
este Gobierno, siempre trabajando
de la mano para ir en aras a
conseguir un mejor proyecto de
educación, siempre construyendo
sobre lo construido y trabajando de
manera conjunta. Siempre siempre
vamos a ir de la mano. Y en aquello
que se genera algún tipo de
preocupación, intentaremos
solventar otro elemento también que
es muy importante que quizá no se
subraye lo suficiente. Y en algún
momento también las ikastolas han
hablado de endurecimiento de las
condiciones e incluso de la
reducción en la educación especial.
Justo lo contrario, porque lo que
hasta ahora podía ser unas ayudas,
unas subvenciones o en su caso unas
subvenciones nominales, lo llevamos
a Concierto, Es decir, ya no va a
depender de la situación económica
o de la ayuda global que saquemos y
cuando se termina se termina, sino
que en estos momentos, aquél
alumno o alumna que tenga un
diagnóstico determinado realizado
por los especialistas de nuestro
departamento ya tendrán su propio
concierto , ya tendrá su
propia ayuda, ya tendrá su propio
profesional. Estamos dando
verdaderamente unos altas que son
importantísimos, Estamos mejorando
en mucho lo que es el sexenio
anterior y en ese sentido yo creo
que es justo reconocerlo, pero a
aquel que no lo vea le ofrezco
también estaré con ellos, estaremos
con ellos, pero como les digo, no
únicamente con la patronal, sino
que también con todos y cada uno de
los centros, para explicarle cada
una de las realidades de cada uno
de los centros. Entiendo por lo
que dice que limita al ámbito de
las discrepancias exclusivamente a
las ikastolas, ahora mismo. Con el
resto con el resto de las
patronales hay sintonía.
Yo lo que le digo es que con la
mayoría con las patronales que
representan a la mayoría de los
centros y de los alumnos, estamos
en sintonía.
Maite. Maite, Amaia eta gero zu.
Sí.
Sí. Y además me remito a la
pregunta que también me había hecho
Iker. Yo creo que no sé si ha
quedado lo suficientemente clara
por haber sido yo lo
suficientemente claro. En estos
momentos, las matrículas del curso
22 23, que va a comenzar el 8 de
septiembre están condicionadas por
el decreto de admisión anterior, es
decir, por la matrícula que se
realizó en enero del 2022,
donde todavía no teníamos ningún
tipo de pacto, ningún tipo de
acuerdo, porque el acuerdo y pacto
fue posterior y este pacto actuará
en la matrícula del enero de 2023.
Por eso estamos modificando ahora
el decreto de admisión. En estos
momentos tenemos 3 decretos que
sois los que son los que tenéis que
seguir y que son los que
publicarán, se publicarán en los
próximos meses. Uno el decreto de
admisión, 2 el decreto de
planificación y 3 el decreto de
concertación con el decreto de
admisión. Que este es Maite, el que
preguntabas ahora y es el que va a
condicionar todos estas este tipo
de cuestiones como la que ha
comentado Iker o como la que acabas
de comentar tu. De tal manera que
cada centro va a tener que
responder a una a un porcentaje de
vulnerabilidad, que es el que se le
va a dar, que es el que vamos a
obtener y siempre va a ser
diferente en base al ámbito
territorial, que cada centro
responda, porque va a ser diferente
la vulnerabilidad a la que se va a
tener que responder. En Tolosa, en
Berastegi, en Barakaldo o en
Iurreta va a ser diferente y cada
ámbito, cada comunidad, cada
municipio, cada localidad o cada
barrio, dependiendo del tamaño de
la ciudad, será diferente y tendrá
que responder a un proyecto
diferente. Y esto responderá
también tal como ayer establecí tal
como comuniqué ayer en el
Parlamento al proyecto que
presentaremos en septiembre en sede
parlamentaria, en respondiendo a
los criterios con los cuales
nosotros estableceremos la el
criterio de admisión, que es lo
importante en la matrícula de enero
del 2023, para el curso 2023,
2024.
Amaia. Bai, gauza bera segregazioari aurre
egiteko orduan neurriak. Hurrengo dekretu
horri itxaron beharko zaio hori
azaltzeko edo argitzeko behintzat. Eta gero
ikastolen kritiken harira
negoziatzen ari zinetenean atera
duzue agindu hau. Esan dozu eskutik
jarraituko duzuela lanean eta
negoziazioa orduan.
Baldintza bi mila hogeitahiru, bi mila
hogeitalau baldintzatuta dago
apirilaren zazpian Legebiltzarrak
aprobatutako hitzarmenen aldetik
edo nolabait behin apirilaren
zazpian aprobatu eta gero, hortik
aurrea jartzen da makinaria,
hezkuntzaren makinaria osoa
martxan. Eta zentzu honetan
baditugu hiru dekretu momentu
honetan aldatu beharra. Bat,
onarpen dekretua, bi planifikazio
dekretua eta hiru kontzertazio
dekretua. Lehenengoari dagokionez
eta momentu honetan horretaz
arituko naiz. Onarpen dekretuak
baldintzatuko du datorren
ikasturteko, alegia, bi mila
hogeita hiru, bi mila eta hogeita
lauko onarpena edo kurtsoa
ikasturtea. Horrek esan nahi du bi
mila hogeita hiruko matrikula
horren baitan garatuko dela eta hor
kontutan hartuko dira zaurgarritasun
guztik edo administrazioak bai
legebiltzarrarekin batera jarri
nahi dituen baldintzak, hurrengo
urteetan ikastetxe guztiek, funts
publikoak jasoko dituzten ikastetxe
guztiek ardura daitezen dagoen
zaurgarritasunaz edo jorratu
dezaten kohesio soziala.
Eta bigarrena aipatu didazu.
Baina negoziazioaren inguruan,
negoziazioaren inguruan.
Eta ez dut lehenago komentatu dudan
bezala ezagutzen nauzue eta ni beti
egongo naiz irekita egon naizen
bezala negoziazioek
negoziaketetarako. Orduan nik
ulertzen dut, ulertzen dut nola ez
ikastetxe guztiek, baina ez
bakarrik ikastolak, baizik eta
ikastetxe guztiak itunpekoak izan
edo publikoak izan. Momentu honetan
kezkatuta egotea eta kezkatuta
daude jaiotze tasaren eraginez eta
eboluzioaz horrek ekar dezakeenaz.
Gaur goizean Gobernu Kontseiluan
gai hau atera dut mahai gainean eta
beti sentitu dut nire kideen babes
osoa ikastetxe guztien aldamenean
egoteko, lana elkarrekin egiteko
eta nik uste dut baita ere
ikastolei esan behar zirela gauza
bera. Eta da gaur aprobatu den aginduak
egiten duena da aurretik zegoen
agindua hobetu. Ikusi besterik ez
daude datuak.
Gela bat bikoizteko hogeita hamalau
ikasle behar baldin baziren,
momentu honetan hogeita zortzi
ikasle behar dira. Ez hori
bakarrik, baizik eta hogeita sei
ikasleekin. Bi irakasle sartuko
lirateke gela berean, hogeita
zazpiekin, beste hainbeste. Eta ez
hori bakarrik, baizik eta leno
minimo bat baldin bazegoen gela bat
osatzeko, hamazazpikoa zena, orain
hamahirukoa izango litzateke.
Ikastetxe hori bakarrik bakarrik
balego herri batean hamaikarekin
nahikoa izango litzateke edo balitz
konplexutasun handiko ikastetxea,
zortzirekin baita ere nahikoa
izango litzateke. Alegia, jartzen
ari garen baldintzak gure ustetan
ezinhobeak dira. Ulertzen dugulako
zein egoera da, Goazen, baino baita
ere ez hori bakarrik, nahi dugulako
gure hezkuntza-sistema baita ere
erreferente bat izatea,
kalitatezkoa izatea, baita ere
ekitatez berdintasunez landuko
duena, baina baita ere nolabait
bikaintasuna erreferente bezala
edukiko duena. Eta aipatu dudan
bezala, prest, nola ez, bai
ikastolen elkartearekin hitz
egiteko eta ez bakarrik ikastolen
elkartearekin, baizik eta baita ere
ikastolak eta ikastetxe guztiekin
banan-banan esplikatzeko zein den
agindu honen esanahia, zer esan
nahi duen eta nola ikusten ari
garen orain arte egin dugun bezala.
Hau ez da zerbait berria, baizik
eta aurreko ikasturtean baita ere
ikastetxe guztiek jorratu genituen
banan-bana esplikatuz zeintzuk
diren gure asmoak eta horrela aritu
gara lanean.
Esan dozu negoziatzeko prest
zaudela. Beraz,
ez dakit agindu hau aldatzeko
aukerarik ikusten ote duzun
oraindik. Eta gaizki ulertu ez
badizut itun hauetarako irizpideak
datorren ikasturtean bertan sartuko
dira indarrean. Ez. Momentu honetan
agindu honen esanahia, Badator
hogeita bi, hogeita hirurako.
Beraz, martxan dago gertatzen dena,
baita ere pixkanaka pixkanaka
aplikatuko diren gauzak izango dira
hurrengorako, Adibidez etorriko da
hemen ikasturte honetarako hogeita
bi hogeita hirurako. Kontenplatzen
ez den zerbait, adibidez, bi urteko
gelak. Badaude hainbat elementu eta
beraiekin ere negoziatzen ari
garena, bai itunpeko ikastetxe
guztiekin eta negoziatzen ari
garena eta ja nahiko aurreratuta
ditugun elementuak dira agindu
honek dio diona eta honek ez dauka
bueltarik. Gertatzen dena momentu
honetan gure ustetan asko hobetzen
du eta ikusi besterik ez dago
aurreko sei urteko aginduaren
baitan eta alderatuz izugarrizko
aldea dago eta gure ustetan hau
aplikatu daiteke inongo arazorik
gabe eta gainera gure sistemari
gure sistema ondo egiten du, baina
beti aipatzen duten bezala
guztiekin guztiekin prest
eseritzeko, baina hezkuntza
hitzarmenarekin bezala hezkuntza
hitzarmenarekin. Eta atzo baita ere
Alderdi Popularra, Ciudadanosi
esaten nion bezala, beti egongo
naiz irekita, baina bai alderdi
politikoak zein sindikatuak, zein
edozein eragile, talde,
hezkuntza-komunitate, edozein kide,
edozein kideekin hitz egiteko
adosteko eta nolabait hezkuntzaz
aritzeko denok nahi dugulako gauza
bera eta da hezkuntza nolabait
erreferente bat izatea bi elementu
horietan, berdintasuna edo ekitatea
eta bikaintasuna.
Yo quería preguntar al Consejero de Educación si tiene
alguna novedad en torno a la
situación de la universidad Euneiz y de
los trámites que tiene pendientes.
Pues no. En estos momentos no tengo, sé que está todo el
procedimiento en marcha, Unibasq,
etcétera, Pero por lo demás, si le
dijera algo, pues es muy probable
que me confundiera y no estuviera
acertado en estos momentos no sé
decirlo, no tengo mayor dato de
cómo está la situación.
Y llegarán a tiempo a septiembre.
Nunca lo han tenido fácil. No sé
cómo estará. La cuestión siempre ha
sido complejo, porque todos los
trámites pues al final necesitan
tiempo, pero en estos momentos, tal
como le digo, no sé no sé cómo
está.
Yo quería contarle al consejero
Javier Hurtado. Han anunciado los
trabajadores de los alojamientos de
Guipúzcoa una huelga para los días
7, 8 y 9 de julio y no descartan
nuevas convocatorias. Entiendo que
llega en un momento clave para para
el sector.
Piden condiciones dignas. No sé
qué opinión le merece esta
convocatoria.
Bueno, por mi parte y como siempre,
máximo respeto a las
reivindicaciones laborales que
pueden hacer los trabajadores y a
que puedan ejercer su derecho
constitucional a la huelga. En lo que
vengo diciendo siempre es que los
servicios de calidad necesitan
empleos de calidad y eso se
consigue a través del diálogo
social. Yo creo que estamos en
buenas condiciones con una
patronal seria con unos sindicatos
fuertes y lo que le tienen que ser
a través del diálogo social, pues
ir actualizando esos convenios que
son necesarios actualizar, no sólo en temas salariales que por supuesto son muy importantes, también en
tema de condición, de conciliación
y de horarios, pero no sólo en este
sector en todos los sectores lo
estamos viendo es una evolución
normal y por mi parte de lo que es
máximo respeto y apoyo a ese
diálogo social.
David. En relación a la
estrategia, el reto democrático,
uy democrático, como estamos.
Demográfico.
La ayuda de los 200 euros. Hay
alguna algún cambio sobre la
entrada en vigor de la misma.
Mantiene los tiempos que había
anunciado el Lehendakari cuál sería
un poco la hoja de ruta para esa
ayuda y para el tema de los
préstamos.
La idea es que la mayor parte de
las iniciativas nuevas se pongan en
marcha a lo largo de 2023.
Concretamente la ayuda de 200
euros.
Si puede ser que se inicie el uno
de enero, se iniciará el uno de
enero. Sí, por problemas de
tramitación se retrasa algún mes.
Se aplicará retroactivamente hasta
principio de año. Por ejemplo, la
ayuda de la gratuidad de las
haurreskolas de 0 a 2 años, está
previsto que se empiece a aplicar.
Aquí está el consejero para
corregirme si no es así, a partir
del inicio del curso 23, 24 del
Consorcio. Sí
a lo largo de 2023.
No porque en el caso de la ayuda de
los préstamos, como pone como fija
la estrategia, se va a hacer
primero un análisis de préstamos e
iniciativas similares que hay en
distintos ámbitos, ahora mismo en
el Gobierno, tanto en materia de
vivienda, como de emprendimiento,
como de formación. Y en función de
ese análisis, se buscará una
iniciativa que evite duplicidades y
que optimice lo que ya existe.
Bai. Esan duzu, beraz, berrehun
euroko dirulaguntza hori asmoa dela
indarrean sartzea bi mila eta
hogeita hiruan hasi orduko.
Bai. Prebisioa da eta horrela
idatzita dago estrategiaren
dokumentuan. Bi mila hogeita
hiruan martxan jartzea iniziatiba
hori. Helburua da urtarrilean
martxan jartzea, baina
tramitazioaren ondorioaz atzeratzen
baldin bada, hilabeteren bat edo
beste retroactivo aquí jarriko
litzateke martxan, urtarrilatik
hasiera bezala hartuta.
Amaia.
Neurri horiek badute estimazio bat
hazienda sailak egin duena. Zifra
horiek esango zenituzke
zehatz-mehatz, Hiru kasutan.
Bai, baditu estimazio bat. Dena den,
oraindik azterketa zehatzagoak
beharko ditu eta hanka ez sartzeko
begiratuko dut.
Konkretuki, berrehun euroko hileko
laguntza horrek ehun eta hogeita
bost milioi euroko aurrekontua
edukiko luke urtean. Kontutan
hartuta orain dauden laguntza
batzuk,
desagertuko litzateke hau martxan
jartzeko. Beraz, orotara beharko
litzatekeen aurrekontua litzateke
ehun eta hogeita bost milioi
eurokoa.
Hogeita batgarren orria da, hogei
milioi euro maileguetarako eta
zazpi milioi haurreskolen
kontsortzioak, hogeita batgarren orriko zifra dira.
Maileguen arloan, oso aproximatiboa da, egin den kalkulua, batez ere
aldez aurretik egin behar delako esandako ikerketa.
Orain martxan dauden neurriak aztertzeko, ba beno
Printzipioz, 20 milioi euroko aurrekontua aurreikusita dago eta haurreskolen konzortzioari
begira 5 milioikoa.
Ederki ba, eskerrik asko.
Cargos asistentes al acto
(XII legislatura 2020 - 2024)